תם עידן המועצה הקרואה בחריש

לראשונה מזה עשר שנים יתקיימו בחריש בחירות דמוקרטיות לראשות היישוב

בחריש לא התקיימו בחירות מאז מינה משרד הפנים את ניסים דאהן, חבר כנסת מטעם ש"ס, לראשות הוועדה הקרואה שניהלה את היישוב. ניסים דאהן שעמד בראש הועדה הקרואה מ-2003  היה זה שיזם וניהל את המהלך שכשל להפיכת חריש לעיר חרדית. אף על פי שתוקף ועדה קרואה הקבוע בחוק עומד על שש שנים, כהונתה הוארכה מספר פעמים על ידי שר הפנים, מר אלי ישי.

בעקבות עתירת התושבים לבג"ץ מטעם תנועת אומ"ץ ושניים מתושבי היישוב קבע שר הפנים מר גדעון סער כי איננו רואה צורך להעניק הארכה נוספת לכהונת הוועדה הממונה. לפיכך, קבע בית המשפט העליון שיש לקיים בחירות כלליות בישוב, אשר צפויות לאוקטובר 2013.

בעקבות מכרז מנהל המקרקעין על הקרקעות בחריש ופסילת מרבית העמותות החרדיות שניגשו למכרז השתנה תמהיל התושבים הצפוי בחריש, וחריש הפכה להיות עיר הפתוחה לכלל הציבור הישראלי. השינוי הבלתי צפוי סתם את הגולל על המשך כהונתו של ניסים דאהן כראש הועדה הקרואה.

קיום בחירות בחריש עוד ב-2013 מהווה ניצחון נוסף לתושבי חריש שדרשו לסיים את כהונת דאהן ולקיים בחירות דמוקרטיות. עתירת התושבים הוגשה על ידי נעם הלל ועומר מוהאן, שניים מתושבי חריש ביחד עם עמותת אומ"ץ. התושבים ברכו על החלטת שר הפנים, ומצפים לקיום הבחירות הדמוקרטיות הראשונות בחריש, בדרך להפיכת חריש לעיר חדשה, פתוחה ומתקדמת.

2 תגובות לפוסט זה

השאר תגובה

פרויקטים

הירשמו לניוזלטר שלנו

וקבלו עדכונים על חריש ישירות לתיבת המייל

בכל שלב ניתן להסיר את הרישום לניוזלטר בלחיצה על קישור בתחתית המייל

תודה! נרשמתם בהצלחה

הירשמו לניוזלטר שלנו

וקבלו עדכונים על חריש ישירות לתיבת המייל

בכל שלב ניתן להסיר את הרישום לניוזלטר בלחיצה על קישור בתחתית המייל

תודה! נרשמתם בהצלחה