נתיבי ישראל: "תוך שמונה-תשע שנים ניתן לחנוך את תחנת רכבת חריש"

על פי תכנון חברת נתיבי ישראל תוקם תחנת רכבת חריש כחלק ממסילת מנשה והעיר חריש תחובר לרשת ענפה של כבישים. גלעד צוובנר, סגן מנהל היחידה הארצית בנת"י: "בחריש אנו מתכננים הקמה של מסילה דו כיוונית מחושמלת. אנו שמים דגש מיוחד על חיבור חריש למרחב באמצעות סלילת כביש בין עירוני 444 והשקעה בנתיבי תחבורה ציבורית עתירת נוסעים"

בתמונה: גלעד צוובנר. צילום: בן גוטמן

חברת נתיבי ישראל ערכה בינואר 2019 מסיבת עיתונאים בה הציגה את תכניותיה לשנים הקרובות. "אחת מהבשורות החשובות היא קבלת אור ירוק להקמת מסילת הרכבת המזרחית, שתשתרע לאורך כ-65 ק"מ במזרח שפלת החוף, ממסילת החוף באזור פרדס חנה דרך חדרה מזרח, אחיטוב, כפר סבא, נתב"ג ועד ללוד תוך עקיפת גוש דן וצוואר הבקבוק של מסילות הרכבת בפרוזדור האיילון. כמו כן, היא תיצור עורק תחבורה עיקרי לסחורות שיגדיל את יכולת השינוע מנמלי חיפה ואשדוד לכל הארץ". מסביר המהנדס גלעד צוובנר, סגן מנהל היחידה הארצית בנתיבי ישראל.

עוד הציגה חברת נתיבי ישראל לראשונה את התכניות להקמת מסילת מנשה והשקה של 'פרוזדור תחבורה חריש'. על פי התכנון, מסילת מנשה תחבר בין המסילה המזרחית לבין מסילת העמק החדשה. (ראו שרטוט) ותיצור חיבור ישיר ומהיר בין עמק יזרעאל למרכז המדינה.

מסילת מנשה ומסדרון תחבורה ורכבת חריש
מפות נת"י – מימין: פרוזדור תחבורה חריש. משמאל: מסילת מנשה

היכן תמוקם תחנת רכבת חריש?

"באזור צומת מג"ב, היכן שתמוקם הכניסה החדשה למחלף 65".

כלומר בסמוך למיקום הנוכחי של צומת חריש?

"כן. עשויה להיות תזוזה של מספר מטרים לכאן או לכאן".

לא תקום תחנה בתוך העיר חריש?

"להעביר את המסילה בעיר חריש עצמה זה אתגר בלתי אפשרי כיום. זה לא ישרת את העיר, זה רק יעכב משמעותית את הקמת המסילה. לו זה היה נעשה לפני עשר שנים, זה היה סיפור אחר, אבל התכנון הקיים מתחשב במצב נכון להיום ובגידול העתידי המתוכנן של העיר".

אז האם לדעתך, מדובר בבשורה משמעותית לתושבי חריש?

"בהחלט כן, בכל מקום שהרכבת מגיעה אליו, העיר מקבלת תנופת פיתוח משמעותית. בחריש אנו מתכננים הקמה של מסילה דו כיוונית מחושמלת שתסיע נוסעים במהירות גבוהה וגם לא תזהם את הסביבה. תחנת הרכבת תחובר לעיר באמצעות שירותי תחבורה משלימים של שאטלים, שבילי אופנים כחלק מתפישה מתקדמת ותחבורה ציבורית ענפה. עוד מתוכנן פרוזדור תחבורה משמעותי שיחבר את העיר למרחב. חריש זוכה לדגש מיוחד בנושא התחבורה והקמת מערכת תחבורה ציבורית עתירת נוסעים".

למה אתה מתכוון בביטוי 'פרוזדור תחבורה חריש'?

צוובנר מסביר כי במסגרת הפרויקט יסלל מקטע חדש של כביש 444, שיתחבר למחלף החדש בכביש 65, יעבור דרך אחיטוב וימשיך במקביל לכביש 6 עד לכביש 57 (איזור ניצני עוז).

"הקמת הכביש הבין עירוני ברמה הגבוהה ביותר מבוצעת כחלק מפרויקט הארכת ושדרוג כביש 444 ככביש מקביל לכביש 6 אשר יאפשר גישה נוחה לתושבים באזור לכבישים רוחביים ולתחנות הרכבת לאורך תוואי המסילה וישרת פיתוח אזורי והגעה לאזורי התעסוקה של חריש".

מהו הצפי להקמה בפועל של תחנת הרכבת בחריש?

"התכנית נמצאת בשלבי אישור סטטוטורי בהסכמה מול כל הגורמים. להערכתי, יארך כשנתיים עד שנתיים וחצי לסיומו של שלב זה וחמש שנים נוספות לביצוע. אם לא יהיו עיכובים, תוך שמונה-תשע שנים ניתן יהיה לחנוך את תחנת רכבת חריש".

האם חריש תהיה התחנה הכי צפונית עד שתיסלל מסילת מנשה במלואה ותחובר עם מסילת העמק?

"החלק שמחבר את חריש למסילה המזרחית יבוצע ראשון. סלילת החלק הצפוני של מסילת מנשה (צפונית לחריש) היא מורכבת וכבדה יותר מבחינה הנדסית ודורשת מינהור".

כמה זמן תארך נסיעה מתחנת חריש לתל אביב והאם מדובר בנסיעה ישירה או שיהיה צורך להחליף רכבת?

"תכנון המסילה מאפשר נסיעה ישירה מחריש לתל אביב אבל אין לי אפשרות לדעת כמה זמן היא תיארך והאם בפועל יהיה מדובר בנסיעה ישירה או לא. זה נתון לבחירה תפעולית של הנהלת הרכבת אם להנהיג רכבת מאספת או ישירה בתוואי זה".


עוד בנושא: הצצה ראשונה לתכנון המחלף החדש על כביש 65 שצפוי להיפתח בשנת 2021


פרוייקטים בחריש

לוח דירות חריש

2 תגובות לפוסט זה

השאר תגובה

פרויקטים

הירשמו לניוזלטר שלנו

וקבלו עדכונים על חריש ישירות לתיבת המייל

בכל שלב ניתן להסיר את הרישום לניוזלטר בלחיצה על קישור בתחתית המייל

תודה! נרשמתם בהצלחה

הירשמו לניוזלטר שלנו

וקבלו עדכונים על חריש ישירות לתיבת המייל

בכל שלב ניתן להסיר את הרישום לניוזלטר בלחיצה על קישור בתחתית המייל

תודה! נרשמתם בהצלחה