כנס תוכניות עבודה 2017 של חריש התקיים אמש בחיפה

כנס תוכניות עבודה 2017 וערב גיבוש עובדי המועצה התקיים אמש (חמישי) ביס פלנט בחיפה

אחרי שעשו את דרכם באוטובוס בפקקים של חמישי בערב מחריש לחיפה, זכו עובדי המועצה לקבלת פנים מושקעת שכללה ארוחת ערב קלה. בהמשך התקיים הכנס עצמו באחד מאולמות הקולנוע במתחם יס פלנט בחיפה ולאחריו הוקרן הסרט “על חבל דק”. הכנס אורגן ע”י גלית אבישי, מנהלת מחלקות משאבי אנוש וקליטה במועצה והשתתפו בו עובדי המועצה, חברי מליאת המועצה ואורחים.

מעטים מול רבים בדרך למנהטן

מתבונן מהצד היה עשוי לחשוב שלא מדובר בכנס של עובדי מועצה אלא של יחידה צבאית מובחרת. כמו בצבא, האמצעים מוגבלים, המשימה נראית בלתי אפשרית והעובדים צועדים קדימה, נכונים לאתגר, נעזרים במעט מדי אמצעים, אך עם תחושת שליחות לאומית ומוטיבציה שמקורה בהרגשה שהם חלק ממשהו גדול שקורה. מנכ”ל המועצה, ראש המועצה וסגנו, שנשאו דברים במהלך הכנס הקדישו דקות ארוכות מדבריהם לתחושת השליחות שמלווה אותם בעשייה ולזריקות עידוד ומוטיבציה לעובדים. המשימה היא לאומית והצלחה = ניצחון. כך למשל מנכ”ל המועצה יעקב נתניהו: “יש לנו את הלוקסוס לדעת שמה שאנחנו עושים יש בו אחיזה בנצח. חשוב שלא נשכח את זה ביום-יום ושנדע להתחבר למקום הזה ונשאב ממנו כח. התפקיד של כל אחד ואחד מאיתנו הוא לאפשר לחריש לנצח”. ראש המועצה יצחק קשת דיבר על האחריות שיש לעובדים ולמועצה כולה על חייהם של עשרות אלפי תושבים ועל ההשפעה האדירה שיש לפעילות המועצה על חייהם ועתידם של התושבים. סגנו, שלמה קליין תיאר זאת במונחים של בית השקעות: “10,000 משפחות שהשקיעו כמיליון ש”ח בדירה זאת השקעה כוללת של 10 מיליארד שקלים שאנחנו אחראים לנהל אותה”.

וכמו במקרים רבים בהיסטוריה של העם היהודי, גם הפעם צפויה התמודדות בין מעטים לרבים. משימת הדגל לשנה הקרובה זכתה לכינוי “פרוייקט מנהטן”. אם עד היום האיכלוס בחריש נעשה במנות קטנות, כעת מתחילים להרגיש את גל הצונאמי שמתקרב – האיכלוס הגדול של הקיץ. “אנחנו כמו סטארט-אפ שיודע לתת שירות מופלא ללקוחות הראשונים שלו אך האתגר האמיתי הוא לשמר רמת שירות טובה כשכמות הלקוחות קופצת. חברות רבות נופלות בדיוק בשלב הזה וזה האתגר הכי גדול שלנו לשנה הקרובה” ציין ראש המועצה. נשאלת השאלה מה מקור השם “מנהטן” (בהנחה שאין כאן רמיזה לפרוייקט הידוע של פיתוח נשק גרעיני במלחה"ע השנייה…)? האם חריש לאחר האיכלוס הגדול תהיה צפופה כמו מנהטן? האם כהמחשה לסטארט-אפ הפרובינציאלי שעומד לכבוש את ניו-יורק או שמא מדובר בשם של ציר תנועה שעל עובדי המועצה לפתוח על מפת הקוד הצבאית? כך או כך בחירת השם טובה, והאתגר – באמת באמת גדול.

כנס תוכניות עבודה 2017
גלית אבישי, בפתיחת הכנס

2017 – שנה רווייה באתגרים

במהלך הכנס קיבלו הנוכחים תזכורת לעשייה הרבה שליוותה את שנת 2016. נציין רק חלק מהדברים – קליטת למעלה מ-2,000 תושבים, קליטת עשרות עובדי מועצה חדשים, פתיחת שנת לימודים במוסדות החינוך החדשים, הקמת מרכז השירות לתושב, עיבוי מערך התחבורה הציבורית, גיבוש מערך ביטחון, בניית מערך רישוי עסקים, קיום כנסי תושבים ויזמים, הפעלת חוגים וארגון אירועי תרבות, גיבוש תקציב ל-2017 ועוד.

על אף העשייה הרבה, השנה החולפת נראית כעת כמו אימון “על יבש” לקראת הקרב האמיתי שצפוי בשנה הקרובה. בכל תחום ותחום בפעילות המועצה נראה שהאתגר צפוי להיות לפחות מוכפל. סדרי הגודל בקליטת התושבים יהיו אחרים לגמרי, בתחום החינוך דרושה השלמת המערך של מוסדות החינוך השונים ומענה לצרכים רבים יותר, כולל שילוב נושא החינוך הבלתי פורמלי והיערכות ליום לימודים ארוך. בתחום השירותים החברתיים המעבר מיישוב לעיר יגזור צרכים אחרים ובתחום הקהילה – בניית הקהילה המורכבת מכל כך הרבה תושבים חדשים היא אתגר בפני עצמה. בתחום ההנדסה יידרש קידום של פרוייקטים תשתיתיים רבים, פתיחת עוד מבני ציבור וגנים ציבוריים וכמובן שותפות יחד עם הוועדה המיוחדת ומשרדי הממשלה בתכנון ארוך הטווח שירחיב את גבולות העיר ויספק לה גם אזורי תעסוקה. בתחום הביטחון, החירום וההצלה תידרש בנייה של מערך עירוני מתאים, שנכון להיום הוא עדיין מאד מצומצם. וכך הלאה בכל אחד מאגפי המועצה.

הדקו חגורות, הסרט מתחיל

לסיכום הערב ולפני הקרנת הסרט הדגיש שוב יצחק קשת שבעיניו “הכל תלוי באנשים וביכולת שלנו לרתום את האנשים הכי טובים ואם לחזור למונחים של צבא, אני יודע שנצליח בזכות האנשים שהולכים יחד איתי ונמצאים מאחורי”. אז את המימיה ומנת הקרב החליפו הפעם כוס קולה ופופקורן והערב כולו היווה הפוגה מרעננת, רגע לפני שחוזרים לשולחנות העבודה, לשולחנות השרטוטים, למחשבים, לרחובות מלאי האבק ולאתגרי היום-יום, בדרך להגשמת החלום – הקמת העיר החדשה.


פרוייקטים בחריש

תגובה אחת לפוסט זה
  1. לאנשי חריש הרבה הצלחה ולחברי המועצה שנסו מותניים תוזיזו עיניינים תסימו פרויקטים מהר אפילו עבודה 24 שעות ובראש הדרכים סימו אותם שלא יהיו פקקים בבוקר ושהעיר תקבל פרס נובל איך עיר מוקמת בהצלחה

השאר תגובה

פרויקטים