לקחו יוזמה: הכירו את הכתומים שהחליטו לפתח את ענף הכדורסל בחריש

קבוצת הכדורסל 'חריש' אולי לא ממוקמת בראש טבלת הליגה אבל היא בהחלט שמה את העיר חריש על מפת הספורט התחרותי ומסמנת לה יעד ברור: חינוך דור העתיד

מימין (עומדים): איל ורדי, אליאור ארביב, אלעד שמעיה, אורי לנגה, שי אלקובי.
(יושבים): עמית אקשטיין, אסף אלישיב, יואב יערי ,יובל גודרד, שיבי מאור, נתנאל אנזל. צילום: אורן קלר

"כשאני עולה למגרש, אני תמיד חושב על הילד הקטן שבא לראות אותי בפעם הראשונה ועל כך שאסור לי לאכזב אותו", כך הסביר מייקל ג'ורדן, שחקן הכדורסל האמריקאי האגדי את המוטיבציה שדירבנה אותו להפוך לאחד מהשחקנים המוערכים והטובים בכל הזמנים. עבור איל ורדיירון אסולין ואליאור ארביב, הקמת קבוצת הבוגרים התחרותית בכדורסל שנושאת את השם 'חריש' ניזונה מסיבות דומות, הרצון לחנך את הדור הצעיר ולהפוך את הכדורסל למשחק אהוב שטבוע ב-DNA של העיר החדשה.

קבוצת כדורסל חריש
מימין: איל ורדי, ירון אסולין ואליאור ארביב. צילומים: אורן קלר

אבל ההתחלה היתה צנועה יותר; כמה חברים שנפגשים במגרשי הספורט בעיר ומשחקים כדורסל להנאתם. "ירון התחיל עם הרעיון של הקמת הקבוצה התחרותית", משתף אליאור ארביב (32) קצין בחיל האוויר, שמשחק כדורסל מנערותו. כיום 15 חברי הקבוצה לוקחים חלק בליגה האזורית, ליגת קהילות חוף הכרמל, הכוללת 12 קבוצות מהסביבה הקרובה: חדרה, בנימינה, קיסריה, אור עקיבא, ניר עציון, ימין אורד ועוד.

העיניים נשואות קדימה

עבור ירון אסולין (31) מאמן כדורסל ילדים במקצועו שגם מאמן את הקבוצה מדובר באתגר מקצועי מסוג אחר. "רוב השחקנים בקבוצה לא שיחקו במסגרת קבוצתית בעבר ולכן אנו עובדים על מהלכים בסיסיים מאוד כמו איך לחדור נכון להגנה של הקבוצה היריבה, איך לשמור הגנה וכדומה", הוא מסביר.

ואיך הולך עד עתה? מה הדירוג שלכם?

"אנחנו נמצאים בתחתית הטבלה עם שישה הפסדים וניצחון אחד בעונה הזו, אבל היעד שלי נשאר ללא שינוי. היעד הוא להקים ליגה מקצוענית ולפתח את התחום בחריש כבר מגילאי גן".

"לצערי לא ניצחנו במשחק האחרון שהתקיים במוצאי שבת מול קבוצת ניר עציון ולא עלינו לפלייאוף", מוסיף איל ורדי, "אבל כמו שאמרתי לשחקנים אנחנו שומרים על הרוח הספורטיבית שלנו, והמטרה שלנו בעונה הזו היא להתחבר כקבוצה ולעשות התאמות על מנת להוביל ולהקים בחריש מורשת כדורסל שידברו עליה לדורות".

גם אליאור שמאוכזב מההפסד האחרון רואה קדימה: "אני אוהב את תחושת החלוציות בחריש ואני מאוד מקווה שהאהבה למשחק תחלחל ותגיע מטה. בצעירותי, הייתי שייך לקבוצת הכדורסל הראשונה של העיר אזור, היום יש שם קבוצות, תרבות של משחק ואהבה למשחק וזה מה שחשוב".

קבוצת כדורסל חריש
המשחק במוצ"ש מול קבוצת בני עציון וההפסד

חברות מקומית

נראה שההפסדים אינם תלויים רק בהרכב האנושי המתגבש והמתהווה ובעובדה שמדובר בקבוצה חדשה שמתמודדות מול קבוצות וותיקות ממנה בהרבה ומגובשות הרבה יותר. גם מחסור לוגיסטי בציוד ובאולמות מקשה על חברי הקבוצה לנצח. "אין לנו אולם סגור לאימונים ואנו שוכרים אולם בפרדס חנה אחת לשבוע. שאר הפעמים אנו מתאמנים במגרשים הפתוחים של בית הספר תלמי הדר בחריש. אנחנו מחכים בקוצר רוח לפתיחתו של אולם הספורט הראשון בחריש", מעיד ירון ומוסיף כי כיום, המשפחות והילדים הם היחידים שמעניקים את התמיכה והעידוד לה זקוקים חברי הקבוצה.

"קשה להתחרות מול קבוצה שמגיעה עם תמיכה פיננסית", מוסיף אליאור. "אין לנו מגרש, ציוד לוגיסטי או תקציב. אנחנו מנסים לבנות משהו שירוץ גם בשנים הבאות, לא לבנות אירוע חולף, זו קבוצה שבנינו בעשר אצבעות".

"פנינו מספר פעמים למועצה כדי לקבל תמיכה, אבל טרם נענינו", מוסיף איל שמקווה שתקציב 2019 יכלול מענק תמיכה בקבוצה שחבריה מממנים כעת את כל ההוצאות, כולל שכירת אולם עם לוח תוצאות ממוחשב עבור המשחקים ותשלום לשופטים הליגה עבור עבודתם במשחקים. במקביל, מנסים שלושת חברי ה'רוח החיה של הקבוצה' לקדם מגעים מול מכבי כדי לזכות בחסות ובתמיכה ומחפשים חסות/ספונסר גם בכיוונים אחרים.

קבוצת כדורסל חריש
"אנחנו פה אחד עבור השני". קבוצת כדורסל חריש

אבל על דבר אחד אין עוררין, הקבוצה היום מהווה בית תומך לכלל החברים בה שגם נמצאים, פחות או יותר, באותה שכבת גיל 26-33 ובאותו סטטוס משפחתי של זוגות צעירים עם ילדים קטנים. "אנחנו פוגשים אחד את השני ברחובות העיר ובכניסה לגנים וזה נותן לנו הרגשה טובה ומוסיף לצביון המקומי המגבש, מפרט ירון ואילו אליאור מוסיף: "חוץ מהצפייה המשותפת במשחקי מכבי שאנו עורכים בבתים, יצאנו יחד לבלות אחרי הניצחון שהיה לנו בפאב בפרדס חנה. היה ממש כיף ואנחנו מצפים ומייחלים לניצחונות נוספים".

"אין ספק שהפכנו לקבוצה שתומכת בחברים שלה ואנחנו פה אחד עבור השני", מסכם איל בחיוך.

תגובת עיריית חריש: "הרשות מברכת כל יוזמה העולה מן השטח למען קידום הספורט אך היא איננה גורם מממן של יוזמות פרטיות שאין להן יחסים פורמלים עם הרשות. עיריית חריש מקדמת פעילויות ספורט שונות ומגוונות באמצעות חוגים, קבוצות תחרותיות, סדנאות וכיוצא בזה".


עוד בנושא: קרין פלג נוימן: "קיבלתי מנדט לבנות את הספורט בחריש ולהצעיד אותו קדימה"


לוח דירות חריש

5 תגובות לפוסט זה
  1. יוזמה מבורכת, חשובה, שכיף להכיר שקיימת.
    יחד עם זאת, תגובת המועצה לא ראויה בעליל !
    נכון שזו יוזמה פרטית של תושבים אבל היא נמצאת בתנועה קדימה, צוברת תאוצה, משהו שלא נבנה ביוזמה של המועצה. אז לא תומכים בקבוצה כזו ?
    לא בודקים במה כן ניתן לסייע כדי שהקבוצה תתקדם הלאה ? מה… נדרשים כאן מיליוני שקלים ?
    תגובה מצערת ואפילו מבישה לצערנו.

  2. מסכים בהחלט. תגובה שלא קשורה בכלל לכתבה. מנותקת מהמציאות ומשקפת את ההתעלמות של המועצה למרות הפנייה למספר גורמים שהבטיחו שיחזרו אלינו עם אפשרות לסיוע. עדיין מחכים…

השאר תגובה

פרויקטים

הירשמו לניוזלטר שלנו

וקבלו עדכונים על חריש ישירות לתיבת המייל

בכל שלב ניתן להסיר את הרישום לניוזלטר בלחיצה על קישור בתחתית המייל

תודה! נרשמתם בהצלחה

הירשמו לניוזלטר שלנו

וקבלו עדכונים על חריש ישירות לתיבת המייל

בכל שלב ניתן להסיר את הרישום לניוזלטר בלחיצה על קישור בתחתית המייל

תודה! נרשמתם בהצלחה