חנטריש בחריש: יריב פרוינד יצא לחיפוש אחר בני גילו בחריש

אם אתה רווק, אם את בזוגיות בלי ילדים, אם אתם בני 25 -35 ורוצים לייצר קשרים חברתיים חדשים ומשמעותיים בעיר, שידועה כעיר המשפחות הצעירות, חפשו את החנטרישים. הם לא גרועים כפי שהם נשמעים. יריב פרוינד מייסד הקבוצה: "עלה בי הרצון לייצר חברויות משמעותיות"

המילה חנטריש זכתה לפופולריות גדולה בסוף שנות ה–60. היא נכנסה למילון העולמי לעברית מדוברת, מילון הסלנג העברי הראשון שחיברו דן בן אמוץ ונתיבה בן יהודה ואפילו הגיעה לבית המשפט כשצעיר קרא לעבר שוטרים 'חנטרישים' והועמד לדין באשמת העלבת שוטרים. שתי הפרשנויות המקובלות למילת סלנג זו הן אדם לא רציני, חסר אמינות או גרוע וחסר ערך.

חנטריש יריב פרוינד
יריב פרוינד

בחודשיים האחרונים, קיבלה המילה חנטריש משמעות חדשה בעיר חריש. לחזרת המילה לשיח הציבורי בעיר אחראי יריב פרוינד (28), מתכנת בחברת סטארט-אפ שהקים קבוצת צעירים ובחר בעבורה בשם 'חנטריש' בשל הקרבה באותיות לשמה של העיר. "אבא שלי אוהב להשתמש במילה הזו מדי פעם וזה תמיד הצחיק אותי כי היא ממש מוזרה בעיני ונשמעת מצחיק", מסביר פרוינד.

"לבנות חברויות משמעותיות"

בדצמבר האחרון עזב פרוינד את כפר גליקסון ועבר להתגורר בחריש יחד עם ארוסתו נגה. בביוגרפיה החברתית של פרוינד לא תמצאו כלל מעורבות חברתית או קהילתית כלשהי, אך בדומה לחרישניקים רבים אחרים, עם המעבר לעיר נדבק פרוינד בחיידק היזמות הקהילתית והחליט להקים קבוצה חברתית שתהווה בית לבני 25-35.

פרוינד: "עלה בי הרצון להכיר עוד אנשים מעניינים"

"הקבוצה קמה כי פשוט היה לי משעמם בעיר", אומר פרוינד. "כשעברתי לחריש נחשפתי ל'קואלה ביר בר' והתחברתי מאוד למקום שנמצא כדקת הליכה מהבית שלי ברחוב טופז. חשבתי שזה יספיק כדי 'לסגור לי את הפינה' של חיי החברה בעיר, כי אני גם ככה עובד במשך מרבית שעות היום, אבל מהר מאוד הבנתי שלא די בכך. עלה בי הרצון להכיר עוד אנשים מעניינים, כאלו שאוכל לפגוש בכיף גם מחוץ לבר, ולבנות חברויות משמעותיות יותר". פרוינד גילה כי החיפוש אחר בני קבוצת הגיל שלו לא היה פשוט כל כך.

פעילויות מגוונות: מרכיבת שטח, דרך משחקי קופסה, כדורסל, ועד אמנות ונגרות.

שכבת הביניים: בזוגיות ללא ילדים

חריש מושכת אליה תושבים מכל הקהילות, המגזרים ושכבות הגיל אך המאסה הקריטית בעיר היא של משפחות צעירות עם ילדים. באופן טבעי, מרבית תשומת הלב והפעילות הממוסדת והעצמאית בתחומי התרבות והפנאי בעיר מכוונת לאוכלוסייה זו.

עם זאת, שכבות גיל נוספות זקוקות למרחב למימוש צרכים, יצירת קהילה וחיבורים. בעוד אוכלוסיית הדור השלישי בחריש מקבלת מענה כלשהו הן מצד הרשות העירונית והן בהתארגנויות פרטיות, ואוכלוסיית הצעירים בני 18-24 הפכה לקבוצה מגובשת ופעילה, נותרה עד לאחרונה, 'שכבת הביניים', תושבי חריש בני ה-25-35, רווקים, או אלו שבזוגיות ללא ילדים – ללא מענה. את הוואקום הזה דואגת למלא קבוצת 'חנטריש', שהציבה לעצמה את היעד לקיים מפגשים ופעילות משותפת איכותית לחבריה.

חנטריש יריב פרוינד
פיקניק ביער מענית, טיול ביער חריש, מפגש בחוף הים או מפגשים ביתיים

מספר המשתתפים עולה

כ-70 תושבים הצטרפו עד כה לקבוצה החדשה שממשיכה לצמוח כל העת. תחומי העניין של החברים בה שונים ומגוונים: מרכיבת שטח, דרך משחקי קופסה , כדורסל, ועד אמנות ונגרות. "הקבוצה מתאפיינת בעיקר בחבר׳ה קלילים, נחמדים, רגישים ואינטיליגנטים שכיף ומעניין לדבר איתם", מספר פרוינד.
"כמות המשתתפים במפגשים עדיין נמוכה ביחס למספר החברים", מספר פרוינד אך הוא אינו מודאג: "זה דבר הגיוני לדעתי, בהתחשב בגילה הצעיר יחסית של הקבוצה. כדי שתהיה היענות גדולה צריך לייצר אמון ראשוני בקבוצה ולהבין מתי אנשים זמינים יותר או פחות. זה לוקח זמן. ההשתתפות בסקרי ההעדפות, בהם  החברים קובעים מתי, היכן ומה יכלול המפגש הבא  – עולה, ומספר המשתתפים הממוצע למפגש עולה בהתאם.

חנטריש יריב פרוינד
צוחקים הרבה, חולקים בחוויות

"הפידבקים חיוביים מאוד. החברים נהנים מאוד במפגשים, צוחקים הרבה, מספרים על עצמם וחולקים חוויות וסיפורים".

בפרק הזמן הקצר מאז שהוקמה הקבוצה הספיקו החברים לקיים מספר פעילויות משותפות ביניהם מפגש בקואלה בר, ערב על האש, פיקניק ביער מענית, טיול רגלי ביער חריש ומפגש בחוף שדות ים. אל האווירה השמחה והצעירה שמייצרת 'חנטריש' מבקשים להצטרף גם מי שגילם חורג מהטווח המוגדר, תושבים 'זקנים' הנושקים לגיל ה-40, אלה, כמובן, נענים בחיוב ומתקבלים באהבה.

"בהוד השרון דברים כאלה לא קורים"

הקבוצה משמשת גם כ"שער כניסה" לתושבים רווקים וטריים שמגיעים לחריש ומנסים למצוא את מקומם. "היו כבר מספר תושבים חדשים שהגיעו לעיר ושאלו בפייסבוק מה יש לעשות כאן והפנו אותם אלי ישירות". מספר פרוינד.

דור פאר חנטריש
דור פאר: "הרעיון של הקבוצה גאוני"

דור פאר (30) הוא אחד מהם. פאר ואשתו רותם עברו לפני שישה שבועות בלבד מהוד השרון לחריש. הם נחתו כאן ללא היכרות מוקדמת עם העיר או תושביה. "הגענו לחריש בשאיפה להשתלב בחיי הקהילה וליצור חברים בגיל שלנו, זה עניין מאוד חשוב עבורנו. היינו כבר בכמה מפגשים וזה מאוד נחמד להכיר אנשים מדהימים ומעניינים שאפשר להתחבר אליהם, בין אם הם רווקים, נשואים, גרושים או אנשים מעולמות תוכן שונים מאיתנו". פאר מפרגן לקבוצת חנטריש: "הרעיון של הקבוצה גאוני בעיני ולטעמי גם ייחודי מאוד ולא קיים בכל עיר. בהוד השרון לדוגמה, דברים כאלה לא קורים".

לקריאה נוספת: הצעירים באים: “חריש מציעה לי אלטרנטיבה טובה”


לוח דירות חריש

פרוייקטים בחריש

2 תגובות לפוסט זה
  1. היי הקבוצה עדיין מקיימת מפגשים? עוברים לעיר עוד חודשיים ונשמח להכיר

השאר תגובה

פרויקטים