אריק מויאל: "פתרונות אמת ללא קוסמטיקה ופלסטרים"

עם תכנית סדורה בתחום החינוך, התעסוקה, הכבישים והתשתיות אריק מויאל, מתמודד לראשות המועצה: "אני צריך רק את ההזדמנות והאמון של התושבים בי ואני מחויב להצלחה ולא פחות מחויב לשינוי מבינוניות למצוינות, אין לנו אפשרות אחרת"

בראש השנה המועמד לראשות מועצת חריש, אריק מויאל, השיק רשמית את קמפיין הבחירות שלו יחד עם פעילים תושבי חריש, אולם בפועל, מויאל (42) כבר 'חורש' את חריש תקופה ארוכה. "אני מתמודד כדי להפוך את חריש לעיר הכי טובה בארץ. עיר שיבואו ללמוד ממנה, איך בונים ומפתחים עיר חדשה. אני יודע שאני יכול להפוך את המקום הזה לפנינה אמיתית. כאיש ניהול כבר כ-14 שנים אני מכיר את המערכת המוניציפלית ככף ידי, ואני רעב להצליח עם מקום מגוריי עם חריש ולהפוך אותה לעיר מובילה, שכיף לחיות בה ומהווה מושא לקנאה לערים אחרות", מסביר מויאל.

ההכרות הראשונית של מויאל עם היישוב החלה בתקופה בה שימש מנכ"ל מועצת חריש: "לתפקיד הזה נכנסתי מתוך תחושה של שליחות ולרגע לא שיערתי את המפנה שהעיר הזו תחולל בחיי. עם כניסתי לתפקיד הבנתי שלחריש נדרש חזון של עיר עתיד תוססת, חדשנית, עם קהילה מגובשת ואיכותית. ההבנה שחזון כזה דורש תמיכה ממשלתית גורפת ותקציבי ענק הובילה אותי לסחוף אחרי שרים ומנכ"לים בממשלה כשותפים לחזון, הובלתי לאישור ממשלתי להקמת העיר וגייסתי לחריש תקציב של מעל מיליארד שקלים".

"האמת היא שעד היום מתסכל אותי לדעת שהמועצה לא השכילה להשתמש בלמעלה מ-80% מהתקציב שאושר לחריש, וכן לא הצליחה לאייש את שלל המשרות המאושרות אשר מטרתן לתת שירות לתושב, בזמן שאנחנו התושבים חיים באתר בנייה, ללא פיתוח תשתיות, בעיר של בטון ולא אקולוגית, עם עשן ופיח של מפחמות אשר פוגעים באופן ישיר בתוחלת חיינו, עם בעיות חריפות בחינוך וללא פתרונות ספורט, תרבות ופנאי".

התמודדות מול ראש מועצה מכהן היא תמיד התמודדות קשה יותר. מהו הקלף המנצח שלך שיעזור לך להיבחר? 

"האישיות והמנהיגות שהביאו אותי להצלחות פנומנאליות עד היום יחד עם העובדה שאני קשוב לתושבים ואני צעיר שמבין את תושבי חריש שברובם צעירים מלאים במרץ ואמביציה".

מה דעתך על תוצאות סקר הבחירות שפורסם במקומון 'חריש שלי' לפני כשבועיים? 

"אין ספק שמדובר בסקר גאוני, חריש עשתה היסטוריה כמקום הראשון בעולם, שבו כלל אין מתלבטים כבר כחודש וחצי לפני הבחירות. לתחושתי אפילו שליט סוריה, בשאר אסאד, שליט קוריאה הצפונית, קים ג'ונג-און, או בזמנו, יאסר ערפאת היו מתגאים בנתונים אלו. פשוט כולם תומכים בראש המועצה המכהן!!"

"אני עומד בקשר יום יומי עם מאות תושבי חריש, האם יתכן כי אף לא אחד מתושבי חריש שאני עומד איתם בקשר כלל לא נסקר? תושבי חריש חכמים ונבונים, הם יודעים כי מדובר בבלוף אחד גדול שכל מטרתו אחיזת עיניים".

"לא סתם ציינתי שליטים דיקטטורים, אותו "סקר" מתאים למשטרים אפלים וחשוכים. אציין כי חוקיות הסקר נבדקת בימים אלו על ידי כל האמצעים החוקיים העומדים לרשותנו. עיתון אשר מפרסם סקר שכזה אחראי מבחינה משפטית באופן ישיר לכל התהליך שנגרם בעקבותיו לא פחות מעורך הסקר, או ממזמין הסקר. חשוב לציין כי גם אם מזמין הסקר בפועל הינו העיתון, הרי שיש לו נגיעה אישית וניגוד אינטרסים מובנה, שכן העיתון מקבל כסף ולכאורה ממומן על ידי המועצה המקומית, לצורך פרסום כתבות ממומנות מזה מספר חודשים, לרבות באותו מועד שהעיתון פרסם את הסקר המדובר. לכן סופו של דבר, הסקר של העיתון ראוי לעטוף את הדגים ביום שלמחרת כך גם התייחסות והתייחסות הציבור אליו".

אריק מויאל עם התושבים הפעילים במטה הבחירות. צילום אורן קלר

האם הכניסה של מועמד נוסף, גבי קדוש למרוץ, מחזקת או מערערת את סיכויי ההצלחה שלך?

"השטח והבדיקות שלנו מעידים שלא. אני מברך כל מועמד שמצטרף למרוץ, זהו חג לדמוקרטיה וכל מי ששם עצמו לבחינת הציבור ראוי לכך, הציבור יאמר את דברו ואני מקווה שהטוב ומי שיצעיד את חריש לעתיד טוב יותר ינצח".

"חליפה" אישית לכל תלמיד

פרצופו של מויאל מתנוסס בשלטי חוצות במרפסות חריש, אולם חשוב גם לדעת מיהו הצוות שמלווה אותו ומיהם האנשים שיאיישו תפקידים חשובים אם יבחר. "יש לי אנשי אמון וחברים רבים שמלווים אותי במסע, והנאמנות שלי לאנשי היא טוטאלית" מסביר מויאל ומוסיף: "עם זאת, כתפיסת עולם ברורה ונקיה אני לא מבטיח תפקידים, אף לא למקורבים. לא נהגתי כך בעבר ולא אנהג כך בעתיד, משום שאני לא מאמין בדרך של קניית אנשים. אני מעניק הכרת טוב והערכה לאנשים שסובבים אותי. השיקולים סביב אנשי האמון, יהיו מקצועיים בלבד לטובת חריש ותושביה".

אנא ספר על מצע הבחירות בהתייחס לכלל הסוגיות החשובות של חריש שדורשות את התייחסותך

"קצרה היריעה מלפרט את התכניות שבאמתחתי לכל הסוגיות הדרושות טיפול בחריש. יש לי תכניות ומשנה סדורה לכל סוגיה שעומדת על הפרק, והמון ניסיון מוכח בתחום.

"הקו המנחה אותי הוא להפוך את חריש לעיר מובילה מחד תוך שימור של חיי הקהילה והמשפחתיות מאידך, ועם החומר האנושי שיש בחריש אין שום סיבה שלא נצליח לעשות זאת. מבחינתי זה אתגר ענק, הייתי אומר אפילו ציונות. אבל כל חיי שאפתי לאתגרים לא פחדתי והצלחתי לעמוד בהם – ובעזרת השם כך יהיה גם הפעם".

"בעיר חדשה נדרשת התייחסות מעמיקה לכל תחומי החיים אולם המפגש עם התושבים גרם לי להבין שחייבים לשים דגש דחוף על סוגיית החינוך והתעסוקה".

תעסוקה: "אנו חייבים להפוך את חריש לעיר שמייצרת מקומות תעסוקה, לא יתכן שמרבית התושבים ייסעו מרחקים אדירים לערים רחוקות בכדי להתפרנס. אני אביא לכאן אזורי תעשיה, שיהוו מנופים כלכליים לכל האזור. אני יודע איך עושים זאת, ועשיתי זאת בתפקידי הקודמים. יזמתי והובלתי והייתי שותף לתהליכים כאלו במסגרת עבודתי ואין שום סיבה לא לעשות זאת גם כאן בחריש. הדרך לכך היא באמצעות הטבות מס, אזור עדיפות לאומית א' (הטבה שחריש הפסידה לפני שלוש שנים), וגיוס תקציבים ייעודיים לפיתוח. כפי שהבאתי עשרות מיליונים לרשויות בצפון וגם כמנכ"ל לחריש הבאתי את החלטת הממשלה אשר תקצבה 1.2 מיליארד ₪ לחריש, בהרבה עבודת רגליים, הצגת תכניות אופרטיביות לממשלה וגיוס הכסף דה-פקטו, כך גם אעשה כשאעמוד בראש הפירמידה".

חינוך: "סוגיית החינוך היא אולי החשובה מכולן. מילת המפתח שלי היא שקיפות. אני מאמין בעבודה עם התושבים ולכן, אקים מועצת חינוך עירונית אשר תורכב מאנשי חינוך מהמדרגה הראשונה, תושבים ואנשי מקצוע. המועצה תבנה את המגמות ותכין ניירות עמדה להנהלת העיר. נעבוד בשקיפות מול המנהלים, אערוך סיור אחת למספר חודשים עם חברי המועצה בבתי ספר בכדי לשמוע על הבעיות, נכנס פורום קבוע של אנשי חינוך בכדי לשמוע על הבעיות ולתת פתרון. בנוסף נתפור "חליפה" אישית לכל תלמיד כזו שמתאימה לו ולצרכיו, ויחד נגיע להישגים. כל ילד הוא עולם ומלואו ואנו לא מוותרים על אף ילד. הרב שלמה קרליבך זצ"ל אמר "כל ילד צריך מבוגר אחד שיאמין בו".

"אני מאמין כיום בכל ילד במערכת החינוך ואמשיך להאמין גם כראש עיר. אפעל שחריש עד 2021 תהפוך לאחת מעשר הערים המובילות בחינוך בישראל גם באמצעות הבאת המורים והמנהלים הטובים בישראל באמצעות תמריצים כלכליים, תכניות למידה מתקדמות, מערכי שיעור ושיעורי תגבור".

מיהם המומחים עימם התייעצת בבניית התוכנית החינוכית לחריש?  

"גורמים אשר קידמו מערכות חינוך קדימה אלפי שנות אור מהקיים היום בחריש. הראשון הוא ראש עיריית רמת גן, ישראל זינגר, שניהל את התיכון המצליח "בליך" במשך 18 שנה ופעל רבות לקידום החינוך בישראל. בנוסף סייעה לי אורית אסייג, מנהלת אגף החינוך בעיריית עכו, דליה לין מנהלת אגף החינוך בעיריית רמת גן, יחד עם שורה של אנשי חינוך ומקצוע נוספים מהסתדרות המורים בישראל, מורים, מנהלים, יושבי ראש וועדי הורים ברחבי הארץ, יושבי ראש של מועצות תלמידים ואחרים".

מהי עמדתך לגבי פתיחת עסקים בשבת בחריש?

"חריש היא עיר בה חיים חילונים ודתיים כאחד. אין לי התנגדות כי ייפתחו בשבת עסקים בצורה מכבדת, לא באזור המגורים, אלא באזור התעשייה של חריש. עסקי מזון (כולל סופר פארם) אשר יעניקו שירותים לתושבי העיר בשבת וזאת בכפוף לחוק ובאישור משרד הפנים".

ציינת בחוגי הבית כי כדי להפוך את חריש למרכז העסקים של השרון צריך קודם כל להעביר את השליטה למועצה ולתושבים ולא להותיר אותה רק בידי הוועדה לתכנון ובנייה ומשרד השיכון – כיצד אתה מתכנן לעשות זאת?

"לרשות המקומית ישנן שתי זרועות משמעותיות להשפעה על העיר, זרוע ראשונה היא זרוע הפיתוח – אני מתכוון להקים חברה כלכלית אשר תהווה את הזרוע לפיתוח העיר בניגוד למצב כיום לפיו רק משרד השיכון והבינוי בונה את חריש".

"הזרוע השנייה היא זרוע התכנון, זו זרוע חשובה מאוד שכן היא קובעת את מדיניות התכנון של העיר לעשרים שנים הבאות וישנה חשיבות מכרעת לכך שנציגי תושבי העיר, נבחרי הציבור הם אלו שייקבעו את עתידה של העיר ולא הממשלה או אנשים אשר כלל לא גרים כאן. לצערנו, מתוך שיקולים לא מובנים, אך ברור שלא מתוך שיקולים אשר לטובת חריש, ראש המועצה דחף להארכת הכהונה של הוועדה לשלוש שנים נוספות ובכך ויתר מראש על האפשרות לקבוע את צביונה ואופייה של העיר לשנים הבאות".

"בכך למעשה הפקיר יצחק קשת את עתיד העיר לגורמי חוץ (זו העיר היחידה במדינת ישראל שבה זה קרה). במצב דברים אלו אפעל להתחיל הליך חפיפה מוקדם ככל האפשר עם הועדה וכן העברת סמכויות באופן מודולורי ובשלבים למועצה, כמו כן אפעל להגדיל את נציגי המועצה בוועדה ואת יכולת השפעה ככל הניתן".

"אין כל הגיון או צדק שאנשים אשר כלל לא גרים כאן יחליטו עבורנו מה יפתח, כמה ייפתח, איזה גן ואיזה סוג בית ספר או קאנטרי ייפתחו בחריש".

"הליך כזה הוא הליך של איבוד שליטה מלא על קביעת סדרי עדיפויות של העיר, צביונה וניהולה ולמעשה מנציח את הטיעון שלי, לפיו העיר מתנהלת על ידי גורמי חוץ ולא מנוהלת על ידי נבחר הציבור. זהו ליקוי קשה שיש לשנותו ובדחיפות".

מדוע כדאי לתושבי חריש לבחור בך?

"אני היחיד שיכול לתת פתרונות לתושבים ולקהילה, פתרונות אמת ללא קוסמטיקה ופלסטרים, אני אוהב מאוד את מה שאני עושה. זו הקריירה אשר בחרתי בה מיד לאחר שירותי בשב"כ, ואני נחוש מאוד לשרת את התושבים בחריש, זו תכליתי – להיות איש ציבור ולא רק לקדנציה אחת. אני צריך רק את ההזדמנות והאמון של התושבים בי ואני מחויב להצלחה ולא פחות מחויב לשינוי מבינוניות למצוינות, אין לנו אפשרות אחרת".

כשאתה מדמיין את חריש העתידית כעיר בוגרת, לאיזו עיר אחרת היא תהיה הכי דומה לדעתך?

"בחזון שלי יש שתי ערים, שחריש תדמה להן – רעננה ומודיעין, עיר שמושכת אליה אוכלוסיות חזקות, עיר עם אזורי תעשיה מפותחים, חינוך ואיכות סביבה גבוהה. אגיע לאן שצריך ואפגש עם מי שצריך בכדי להצעיד את חריש קדימה".

צילום תמונת אריק מויאל: ראובן קאפוצינסקי


תגובת המקומון "חריש שלי": "בניגוד לנאמר בראיון, הסקר שפורסם על ידינו נעשה כדין, ע"י חברה מקצועית ואמינה. כך שהטענה שמדובר בסקר שיקרי הינה לא מבוססת לחלוטין ומצוצה מן האצבע! לגבי הטענה שאין אחוז מתלבטים בסקר, התשובה לכך הינה פשוטה מאוד – ונמצאת בגוף השאלה 'אילו הבחירות לראשות המועצה היו מתקיימת היום בין מוטי אדרי, אריק מויאל ויצחק קשת, למי היית מצביע/ה?' ולכן, פשוט וברור שכבר אין מקום להתלבטויות".


עדכון מתאריך 17.10.18: בהמשך לראיון ביקש אריק מויאל להוסיף את התגובה הבאה: "מעז יצא מתוק. בעקבות הכתבה שפורסמה, התקיימה פגישה משותפת בין עו״ד אריק מויאל ואודל ואליאור סולומון בעלי המקומון ״חריש שלי״. הוסכם על שני הצדדים לפרסם התנצלות הדדית על המחלוקות שהתגלעו ביניהם, לרבות המנעות מהגשת תביעות הדדיות על נושאים שהועלו באמצעי התקשורת. בנסיבות העניין דרך השלום היא המנחה אותנו".


עוד בנושא: הכירו את המועמדים בבחירות 2018 בחריש


לוח דירות חריש

השאר תגובה

פרויקטים

הירשמו לניוזלטר שלנו

וקבלו עדכונים על חריש ישירות לתיבת המייל

בכל שלב ניתן להסיר את הרישום לניוזלטר בלחיצה על קישור בתחתית המייל

תודה! נרשמתם בהצלחה

הירשמו לניוזלטר שלנו

וקבלו עדכונים על חריש ישירות לתיבת המייל

בכל שלב ניתן להסיר את הרישום לניוזלטר בלחיצה על קישור בתחתית המייל

תודה! נרשמתם בהצלחה