חדש בחריש: מרכז פנאי "סבבה" לאנשים עם מוגבלויות

מרכז הפנאי "סבבה" המיועד לילדים, נוער ובוגרים עם מוגבלויות ינוהל על ידי עיריית חריש וקבוצת "שכולו טוב". יחד עם מעון היום השיקומי שבו מטופלים ילדים עם מוגבלויות מגיל לידה, זוכים התושבים לרצף שירותים עירוני שיסייע להם להשתלב טוב יותר בקהילה

מרכז פנאי לילדים, נוער ובוגרים עם מוגבלויות נפתח היום (שלישי) לתקופת הרצה במרכז התרבות והפנאי ברחוב שוהם בחריש. במרכז, ששמו "סבבה", תתקיים פעילות חווייתית לילדים ובוגרים עם מוגבלויות ובני משפחותיהם. לצד הבילוי, המרכז יסייע גם לשילוב טוב יותר בקהילה וליצירת הרצף העירוני לטיפול באנשים עם מוגבלויות בכל הגילים.

מרכז פנאי סבבה לאנשים עם מוגבלויות
מרכז פנאי סבבה: "רצף שבמרכזו האנשים עם מוגבלויות וצרכיהם"; צילום: דוברות עיריית חריש

בחריש כבר פועל כיום מעון יום שיקומי לילדים מגיל לידה עד שלוש שנפתח במהלך השנה. יחד עם מיזם "סיפור חוזר" בתחום התעסוקה, שקורם עור וגידים בחריש בימים אלה, ומרכז סבבה – המופעלים שניהם על ידי קבוצת "שכולו טוב" – מייצרת המחלקה לשירותים חברתיים בעירייה רצף שבמרכזו האנשים עם מוגבלויות וצרכיהם.

במרכז סבבה ישנו חלל מרכזי עם שלושה חדרים מותאמים וכן חצר המעוצבת ומותאמת לאוכלוסיית היעד. במרכז יתקיימו פעילויות לאורך כל שעות היום.

מרכז פנאי סבבה לאנשים עם מוגבלויות צילום: דוברות עיריית חריש
מרכז פנאי סבבה: "תוכניות אישיות ומסגרת טיפולית לבוגרים"; צילום: דוברות עיריית חריש

המרכז הוקם ביוזמת המחלקה לשירותים חברתיים בעירייה יחד עם הפיקוח האזורי. בהמשך יפותחו בסבבה תוכניות אישיות ומסגרת טיפולית לבוגרים ויוענק מענה אישי על פי צרכיה של כל אוכלוסייה.

במרכז יתקיימו גם פעילויות עבור בני משפחה של אנשים עם מוגבלויות, וייערכו עבורם סדנאות חוויתיות ומעשירות בנושאים שונים. השהות במרכז סבבה מיועדת לכל מי שמוכר במחלקה לשירותים חברתיים, ומי שרוצה להצטרף ואינו מוכר על ידי המחלקה יוכל לעשות זאת בפנייה ישירה ותיבדק התאמתו.

מנהל המחלקה לשירותים חברתיים בעירייה שלמה פלד: "אנו רואים באנשים וילדים עם מוגבלויות חלק בלתי נפרד מאוכלוסיית חריש ופועלים בכדי ליצור עבורם ועבור בני משפחתם שירותים ברמה הגבוהה ביותר, לחבר ולשלב אותם בדרכים שונות עם כלל האוכלוסייה ולשים אותם בקדמת הבמה".

עופר כהן, מנכ"ל קבוצת שכולו טוב: "מרכז סבבה החדש בעיר יהווה מוקד מרכזי לאנשים עם מוגבלויות ומשפחותיהם. המרכז נוצר במטרה לסייע בשיקום, ליווי ומתן כלים למשפחות כחלק מהתהליך הרחב והשירות שמקבלים אנשים עם מוגבלויות בכל תחומי החיים במסגרת שירותי הקבוצה".


לוח דירות חריש

פרוייקטים בחריש

השאר תגובה

פרויקטים

הירשמו לניוזלטר שלנו

וקבלו עדכונים על חריש ישירות לתיבת המייל

בכל שלב ניתן להסיר את הרישום לניוזלטר בלחיצה על קישור בתחתית המייל

תודה! נרשמתם בהצלחה

הירשמו לניוזלטר שלנו

וקבלו עדכונים על חריש ישירות לתיבת המייל

בכל שלב ניתן להסיר את הרישום לניוזלטר בלחיצה על קישור בתחתית המייל

תודה! נרשמתם בהצלחה

%d בלוגרים אהבו את זה: