קבלני חריש: נשווק דירות 4 חדרים ב-800 אלף שקל, העיר לא תהיה חרדית

חריש מתייקרת עוד לפני שהחלה להיבנות. קבלנים שזכו במכרז לבניית דירות בחריש הכריזו הבוקר במסיבת עיתונאים כי דירות 4 חדרים יימכרו לקהל הרחב ב-800 אלף שקל, כ-200 אלף שקל יותר מההערכות בטרם סגירת המכרז

בעבר, עמדו ההערכות למחירי הדירות בחריש על רף התחלתי של כחצי מליון שקל, ולקראת סגירת המכרז עלו ל-630 אלף שקל עבור דירות 4 חדרים. הערכות המחיר הנמוכות נבעו בחלקן מכך שחריש יועדה להיות עיר חרדית, אולם כעת משהשתנה הצפי לגבי תמהיל האוכלוסייה בעיר השתנו גם המחירים הצפויים.

לאחר סגירת המכרז וקביעת הזוכים לבנייה בחריש נראה כי בעיר צפוי להיות רוב חילוני ודתי לאומי. הצהרת הקבלנים כי ישווקו את הדירות לציבור הרחב סתמה את הגולל על התוכנית להפוך את חריש לעיר חרדית. לדברי הקבלנים, חריש תהווה מרכז משיכה לזוגות צעירים שיוכלו לרכוש דירה במחיר בר השגרה ובמיקום אידיאלי.

הקבלנים קראו במסיבת העיתונאים המשותפת למדינה להמשיך לעודד את הבנייה בחריש ולא לבטל את מענק המקום שהובטח לתושבים החדשים, וזאת בכדי לסייע לזוגות צעירים לרכוש דירה בעיר. עם זאת קבעו, שגם ללא הזכאות למענק, מחירי הדירות בחריש עדיין יהיו אטרקטיביים ביותר, בוודאי ביחס למחירי הדירות בישובים הסובבים. כמה מן היזמים העלו טענות לאפליה נגד רוכשי הדירות החילוניים והדתיים לאומיים, מאחר והמענק בוטל לאחר שנודע כי לא יהיה רוב חרדי בחריש.

בכוונת הקבלנים לבנות בחריש דירות מודרניות בסטנדרטים מתקדמים אך במחירים זולים יותר מדירות דומות בישובי הסביבה. הבניינים יהיו בני 4-5 קומות, ללא חנייה מקורה, ובמרכז העיר מתוכננים להיבנות כמה בניינים רבי קומות. לשם השוואה, מחירי דירות 4 חדרים בישובים סמוכים כגון פרדס חנה-כרכור נעים כיום בין 800 אלף שקל למיליון שקלים. יש לציין שמחירי הדירות בחריש עדיין אינם סופיים ועשויים להשתנות.

בשלב הראשון צפויות להיבנות בחריש כ-4,300 יחידות דיור, המחולקות כבר לשכונות לפי אזורי השיווק של הקבלנים שזכו במכרז. חלק ניכר משטח העיר מיועד למבני ציבור ומסחר וכן הוקצו מרחבים נרחבים לגינות ציבוריות ושטחים ירוקים.

בין החברות שהשתתפו במסיבת העיתונאים היו י.ח. דמרי עם 208 יחידות דיור,  צ. לנדאו עם 220 יחידות דיור, קבוצת חנן מור עם 235 יחידות דיור, דונה עם 503 יחידות דיור, מגידו השקעות עם 193 יחידות דיור, וג'י הנדסה עם 203 יחידות דיור. מעניין לראות כי אפילו חברת צ. לנדאו הבונה לציבור החרדי הביעה הסתייגות מאפשרות מכירת דירות בעיר לחרדים. לטענת סמנכ"ל החברה יקי רייסנר הציבור החרדי ציפה למחירים סביב 600 אלף שקל, אולם המחיר הנוכחי העומד על כ-800 אלף שקל לדירה נמצא מחוץ להישג ידו, ולכן משפחות חרדיות יעדיפו להשקיע ברכישת דירה בישובים חרדיים קיימים כגון בית שמש, נצרת עילית ואלעד.

השאר תגובה

פרויקטים

הירשמו לניוזלטר שלנו

וקבלו עדכונים על חריש ישירות לתיבת המייל

בכל שלב ניתן להסיר את הרישום לניוזלטר בלחיצה על קישור בתחתית המייל

תודה! נרשמתם בהצלחה

הירשמו לניוזלטר שלנו

וקבלו עדכונים על חריש ישירות לתיבת המייל

בכל שלב ניתן להסיר את הרישום לניוזלטר בלחיצה על קישור בתחתית המייל

תודה! נרשמתם בהצלחה