איך אומרים "תערוכת אמנות" בפורטוגזית, רוסית וספרדית?

לריסה לובובסקי היא ציירת שנולדה ברוסיה, ביאטריס לוסים היא מעצבת אופנה אורוגוואית עם מודעות סביבתית ואילו גלדיס סקול היא אמנית מקרמה ששפת האם שלה היא פורטוגזית. שלושתן, יחד עם שבעה אמנים נוספים מהעיר, יציגו הערב בתערוכה "יצירות שמספרות עליה", המתקיימת במסגרת פסטיבל "חריש רואה עולם"

פסטיבל "חריש רואה עולם" יתקיים היום ומחר (רביעי-חמישי) בעיר זו השנה השלישית ויכלול אירועי מוזיקה, תערוכות וסדנאות לכל המשפחה בשדרה המרכזית של העיר, שדרת דרך ארץ.

המשימה המוצהרת של הפסטיבל היא לספק לעולים החדשים המתגוררים בעיר, מידע והזדמנויות רבות שיאפשרו להם להפוך את חריש לבית של ממש. האירוע הרב-תרבותי שואף גם לייצר חיבורים בין ותיקים לעולים, לקרב בין התושבים ולספק הזדמנות להיחשף לתרבויות אחרות.

עולים חדשים ואמנים

אחד ממוקדי הפסטיבל יהיה תערוכת האומנים "יצירות שמספרות עליה", שתיערך היום (רביעי)  בין השעות 17:00-20:00 בשדרת דרך ארץ. בתערוכה יציגו תושבי העיר שהם עולים חדשים ממדינות שונות בעולם, את פרי יצירתם.

10 עולים חדשים יציגו בתערוכה שנוצרה בזכות שיתוף פעולה בין עיריית חריש לקבוצת האמנים Art Harish  המאגדת את תושבי חריש העוסקים ביצירה ואמנות באופן מקצועי וחובבני כאחד.

פסטיבל חריש רואה עולם
גלדיס סקול: חלק מקהילת הברזילאים בעיר

אוהבי המקרמה ששב להיות פופולרי כחלק מטרנד הבוהו-שיק, יוכלו להתרשם מיצירותיה של גלדיס סקול עולה מברזיל ותושבת חריש מזה שלושה חודשים. גלדיס מצטרפת לקהילה ההולכת וגדלה של ברזילאים בחריש. בשגרה, היא עוסקת בטיפול בילדים ואת יצירות המקרמה והפסיפס היא מכינה כתחביב. "אני אוהבת את חריש, זו עיר יפה ויש כאן הרבה בריזלאים", שיתפה גלדיס וציינה כי גם בן זוגה הרלדו יופיע בפסטיבל במופע גיטרה.

פסטיבל חריש רואה עולם
לריסה לובובסקי: "יש לי הרבה מה לתת לילדים בחריש"

לריסה לובובסקי תושבת חריש מזה שנה וחצי שעלתה לישראל מרוסיה, היא אמנית ומורה לאמנות המתמחה בציורי שמן על בד. לובובסקי תציג בתערוכה את מגוון ציורי השמן שלה: "אני רוצה שיכירו אותי בחריש כפי שהכירו אותי בחולון, את היכולות שלי והאפשרויות שאני מציעה. כמורה לאמנות יש לי הרבה מה לתת לילדים בחריש", היא מספרת.

פסטיבל חריש רואה עולם
ביאטריס לוסים: "הקו שלי הוא שימוש חוזר בבדים קיימים"

ביאטריס לוסים, מעצבת אופנה עם ותק של 20 שנה, עלתה מאורגוואי בשנת 2014 ובחריש היא כבר נחשבת לוותיקה "אני מתגוררת בחריש חמש שנים. במשך שנים עבדתי כתופרת ולאחרונה הבנתי שהגיע הרגע לעשות את מה שאני אוהבת וזה עיצוב אופנה ויצירה עצמאית". ביאטריס תציג בתערוכה את הקולקציה הייחודית המאפיינת אותה: חולצות חצאיות ושמלות הצבועים בטכניקות טאי דאי ושיבורי. ביאטריס דוגלת בשימוש בבגדי עודפים אותם היא מעבירה שדרוגים. "תעשיית הטקסטיל ותרבות השפע גורמים לאנשים לצרוך הרבה יותר ממה שהם צריכים. המחירים הזולים מביאים לזיהום מיותר לכן הקו שלי הוא שימוש חוזר בבדים קיימים כחלק מניסיון לצמצם את ההתנהלות הבזבזנית שפוגעת בכדור הארץ".


לוח דירות חריש

פרוייקטים בחריש

תגובה אחת לפוסט זה
  1. ביאטריס את מהממת!
    כל הכבוד על היוזמה החשובה הזו♥️
    הלוואי ועוד מעצבים יפנימו את קו המחשבה הזה.. ויתחילו לחשוב גם על כדור הארץ ולא רק על הכיס שלהם..

השאר תגובה

פרויקטים

הירשמו לניוזלטר שלנו

וקבלו עדכונים על חריש ישירות לתיבת המייל

בכל שלב ניתן להסיר את הרישום לניוזלטר בלחיצה על קישור בתחתית המייל

תודה! נרשמתם בהצלחה

הירשמו לניוזלטר שלנו

וקבלו עדכונים על חריש ישירות לתיבת המייל

בכל שלב ניתן להסיר את הרישום לניוזלטר בלחיצה על קישור בתחתית המייל

תודה! נרשמתם בהצלחה