שוק הנדל"ן בחריש: נסיקה במחירי דירות גן ופנטהאוזים

שוק הנדל״ן בחריש ממשיך להתפתח ומשנה את פניו. סקירת הנדל״ן העדכנית מצביעה על עלייה חדה במחירי הדירות המיוחדות בעיר, גיוון בתמהיל הדירות ומגמת עלייה מתונה בכמות הדירות הנמכרות מדי חודש

בתמונה: דירות גן ופנטהאוזים בחריש, מתוך ״לוח דירות חריש״

סקירת הנדל”ן של חריש סיטי, עודכנה השבוע, על בסיס נתוני רשות המיסים. הסקירה המעודכנת כוללת את נתוני המכירות של דירות בעיר עד לחודש מרץ 2021. עיון בנתונים מעניק הצצה מעניינת במיוחד למגמות שוק הנדל"ן בחריש בחודשים האחרונים, עם היציאה ממשבר הקורונה ועל רקע המשבר הפוליטי המתמשך בישראל, שהשפעתו ניכרת גם על שוק הנדל״ן הארצי.

את שוק הנדל״ן המקומי בחריש אנו מודדים ראשית בהיקף מכירת הדירות החודשי. במדד זה ניתן לזהות המשך של המגמה המצביעה על עלייה מתונה בכמות הדירות הנמכרות בעיר בממוצע חודשי.

כמות דירות שנמכרו בחריש לפי חודשים | סקירת נדל״ן בחריש
גרף מכירות הדירות בחריש. מתוך סקירת הנדל"ן של "חריש סיטי"

עיקר המכירות – בשכונות הפרחים ובצוותא

במהלך השנים ניתן לראות את המעבר ההדרגתי של מוקדי המכירות המרכזיים בחריש מהשכונות ״הוותיקות״ – אבני חן והחורש, לשכונות החדשות יותר – הפרחים ובצוותא. ברבעון הראשון של שנת 2021 כ-70% מהדירות שנמכרו ממוקמות בשכונות הפרחים ובצוותא.

עוד ניתן לראות כי שיעור העסקאות בשכונת מעו״ף הצטמצם מאוד בשנת 2021 ומהווה אחוז אחד בלבד מסך המכירות בעיר. הפרוייקטים בשכונה נבנו בתוכנית "מחיר למשתכן" וניתן לייחס זאת לסיום השיווק ע״י היזמים ולכך שטרם התפתח בשכונה שוק יד שניה, בשל מגבלת מכירת הדירות לפי תנאי התוכנית.

התפלגות מכירות הדירות בחריש לפי שכונות | סקירת נדל״ן בחריש
הפרחים ובצוותא: כ-70% מהדירות שנמכרו בתחילת 2021

>> לצפייה בכל הנתונים, הגרפים וההסברים המלאים – לחצו כאן למעבר לסקירת הנדלן המלאה


נסיקה במחירן של הדירות המיוחדות בחריש

בעוד שמחירי הדירות הרגילות בחריש נותרו יחסית יציבים לאורך השנים האחרונות, מחיריהן של הדירות המיוחדות – דירות גן ופנטהאוזים, עלו בצורה חדה. זהו למעשה, הסיפור המרכזי העולה מניתוח נתוני השוק. עדות לעליית המחירים של הדירות המיוחדות ניתן לראות במדד כמות הדירות שנמכרו במחיר שמעל ל-1.7 מיליון שקלים. עד שנת 2019 נמכרו במחיר זה, מדי שנה, דירות בודדות בלבד ואילו בשנת 2020 עלה מספרן הכולל ל-40. מגמה זו נמשכה גם בחודשים הראשונים של שנת 2021.

הדירה היקרה ביותר שנמכרה בחריש עד כה היא דירת גן בפרוייקט של י.ח דמרי בשכונת החורש. הדירה נמכרה בחודש יולי 2020 בעסקת יד שניה תמורת 2,088,000 שקלים.

לאחרונה אושרה סופית תוכנית לבנייתם של מגדלי מגורים ראשונים בחריש, שניים מהם ימנו 27 קומות. המהלך צפוי להוסיף מספר רב יחסית של דירות יוקרה בעיר, והוא מקבל חיזוק מהמגמה הכללית של התייקרות הדירות המיוחדות בחריש.

כמות הדירות שנמכרו בחריש במחיר מעל 1.7 מיליון | סקירת נדל״ן בחריש
עלייה חדה בכמות הדירות שמחירן גבוה מ 1.7 מיליון שקלים

הגיוון בתמהיל הדירות נמשך

בשנים הראשונות דירות 4 חדרים היו ”המוצר הסטנדרטי“ בחריש ושיעורן עמד על למעלה מ-70% מסך הדירות שנמכרו בעיר. נתוני המכירות ברבעון הראשון של 2021 מצביעים על תמהיל שונה לחלוטין. חלקן היחסי של דירות 4 חדרים הצטמצם מאוד והסתכם בכ-42% בלבד. לצד זאת חל גידול משמעותי בשיעור הדירות בנות 5 חדרים, שהיוו כמחצית מסך המכירות ברבעון זה. גם דירות בנות 6 חדרים ודירות בנות 3 חדרים, הגדילו את חלקן היחסי.

השינוי בתמהיל הדירות מצביע על מגמה של גיוון באוכלוסיית העיר. בשנים הראשונות היתה הטייה ברורה למשפחות צעירות בתחילת דרכן, וכעת עולה הביקוש לדירות בנות חמישה חדרים הנותנות מענה למשפחות בוגרות יותר וכן לדירות קטנות המתאימות לצעירים ולגמלאים.

סקירת הנדל"ן המלאה של חריש כוללת ניתוחים רבים נוספים ומידע על המגמות השונות ולמתעניינים, מומלץ לקרוא אותה במלואה.

לצפייה בכל הנתונים, הגרפים וההסברים המלאים – לחצו כאן למעבר לסקירת הנדלן המלאה


פרוייקטים בחריש

לוח דירות חריש

השאר תגובה

פרויקטים