הונחה אבן הפינה לפארק המרכזי של חריש

הטקס החגיגי להנחת אבן הפינה להקמת הפארק המרכזי של העיר התקיים היום במעמד בכירי הרשות וחברי המועצה. מ"מ ראש העיר: "הקמת הפארק הזה, שצפוי להיות מוסד תרבותי, מבטאת שלב בהתפתחות הרוח של העיר"

הדמיה הפארק המרכזי אדריכל נוף אלון ארמוני
הדמיית הפארק המרכזי. אדריכל נוף: אלון ארמוני

שש שנים לאחר שאושרה התוכנית הראשונה להקמת הפארק המרכזי של העיר ולאחר אינספור שינויים ועיכובים, היום (שני) נערך, סוף סוף, טקס חגיגי להנחת אבן הפינה להקמת הפארק העירוני של חריש. הפארק העירוני המשתרע על שטח של כ-103 דונמים צפוי להיבנות בשני שלבים. בשלב הראשון שיוצא לדרך כעת, יפותח חציו הדרומי (51 דונמים) שיכלול מתקני ספורט לכל הגילים, מתחמי רכיבה ואקסטרים, משטח ג'טים ובריכות אקולוגיות, מדשאות, עסקי הסעדה ותיאטרון פתוח עם כ-4,000 מקומות ישיבה. על פי לוח הזמנים המתוכנן הפארק יושק בעוד כ-18 חודשים, ויושקעו בו כ-55 מיליון שקלים.

הטקס סיפק הזדמנות להיזכר בעבר: "לפני עשור היה פה רחוב וחצי ומסביב יער, חול ושום דבר מעבר לכך"

בין המשתתפים בטקס היו בכירי העירייה, חברי המועצה ונציג משרד הבינוי והשיכון.  נקודת הציון החגיגית סיפקה לדוברים, השותפים לבניית העיר, הזדמנות להיזכר בתחילת הדרך ולבצע סיכום ביניים: "לפני עשור היה פה רחוב וחצי ומסביב יער, חול ושום דבר מעבר לכך. אני זוכר את הדאגה והחשש בקרב משרדי הממשלה, בדבר הצלחת הפרויקט ושמו חריש. האם יקרום עור וגידים ויגיע למה שכולם מייחלים ומצפים? הם לא תיארו לעצמם את גודל ההצלחה", נאם ראש העיר יצחק קשת. "היום הוא ציון דרך, הפארק העירוני הוא אחד הפרוייקטים הגדולים בעיר. שנים רבות לקח לנו לתכנן את הפארק והיו הרבה מאוד קשיים בדרך. הפארק הזה הוא המילה האחרונה בישראל בכל התחומים: ברמת המתקנים, השימושים, וגולת הכותרת – האמפי הפתוח".

קשת: "שמה של חריש יוצא למרחוק. יש הבעת אמון גדולה מאוד בעיר שלנו"

היפוך מגמה: פחות משקיעים ויותר רוכשים

קשת התייחס גם למגמות האיכלוס וההתעניינות הגוברת בעיר בתקופה האחרונה: "שמה של חריש יוצא למרחוק. יש הבעת אמון גדולה מאוד בעיר שלנו, אנו מקבלים עוד ועוד נתונים המעידים על הביקוש שיש לעיר הזו ומזהים היפוך מגמה: פחות משקיעים ויותר אנשים שבאים לחיות ולגור בעיר הזאת. חריש הולכת להיות אחת הערים המובילות בישראל".

גנאדי אוסטרובסקי: "חריש היא הצלחה בלתי רגילה"

"יש לי הזדמנות היום לסכם עשר שנים של עשייה", ציין גנאדי אוסטרובסקי, מנהל החטיבה הטכנית של מחוז חיפה במשרד הבינוי והשיכון ומי שמלווה את בינוי חריש זה שנים רבות. "לפני עשור בדיוק אושרה אחת מתוכניות הבינוי הגדולות שידע משרד השיכון עד אז – בניית 5,700 יחידות דיור בעיר החדשה חריש. מעט מאוד אנשים האמינו אז שהתוכנית הזו תתגשם. ברבות השנים שחלפו, הקמנו כאן עשרות מוסדות ציבור וחינוך, שצ"פים בתי כנסת ומקוואות, השקענו כאן נכון להיום כ-4 מיליארד שקלים לטובת העיר והתושבים ואני גאה בכל מה שנעשה כאן", אוסטרובסקי התייחס גם לתנופת הבינוי ולמספר יחידות הדיור שנבנו בעיר: "חריש היא הצלחה בלתי רגילה. 12,000 יחידות דיור בעשר שנים הוא שיא עולם".

שלמה קליין (שני משמאל): "בשנים הראשונות של התפתחות חריש עסקנו בעיקר בנושאים ההישרדותיים"

מהישרדות לתרבות

מ"מ ראש העיר שלמה קליין השווה את התפתחות חריש לילד שגדל ומתפתח: "בשנים הראשונות של התפתחות חריש עסקנו בעיקר בנושאים ההישרדותיים ומבחינתי הקמת הפארק הזה, שצפוי להיות מוסד תרבותי, מבטאת שלב בהתפתחות הרוח של העיר ועיסוק לא רק בהישרדותה. אני מאוד מקווה שעם בניית הפארק נבנה יחד את המשותף בינינו ואת החיים התרבותיים המשותפים שלנו".

מהנדסת העיר: "הירוק מגיע כמעט אל סף הדלת של כל תושב"

"הפארק יהיה מקום מפגש לתושבים, לחגיגות וליום-יום", סיכמה מהנדסת העיר שרון פישמן ומנתה חלק מן השימושים והאטרקציות השונות כמו גם את התפישה האקולוגית שמובילה את התכנון שלו: "חלק גדול מהפארק יישאר כחורש טבעי ויצטרף לשטחים הירוקים שקיימים בצורה יוצאת דופן כיום בעיר, כשהירוק מגיע כמעט אל סף הדלת של כל תושב".

עוד בנושא: 55 מיליון שקלים יושקעו בהקמת הפארק העירוני של חריש


פרוייקטים בחריש

לוח דירות חריש

2 תגובות לפוסט זה
  1. איזה ראש עיר בולדוזר יצחק קשת היקר יישר כוח תודה לך על כול מה שאתה עושה למען טיפוח העיר תושב גבעת אולגה לשעבר

השאר תגובה

פרויקטים

הירשמו לניוזלטר שלנו

וקבלו עדכונים על חריש ישירות לתיבת המייל

בכל שלב ניתן להסיר את הרישום לניוזלטר בלחיצה על קישור בתחתית המייל

תודה! נרשמתם בהצלחה

הירשמו לניוזלטר שלנו

וקבלו עדכונים על חריש ישירות לתיבת המייל

בכל שלב ניתן להסיר את הרישום לניוזלטר בלחיצה על קישור בתחתית המייל

תודה! נרשמתם בהצלחה