רה"מ נתניהו חנך את שכונת בצוותא

בצוותא היא שכונת ה'תכנן ובנה' הראשונה בישראל. השכונה החמישית בחריש נבנתה בשלמותה על ידי חברת שפיר תוך שנתיים וחצי בלבד, למרות משבר הקורונה. טקס ההשקה התקיים במעמד ראש הממשלה, השר יואב גלנט, לשעבר שר הבינוי והשיכון, ויצחק קשת ראש עיריית חריש

ראש הממשלה בנימין נתניהו חנך היום (ג') באירוע מיוחד את שכונת "בצוותא" בחריש, השכונה הראשונה בישראל שנבנתה בשיטת ׳תכנן ובנה׳. השכונה הוקמה על ידי חברת שפיר מגורים בכשנתיים וחצי בלבד ממועד תחילת בנייתה. באירוע נכחו גם השר יואב גלנט, לשעבר שר הבינוי והשיכון, ראש עיריית חריש יצחק קשת, מנכ"ל שפיר מגורים, חן שפירא, תושבים ועובדי החברה.

רחוב רעות שכונת בצוותא צילום: מיכל מור
שכונת בצוותא: הבניינים הראשונים שקיבלו טופס 4; צילום: מיכל מור

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר: "כשאני מגיע למדינה ורואה מחלפים, כבישים, מנהרות ובעיקר מנופים – זה אינדיקציה למדינה מתפתחת, ובארץ שלנו יש הרבה מחלפים וכבישים והמון מנופים, גם כאן בחריש, אנחנו בונים את הארץ תרתי משמע". עוד הוסיף נתניהו כי לקח לו זמן להגיע מכביש 6 לישוב ולכן הוא מבטיח לראש העיר ותושביה שיהיה מחלף חדש שייבנה ויחבר בין חריש לכביש 6, מה שיהפוך את העיר לנגישה מבחינה תחבורתית.

יצחק קשת, ראש העיר של חריש ציין בנאומו כי הקמת שכונת בצוותא במהירות וביעילות נעשתה בזכות שיתוף פעולה יוצא דופן בין משרדי הממשלה, הרשות המקומית והיזם וקרא לשכונת בצוותא "פלא ישראלי".

יצחק קשת
יצחק קשת על בצוותא: "פלא ישראלי"

חן שפירא, מנכ"ל חברת שפיר ציין בטקס כי: "אנו גאים לסכם היום שלוש שנים ארוכות, קשות ולפעמים מפרכות של בניית שכונת 'בצוותא'. כשקיבלנו על עצמנו את המשימה של הקמת השכונה, הסתכלו עלינו בספקנות, אבל הבטחנו – ולא רק שקיימנו, אפילו סיימנו לפני הזמן על אף ולמרות הקשיים והעיכובים ובראשם הקורונה. אנו נרגשים וגאים לחנוך את השכונה, הדירות מוכנות וממתינות לדיירים. כל העבודה הקשה שלנו הופכת לדבר שהכי מרגש אותנו – בית ישראלי. במקרה של בצוותא, לראשונה בישראל, כל מי שנכנס היום לשכונה מקבל בית אמיתי, ולא דירה בתוך אתר בניה. כל משפחה שנכנסת לשכונה מקבלת את הגנים, את שטחי הציבור ואת כל השירותים הנדרשים".

האכלוס של שכונת "בצוותא" החל בימים אלו, חודשיים לפני המועד המתוכנן. בשבועות הקרובים צפויים להתקבל טופסי אכלוס לבניינים נוספים בשכונה. השכונה הוקמה לראשונה בישראל במודל "תכנן ובנה", לפיו יזם אחד אחראי על בנייתה של כל השכונה, כולל תשתיות, מבני מגורים ומוסדות ציבור ומסחר. משך הקמתה היה 28 חודשים בלבד, בעוד שהזמן הממוצע לתכנון ובניית שכונה חדשה בישראל עומד על 13 שנים ומשך זמן בניית דירה אחת עומד על 32 חודשים, כך על פי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה.


פרוייקטים בחריש

לוח דירות חריש

תגובה אחת לפוסט זה
  1. יפה מאוד, זו בהחלט שיטה מרעננת שחוסכת זמן ומאגדת את כל ההחלטות בידי גוף אחד

השאר תגובה

פרויקטים

הירשמו לניוזלטר שלנו

וקבלו עדכונים על חריש ישירות לתיבת המייל

בכל שלב ניתן להסיר את הרישום לניוזלטר בלחיצה על קישור בתחתית המייל

תודה! נרשמתם בהצלחה

הירשמו לניוזלטר שלנו

וקבלו עדכונים על חריש ישירות לתיבת המייל

בכל שלב ניתן להסיר את הרישום לניוזלטר בלחיצה על קישור בתחתית המייל

תודה! נרשמתם בהצלחה