מועדון 'חריש איתי' יוצא לדרך!

בימים אלה יוצא לדרך מועדון הצרכנות החכמה של העיר חריש – מועדון חריש איתי.  רבים מדברים על חריש כעל עיר חכמה, והדבר בא לידי ביטוי במישורים רבים ובהכנות התשתיתיות עליהן שוקדות המועצה המקומית והוועדה המיוחדת לתכנון ולבנייה. אך בתחום הצרכנות, האחריות לעשייה מוטלת על התושבים עצמם. בחריש, נוצרה הזדמנות ייחודית לתושבים להשפיע על עתידם, וספציפית בתחום הצרכני – לעשות מעשה שלא קרה עדיין בשום עיר אחרת – להתאגד ככח צרכני עירוני חכם. את הכפפה הזאת בדיוק מרים בימים אלה מועדון חריש איתי.

על כרטיסי החבר של המועדון מוטבע הסלוגן – 'כח קנייה של עיר חכמה' ובדף האינטרנט של המועדון מוצג ההסבר למונח זה כיישום של שתי מטרות מרכזיות, שיהיו תקפות לפחות לשלבי הפעילות הראשונים של המועדון:

מטרה ראשונה – לפעול מול הרשתות הגדולות ומול היזמים בעלי הנכסים המסחריים בחריש: (א) כדי לוודא שהעסקים שייכנסו לחריש יתאימו לתושבים מבחינת הצרכים והגיוון, ו- (ב) כדי לוודא, ככח צרכני מאוחד, שאותן רשתות גדולות שייכנסו ישמרו על רמת מחירים הוגנת.

מטרה שנייה – לעודד צריכה של מוצרים ושירותים מעסקים קטנים מקומיים, בדגש לתמיכה בחברי קהילה אחרים שיעתיקו את עסקיהם לעיר החדשה.

בהמשך, בהתאם לצרכים שיעלו מקרב התושבים, יוגדרו מטרות נוספות וכיווני פעולה נוספים למועדון.

בחריש ריבוי גדול מאד של שטחים מסחריים – הן במרכזים גדולים וקניונים והן במרכזים קטנים הפזורים ברחבי העיר. אופיים של רוב השטחים המסחריים טרם נקבע ועדיין לא ידוע אילו עסקים יאכלסו אותם. בשלב זה, עדיין קיימת לתושבים האפשרות להשפיע על סוג העסקים שיגיע לעיר, על אופיים ועל הגיוון שלהם. ברור כי בעיר חדשה ייקח זמן עד שכל הצרכים של התושבים ימולאו וסביר להניח שבשלב ראשון יהיו מעט עסקים מכל תחום. עובדה זו, עשויה להקטין את רמת התחרות בעיר ועשויה לגרום לעסקים להתייחס לתושבים כאל "לקוח שבוי" – כלומר לקוח שאין לו הרבה חלופות לרכישת מוצרים ושירותים שונים, מה שעשוי להתבטא ברמת מחירים גבוהה באופן יחסי.

בנוסף, תושבים חדשים רבים, בעלי עסקים קטנים או בעלי מקצועות חופשיים, צפויים להעתיק את מקור פרנסתם לעיר החדשה והדבר יהיה כרוך בלא מעט אתגרים. כקהילה, יוכלו תושבי חריש לעודד את שכניהם, בעלי העסקים הקטנים ולהעדיף צריכה מקומית על פני צריכה של שירותים ומוצרים מחוץ לעיר או במסגרת הרשתות הגדולות. העדפה זו, גם אם זמנית, תהיה קריטית על מנת לאפשר צמיחה של שכבת עסקים בריאה בעיר החדשה. התמיכה ההדדית משמעותית גם בפני עצמה לגיבושה של הקהילה.

פעילות המועדון צפויה להתבצע בכל תחומי החיים, לדוגמא (מתוך אתר המועדון): בקניות בסופר, ברשתות האופנה, בסוכנות הנסיעות, במוסך, במנוי לחדר כושר ולבריכה, בהמלצות על בעלי מקצוע טובים וזולים, בתמיכה קהילתית בעסקים המקומיים וכו'.

תושבי חריש בהווה ובעתיד מוזמנים להצטרף למועדון בתהליך רישום קצר באתר האינטרנט "חריש איתי", וכן לשתף רעיונות בנושא בדף הפייסבוק של המועדון או בקבוצת קהילת חריש בפייסבוק.

השאר תגובה

פרויקטים

הירשמו לניוזלטר שלנו

וקבלו עדכונים על חריש ישירות לתיבת המייל

בכל שלב ניתן להסיר את הרישום לניוזלטר בלחיצה על קישור בתחתית המייל

תודה! נרשמתם בהצלחה

הירשמו לניוזלטר שלנו

וקבלו עדכונים על חריש ישירות לתיבת המייל

בכל שלב ניתן להסיר את הרישום לניוזלטר בלחיצה על קישור בתחתית המייל

תודה! נרשמתם בהצלחה