שוק הנדל"ן בחריש: כך השפיעו חודשי משבר הקורונה על נתוני המכירות

כיצד השפיע משבר הקורונה על שוק הנדל"ן בחריש, מהי מגמת השינוי שחלה בתמהיל הדירות בעיר בשנים האחרונות ואיזו דירה נמכרה, לראשונה בעיר, במחיר שחצה את רף שני מיליון שקלים?

סקירת הנדל”ן של חריש סיטי, עודכנה השבוע, על בסיס נתוני רשות המיסים. הסקירה המעודכנת כוללת את נתוני המכירות של דירות בעיר עד לחודש ספטמבר 2020. עיון בנתונים מעניק הצצה מעניינת במיוחד למגמות שוק הנדל"ן בחריש בחודשים האחרונים, בצל משבר הקורונה. הסקירה עוקבת אחר מספר מדדים קבועים הנבחנים החל משנת 2014 ומספקת תמונת מצב מתחילת שנת 2020 עבור מספר מדדים נוספים.

היקף מכירת הדירות החודשי הוא המדד המרכזי שבו נבחן שוק הנדל"ן המקומי. במדד זה ניתן לזהות בבירור את ההשפעה המיידית על היקף המכירות, בחודש אפריל, עת הוכרז הסגר הכללי הראשון בישראל. בחודש זה זוהתה צניחה משמעותית מאוד בהיקף המכירות, הנובעת בעיקר בשל העובדה שרבים ממשרדי המכירות בעיר היו סגורים. עם זאת, ההתאוששות היתה מהירה. בחודש מאי חזר היקף המכירות לרמה הנורמטיבית בעיר ובחודש יוני הגיעו המכירות לשיא חודשי שלא נראה מאז תחילת שנת 2016. גם בחודשים הבאים, יולי-ספטמבר, נשמרה רמת מכירות גבוהה באופן יחסי לשנה החולפת.

סקירת נדלן חריש סיטי | כמות דירות שנמכרו בחריש לפי חודשים D
גרף מכירות הדירות בחריש. מתוך סקירת הנדל"ן של "חריש סיטי"

מגמת עלייה במחירים, לאחר תקופה ארוכה של ירידה הדרגתית

מחירי השיא של הדירות בעיר נמדדו במחצית השנייה של שנת 2017 ונשמרו כך למשך שנה בקירוב. החל מסוף 2018 ועד תחילת 2020 זוהתה מגמת ירידה הדרגתית ואיטית במחירי הדירות בעיר. בתחילת 2020 ירד המחיר הממוצע למ”ר, לראשונה מאז 2016, מתחת לרף ה- 10,500 שקלים. ברבעונים הבאים של שנת 2020 מזוהה עליית מחירים שעשויה להצביע על שינוי מגמה. בין הרבעון הראשון לרבעון השלישי של השנה המחיר הממוצע לדירות רגילות בחריש, עלה ב-3.7%.

סקירת נדלן חריש סיטי | מחיר למטר M
סימני עליה מחודשת במחיר הממוצע למ"ר

>> לצפייה בכל הנתונים, הגרפים וההסברים המלאים – לחצו כאן למעבר לסקירת הנדלן המלאה


עלייה בביקוש לדירות יוקרה

סקירת נדלן חריש סיטי | הדירה היקרה שנמכרה לפי שכונות 2020
לראשונה: דירה נמכרה בלמעלה מ-2 מיליון ש"ח

חודש לאחר שנקבע שיא חדש במכירת דירת גן בשכונת החורש תמורת 1.93 שקלים, נמכרה דירת גן אחרת בשכונת החורש במחיר של 2,088,000 שקלים. הדירה, הממוקמת בפרוייקט של י.ח דמרי ברחוב אורן בעיר, נמכרה בחודש יולי בעסקת יד שניה.

בין השאר מצביע הדבר על עלייה ניכרת במחירי הדירות המיוחדות בחריש (דירות גן, דופלקסים ופנטהאוזים), לאורך השנים האחרונות, בעיקר כשמדובר על דירות מיוחדות וייחודיות (מיקום יוצא דופן, גינות גדולות במיוחד וכו'). זאת בניגוד לדשדוש היחסי במחירי הדירות הרגילות בעיר.

דירות 5 חדרים מגדילות את חלקן באופן משמעותי

בשנים הראשונות דירות 4 חדרים היו ”המוצר הסטנדרטי“ בחריש והיוו 72% מסך הדירות שנמכרו בעיר. השנה, מצביעים נתוני המכירות על שינוי משמעותי בתמהיל הדירות ועל עלייה ניכרת בשיעור הדירות בנות ה-5 חדרים בעיר. שיעור המכירות של דירות 4 חדרים ירד השנה ל 59% בלבד ואילו שיעור המכירות של דירות 5 חדרים עלה ל 32%.

סקירת נדלן חריש סיטי | התפלגות דירות לפי מספר חדרים 2014 ו 2020
עלייה בשיעור הדירות בנות 5 חדרים בחריש

השינוי בתמהיל הדירות עשוי להצביע על התבגרות מסויימת בתהליכי האיכלוס של העיר. אם בשנים הראשונות, כשהתשתיות בעיר היו מועטות, קהל היעד המרכזי היה זוגות צעירים ומשפחות בתחילת דרכן. כעת, עם התפתחותה של העיר והיכולת שלה לתת מענה גם למשפחות בוגרות יותר ובעלות מספר גדול יותר של ילדים, עולה הביקוש לדירות גדולות יותר, בנות חמישה חדרים, ובהתאם לכך מגדילים היזמים גם את ההיצע.

לסיכום: נתוני סקירת הנדל"ן המעודכנת מספקים תובנות משמעותיות על תגובת השוק המקומי למשבר הקורונה הגלובלי, בחודשים האחרונים. בשלב זה, ניתן לומר בזהירות, כי בחודשים הראשונים של המשבר, המשיך שוק הנדל"ן המקומי לתפקד באופן סדיר ואף זוהתה עליית מחירים קלה. מה צופן העתיד? נצטרך לחכות ולראות. סקירת הנדל"ן המלאה של חריש כוללת ניתוחים רבים נוספים ומידע על המגמות השונות ולמתעניינים, מומלץ לקרוא אותה במלואה.

לצפייה בכל הנתונים, הגרפים וההסברים המלאים – לחצו כאן למעבר לסקירת הנדלן המלאה


פרוייקטים בחריש

לוח דירות חריש

2 תגובות לפוסט זה
    • שלום נאוה,
      יש גם דירות שלושה חדרים בחריש, אולם הן מעטות. מוזמנת לבדוק בלוח דירות חריש

השאר תגובה

פרויקטים