לרגע של שקט והרגשה של בית: ״הפינה שלי בחריש״

מול הבית: מגדל התצפית ביער עירון. צילום: דניאל שרון

בין הבניינים והכבישים מסתתרות להן גם פינות חמד ברחבי העיר, שעוזרות לנו לשכוח מטרדות היומיום ולזכות ברגעי שלווה ושקט. תושבי חריש משתפים בפינות האהובות עליהן בעיר, במיוחד בתקופת האביב


לוח דירות חריש

לוח דירות חריש

מחוברים לטבע

דניאל ורותם שרון מתגוררים יחד עם 5 ילדיהם במדורגים באבני חן, כבר שמונה שנים. דניאל הוא מנהל ייצור בעסק משפחתי וצלם.

דניאל שרון עוצמה בחריש פינות חמד
משפחת שרון, הנוף מול המדורגים באבני חן

"אני אוהב טבע ומחובר אליו מאוד, בפרט לסביבה של חריש. מתוך המון נקודות מרהיבות שיש לעיר ולסביבה הקרובה להציע  אני מחובר לנוף ממרפסת ביתי ומטייל קבוע בהר מולי, ביער עירון, בו ממוקם מגדל התצפית של קק"ל, שמשקיף על הסביבה ועל מחצבת ורד. יש שם המון מרחב ונקודות תצפית מדהימות על חריש, ובתקופה זו הכול פורח ויפהפה".

שדות, מאגר מים ואושר

מיכל מור מתגוררת עם ילדיה בשכונת בצוותא ויש לה וותק של שמונה שנים בעיר. מיכל, היא מגשרת משפחה וגירושין, יועצת זוגית ומתאמת הורית.

השדות בשטחי השכונה העתידית חריש דרום

"הנוף האהוב עלי, שלצערי יהפוך בשנים הקרובות לשכונת חריש-דרום, הוא הנוף שנשקף מולי ממרפסת ביתי בשכונת בצוותא. הפינה האהובה עלי היא השדות עם מאגר המים, שמזכירים לי את שדות עמק יזרעאל, ממנו עברנו לחריש. אני יוצאת מדי יום עם הכלבים לטיול בשדות, ומתמלאת באושר ושקט".

פינה חמה בלב

הרב דוד כהן, שליח חב"ד בעיר, מתגורר בחריש עם משפחתו כבר שמונה שנים.

משפחת כהן: "נפגשנו פה וחלמנו איך תיראה חריש כשתהיה גדולה"

"אני מאוד אוהב את פארק דימרי, גינת המשחקים ברחוב טורקיז, שנקראת כיום גינת דולב. זו אחת מהגינות הראשונות בעיר, ובהתחלה, כשחריש עוד היתה קטנה והיתה בה אחווה ורעות בין חילונים, דתיים וחרדים, כל המפגשים התנקזו לפארק הקטן והאינטימי הזה. נפגשנו פה וחלמנו איך תיראה חריש כשתהיה גדולה, היו במפגשים האלה אווירה מדהימה. אנחנו גרים קרוב ברחוב רובין ובכל פעם שאני דרך הגינה, אני נזכר בהתחלה ויש לי פינה חמה בלב עבור המקום הזה".

"כשהכול היה יער"

עדי שיפמן, מתכנת ומעצבת פנים, מתגוררת עם עמוס ושלושת ילדיהם בחריש בשכונת החורש.

עדי שיפמן
"כיף לנו לצאת עם הילדים לטיילת היער"

"המקום שאני אוהבת הוא היער בשכונת החורש. אני גרה ברחוב האורן כבר 5.5 שנים.  רכשנו את הזכויות לבית בחריש כשהכול עוד היה יער. כיף לנו לצאת עם הילדים לטיילת היער ולהנות מהטבע שמקיף אותנו".

זהות עירונית, גאווה מקומית

רועי זך, תושב שכונת מעו"ף מזה ארבע שנים. רועי הוא מנהל מכירות ופיתוח עסקי ב״מכון אברהמסון״ ומנהל את מכבי ״רימקס״ חריש.

"אחד המקומות האהובים עלי בעיר הוא אולם הספורט בבית הספר רונה רמון"

"החיבור בין אורח חיים בריא והימנעות מעישון, סוכר והתמכרויות הוא מכנה משותף בין העיסוק היומיומי שלי לפעילות והחזון של אגודת הספורט מכבי חריש. אחד המקומות האהובים עלי בעיר הוא אולם הספורט בבית הספר רונה רמון, בו מתקיימים משחקי הבית של קבוצת כדורסל בוגרים מכבי ״רימקס״ חריש, שתשחק בשנים הקרובות גם בליגה בכירה יותר. עבורי הקבוצה והאולם הם חלק מהזהות העירונית והגאווה המקומית".

געיית פרות, יללת תנים

גילה אשל קלאר מתגוררת ארבע שנים בחריש ברחוב רעות בשכונת בצוותא. גילה היא מאמנת, יועצת זוגית ומגשרת.

גילה אשל קלאר פינות חמד בחריש

"חריש היא עיר יפהפיה, טבולה בצמחייה וירק, יער וחורש טבעי, מול גינות ופינות מתוכננות. את הגינה שהיתה לי בקדימה, מקום מגורי הקודם,  מחליף נוף מדהים וצבע ירוק עז שניבט אלי עם הכניסה לבית. הגבעות הללו אהובות עלי במיוחד. לפרקים מהלכות בהן פרות. ניתן לשמוע את געייתן ואת קול יללות התנים בלילות.

למקום מובילה דרך כורכר היורדת מטה. זהו מסלול הליכה מקסים, המוביל לנחל נרבתה, ממנו אפשר לעלות לצידו השני, המיוער יותר, ובו פינות חמד רבות".

בראש שקט

רפאל רזילוב, מתגורר בשכונת אבני חן כבר 7 שנים והוא בעל חנות הפרחים גליתא, בדרך ארץ.

רזילוב: "זו הגינה הכי מעניינת לילדים בחריש"

"יש לנו שלושה ילדים קטנים ואנחנו מאוד אוהבים את גינת המשחקים שנמצאת מול המרכז המסחרי של שפיר, בשכונת בצוותא. יש בה המון מתקנים מיוחדים, לא רק נדנדות רגילות, ולכן זו הגינה הכי מעניינת לילדים בחריש. הם גם בטוחים שם, הגינה מגודרת והם לא יכולים לרוץ לכביש, אז אני בראש שקט כשאנחנו מבלים שם".

להתמלא בהשראה במרפסת

שושי מרגולין תושבת שכונת הפרחים, מתגוררת בחריש כ-4 שנים. שושי היא מייסדת שותפה ומנהלת בעמותת "קולקטיב לבוא בטוב" להעצמת אנשים עם מוגבלות.

"המרפסת שלי כפינת החמד האהובה עלי בעיר"

"אני מאמינה שחיים עם משמעות אפשריים לכולם. בחרתי את המרפסת והנוף שנשקף ממנה, כפינת החמד האהובה עלי בעיר. אני מוצאת שכשאני יושבת בה אני מתמלאת בהשראה, שלווה ושקט".

לקריאה נוספת: טבע עירוני: טיילת חריש מביאה את הטבע עד אליכם


פרוייקטים בחריש

לוח דירות חריש

השאר תגובה

פרויקטים