נחנך מסוף התחבורה הציבורית החדש של חריש, שינויים יחולו בקווי האוטובוס

צילומים: דניאל לבטובסקי, דניאל אליאור וקובי בכר באדיבות נתיבי איילון

השקתו של מסוף התחבורה הציבורית החדש שנבנה בעלות של 32 מיליון שקלים אמורה להביא לתגבור משמעותי בקווי התחבורה הציבורית העירוניים והבין-עירוניים. ראש העיר: "המטרה המרכזית של הקמת המסוף היא לאפשר את הרחבת שירותי התחבורה הציבורית בחריש". אלו שינויים חלו במסלולי הנסיעה ואלו קווים תוגברו?


לוח דירות חריש

לוח דירות חריש

היום (שישי) נפתח מסוף התחבורה הציבורית החדש של חריש במערב העיר. המסוף שהחל להיבנות בשנת 2022 תוקצב על ידי משרד התחבורה בתקופת כהונתה של מרב מיכאלי והושקעו בו 32 מיליון שקלים.

מסוף התחבורה המערבי צילומים: דניאל לבטובסקי, דניאל אליאור וקובי בכר באדיבות נתיבי איילון.
"המטרה היא הרחבת שירותי התחב"צ בחריש בקווים העירוניים והבין-עירוניים"

המסוף ממוקם בכניסה לעיר, סמוך לשדרת דרך ארץ. הוא כולל 10 רציפים שדרכם יעברו כ-500 נסיעות יומיות. במסוף 26 עמדות חניה תפעוליות לאוטובוסים, ובהמשך השנה תושלם התקנת עמדות טעינה לאוטובוסים חשמליים.

במסוף נבנה אולם נוסעים ממוזג שכולל מוקד מודיעין, מכונות למכירת כרטיסים ושילוט אלקטרוני. כמו כן הוקמה סככת הצללה לנוסעים הממתינים ברציפים וחשופים לתנאי מזג האוויר המשתנים.

מסוף התחבורה המערבי צילומים: דניאל לבטובסקי, דניאל אליאור וקובי בכר באדיבות נתיבי איילון.
אולם נוסעים ממוזג

"המטרה המרכזית של הקמת המסוף היא לאפשר את הרחבת שירותי התחבורה הציבורית בחריש בקווים העירוניים והבין-עירוניים", ציין ראש עיריית חריש יצחק קשת. עוד אמר כי "יחל תגבור משמעותי של חלק מקווי התחבורה הציבורית בחריש".

שינויים בקווים העירוניים

על פי פרסום משרד התחבורה והרשות הלאומית לתחבורה ציבורית, החל מהיום (שישי) יחולו שינויים בקווי הנסיעה העירוניים והבין-עירוניים.

מפה עדכנית של מסלולי הנסיעה של כל הקווים העירוניים והבינעירוניים עם פתיחתו של המסוף

שני הקווים העירוניים, קו 20 וקו 22 יתחילו וייסיימו את נסיעתם במסוף התחבורה החדש. בהתאם, תחנות דרך ארץ/אשל ודרך ארץ/גפן יבוטלו.

קו 20 ו-20 א' ישמש את תושבי שכונות מעוף, בצוותא והפרחים כקו פנימי שיסע ברחבי השכונה ויביא את תושביה אל וממסוף התחבורה החדש.

קו 22 ישמש את תושבי שכונות אבני חן והחורש כקו פנימי שיסע ברחבי השכונה ויביא את תושביה אל וממסוף התחבורה החדש כמו גם למסוף המזרחי. (ראו פירוט מסלול הקווים במפה מעלה).

מסוף תחבורה קו 20 קו 22 אוטובוס תחבורה ציבורית
השינויים בקווים העירוניים, קו 20, קו 22

שינויים בקווים הבין-עירוניים

שינויים נוספים יחולו גם בקווים הבין-עירוניים. בקווים 631 ו-632 מחיפה ותל אביב בהתאמה: הקווים יתחילו וייסיימו את מסלולם במסוף חריש.

מסוף תחבורה קו 631 63 אוטובוס תחבורה ציבורית
הקווים לתל אביב וחיפה, יצאו מהמסוף ולא יעברו בשעות היום בשכונות העיר

הקווים לא יעברו בשכונות: החורש, אבני חן, הפרחים ומעו”ףמענה לשכונות יינתן באמצעות קווים: 22, 20, 70, 71, 60, 160. בשעות הלילה, בעת סיום פעילות הקווים העירוניים בחריש, הקווים היוצאים מחיפה ומתל אביב, יעצרו בשכונות החורש, אבני חן, הפרחים ומעו”ף.

השינויים בקווים הבין-עירוניים: שימו לב: שינוי מסלול בקווים 60, 163, 63

קו 63 תחבורה ציבורית אוטובוס מסוף

כל הקווים הבין-עירוניים הנוספים, לשקד, מבוא דותן, חדרה, בנימינה, פרדס חנה, תחנת רכבת חדרה ומצפה אילן יצאו גם הם ממסוף התחבורה החדש. שינויי מסלול נרחבים בוצעו בקווים 60, 63, 160. (ראו פירוט מעלה).

תדירות הקו 71 לבנימינה תתוגבר לשלוש נסיעות בשעה, במרבית שעות היממה. תדירות קו 163 לתחנת רכבת חדרה תתוגבר בימים א'-ה' ותדירות קו 160 לפרדס חנה תתוגבר גם היא.

מגרשי חניה סמוכים למסוף, לטובת המגיעים עם רכב פרטי, נמצאים בקניון More בכניסה לעיר ובמגרש החניה של חברת החשמל.
המסוף המערבי החדש הוא חלק ממערך של שלושה מסופים מתוכננים בעיר. המסוף המזרחי הזמני, שפועל כיום בשכונת מעו"ף, יעבור בעתיד למיקום קבע בחלקה המזרחי של העיר והמסוף הדרומי, מתוכנן להיבנות ברובע ״חריש דרום״ העתידי.

המידע המלא על שינויי הקווים


לוח דירות חריש

לוח דירות חריש

4 תגובות לפוסט זה
  1. כתבתם שקוים 20 ו20א משרת את שכונת בצוותא ,מרחוב רעות להגיע לתחנה זה בערך רבע שעה הליכה ,ולגיל השלישי זה ממש לא קל.

  2. פגיעה חמורה בנוסעים בקו 632 לתל אביב ולמרכז ב5:20 בבוקר בכך שאין איסוף משכונת הפרחים ושאר השכונות. זה מראה שאין לכם מושג כמה זמן לוקח לאוטובוסף להגיע למסוף וקו 20 לא יספיק לאסוף את כולם ולהגיע ל632 בשעה 5:30 במסוף. זו הרעת תנאים מחפירה לאלו שנוסעים לתל אביב להתפרנס וגם תוספת עלויות על הצורך בעוד אוטובוס הלוך וחזור כדי להגיע הביתה לשכונת הפרחים. בושה וחרפה שהמתכננים לא מבינים מה המהות של תחבורה ציבורית ורק מקשים על הנוסעים, מסרבלים ומוסיפים עלויות בכך ששיניתם את המסלול של 632. אנא להחזיר המסלול של 632 לאלתר

השאר תגובה

פרויקטים

הירשמו לניוזלטר שלנו

וקבלו עדכונים על חריש ישירות לתיבת המייל

בכל שלב ניתן להסיר את הרישום לניוזלטר בלחיצה על קישור בתחתית המייל

תודה! נרשמתם בהצלחה