חדשים בעיר: "בחרנו להעז ולצאת מאזור הנוחות"

למשפחת אדרי יש כבר חברים בחריש. משפחת כהן חיפשה סביבה שיתופית והתערות בקהילה ואילו משפחת סלומון עברה לחריש לאחר שלוש שנים בהן היא עוקבת אחר התפתחות העיר. התושבים החדשים של קיץ 2021 מספרים על ההחלטה לעבור לחריש ועל ההתרשמות שלהם עד כה מהעיר החדשה

גל האכלוס הנוכחי, המגיע לשיאו מדי שנה בתקופת החופש הגדול, מקרב את מניין אוכלוסיית העיר לכ-30 אלף תושבים. התושבים החדשים מצטרפים לאוכלוסייה הקיימת וייקחו חלק בבניית הקהילה התוססת בעיר.

כל משפחה שמגיעה לעיר, חווה על בשרה את מה שחשו אלה לפניה, תחושת זרות, חששות ולבטים מהלא ידוע לצד תחושה מרגשת של התחדשות וציפיה לעתיד טוב יותר. תפסנו לשיחה שלוש משפחות חרישניקיות טריות כדי להבין: מה גרם להם לבחור דווקא בחריש?

משפחת אדרי "אנו חפצים בחיבור לקהילה ובמפגש עם משפחות צעירות"

משפחת אדרי עוברים לחריש תושבים חדשים קיץ 2021
משפחת אדרי: "להיות שותפים לעשייה המקומית, לאירועים, ליוזמות מקומיות"

נעים להכיר: איתן (41) שירה-ליאת (37) ובתם אודליה-נסיה בת השנתיים

עיסוק: איתן הוא איש מכירות

מהיכן מגיעים? "מהעיר הקטנה בית שאן לעיר וקהילת חריש".

לאן בחריש? "שוכרים דירה ברח' תנופה בשכונת מעו"ף. בעזרת ה' בהתאם להתאקלמות בעיר יתכן ובעתיד אף נרכוש כאן בית".

למה חריש? "לאחר שנים ארוכות של מגורים בבית שאן בחרנו להעז ולצאת מאזור הנוחות. אנו אוחזים באמונה כי אף פעם לא מאוחר להתחיל מהתחלה. אנו חפצים בחיבור לקהילה ובמפגש עם משפחות צעירות שחריש התברכה בהן".

עוד מספר איתן כי "שירה-ליאת התגוררה בכרכור טרם נישואינו כך שבני משפחתה קרובים וחלקם אף מתגוררים בעיר חריש. גם לאיתן לא חסרים מכרים בעיר: "מספר חברי ילדות מעיר הולדתי עברו להתגורר בחריש ביניהם יוחאי פרג'י, חבר מועצת העיר. כל אלו תרמו להחלטה שלנו לעבור לחריש".

חששות? "כרגע אין חששות. אנחנו נמצאים בראשיתו של חודש אלול שהוא חודש של ניקיון רוחני וקבלת החלטות טובות. אנו מתגוררים בשכונת מעו"ף, ברחוב התנופה והרחובות הסמוכים לו הם התחדשות, קידמה והתמדה. אני מאחל לכולנו שנה טובה ומכילה".

 הציפיות מהחיים החדשים בחריש: "להיות שותפים לעשייה המקומית, לאירועים, ליוזמות מקומיות. כחלק מהיותה של חריש עיר בצמיחה, הייתי מצפה שתושב ותיק ילווה/יאמץ תושב חדש והעירייה תהיה נגישה יותר לתושב החדש שמתאקלם בעיר חדשה וטרם מכיר את הנפשות הפועלות".

משפחת כהן: "הספקנו להתרשם שיש לנו אחלה שכנים"

משפחת כהן עוברים לחריש תושבים חדשים משפחות חדשות קיץ 2021
משפחת כהן: "באנו בראש פתוח לעיר ואנחנו רוצים להתחבר לקהילה"

נעים להכיר: ההורים הם מירב (27) ואסף (36) והבנים יניב (6) ואליאור (4.5). מירב בשלבי היריון מתקדמים ובני הזוג מצפים לבן שלישי בקרוב.

עיסוק: אסף מנהל בחברת שטראוס. מירב ניהלה עד לאחרונה רשת גנים וכעת היא ב'מנוחת טרום לידה'.

מהיכן מגיעים? "מגורים של שנתיים ברעננה וקודם לכן בגבעתיים".

לאן בחריש? דירה שכורה ברחוב ספיר שבשכונת אבני חן. "החלטנו בהתחלה לשכור דירה כדי להכיר את העיר".

למה חריש? "שמענו על חריש הרבה, בעיקר על חיי הקהילה המגוונים והמיוחדים. וזה משהו שהיה לנו מאוד חסר ברעננה. חיפשנו סביבה שיתופית ולא כזו שבה כל אחד לעצמו ואוירה צעירה וחמימה יותר. כמובן שגם המחיר שיחק תפקיד. כרגע שוכרים דירת 5 חדרים ב-3000 שקלים לחודש כשברעננה שלמנו 5000 שקלים על דירה קטנה בהרבה.

חששות? "בעיקר בנושא קיום שגרת עבודה לטווח הארוך וההתרחקות מהסביבה המוכרת והחברים אבל לקחנו את זה בחשבון. בננו הבכור עולה לכיתה א' והוא ילמד בתלמי רון. אנחנו כבר מתרגשים לקראת הרגע הזה".

הציפיות מהחיים החדשים בחריש: "באנו בראש פתוח לעיר ואנחנו רוצים להתחבר לקהילה, למצוא את עצמנו מחוברים חברתית. בינתיים הספקנו להתרשם שיש לנו אחלה שכנים. תוך זמן קצר בחריש הבנו שאנחנו לא התושבים החדשים היחידים ולמעשה אנחנו נמצאים בסביבה שכולם בה חדשים אין כמעט 'ותיקים' בחריש ורוב האנשים נמצאים בדיוק במצב שלנו. זה בהחלט מרגיע כשחושבים על משמעות המעבר לעיר חדשה".

משפחת סלומון: "אוספים מידע על העיר זה זמן רב"

משפחת סלומון עוברים לחריש תושבים חדשים משפחות חדשות קיץ 2021
משפחת סלומון: "אנו רואים עתיד מוצלח לעיר הזאת"

נעים להכיר: ההורים גליל (38) לירון (35), תאיר בת השמונה והתאומות נועה ושירה בנות החמש

עיסוק: גליל עובד בתור נהג משאית.

מהיכן מגיעים? "לאחר שנים ארוכות של מגורים בנתניה בה נולדנו שנינו. עזבנו הכל ובאנו הנה".

לאן בחריש? "דירת גן ברחוב נרקיס בשכונת הפרחים".

למה חריש? "חריש מצטיירת בעינינו כמקום קהילתי מאוד ואנו עוקבים באופן רציף אחר הנעשה בעיר כבר למעלה משלוש שנים. אנו מחוברים לקבוצות הפייסבוק המקומיות ואוספים מידע על העיר זה זמן רב. בתחילת הדרך עוד היו לנו לבטים אך כאשר ראינו שהעיר מתפתחת ומתמלאת בעסקים ושירותים לתושב וישנה שביעת רצון של תושבים, החלטנו לעשות את הצעד ובינתיים אנחנו מאוד מרוצים".

"על אף שיש בבעלותנו דירה בנתניה בחרנו להשכירה ולהגיע לגור בשכירות בדירת גן גדולה, כך שלמעשה שיפרנו את תנאי הדיור שלנו עם המעבר".

משפחת סלומון עוברים לחריש תושבים חדשים משפחות חדשות קיץ 2021
"הבנות שלנו התחברו מהר מאוד לעיר והן ממש פורחות כאן"

חששות? "כרגע אין. אנחנו טריים עדיין אך עד כה מרוצים. הבנות שלנו התחברו מהר מאוד לעיר והן ממש פורחות כאן. בינתיים הכל הולך לפי התכנית שלנו. יש כמה נקודות לשיפור שכבר ניתן להצביע עליהן כמו המחסור בצל במרחב הציבורי והיעדר גני משחקים בשכונה שלנו. גם בנושא הקליטה הסלולרית אנחנו חווים קושי ואני מקווה שנזכה לשיפור בכל הנושאים הללו בקרוב. בסך הכל אנו רואים עתיד מוצלח לעיר הזאת".

הציפיות מהחיים החדשים בחריש: "הקהילה בחריש מפותחת מאוד. מביקורים בגני משחקים זיהינו סביבנו זוגות צעירים שנמצאים בדיוק במצב שלנו. משפחות שעברו ללא ההורים והתחילו מחדש. זה מעורר הרבה אופטימיות ותורם לתחושה שלנו שאנו חלק מסביבה דומה לנו. גם תהליך הקליטה המוצלח שזכינו לו ממרכז השירות לתושב והמענים שקיבלנו בנושאי חינוך בהחלט נותנים תחושה טובה. הציפיה היא שהמשך השהות כאן תהיה דומה לאופן שבה החלה".


לוח דירות חריש

פרוייקטים בחריש

תגובה אחת לפוסט זה

השאר תגובה

פרויקטים

הירשמו לניוזלטר שלנו

וקבלו עדכונים על חריש ישירות לתיבת המייל

בכל שלב ניתן להסיר את הרישום לניוזלטר בלחיצה על קישור בתחתית המייל

תודה! נרשמתם בהצלחה

הירשמו לניוזלטר שלנו

וקבלו עדכונים על חריש ישירות לתיבת המייל

בכל שלב ניתן להסיר את הרישום לניוזלטר בלחיצה על קישור בתחתית המייל

תודה! נרשמתם בהצלחה

%d בלוגרים אהבו את זה: