נחתם הסכם להפיכתה של חריש לעיר חכמה

היום (ג') נחתם הסכם בין חברת סלקום לבין עיריית חריש להפיכתה של חריש לעיר חכמה. בכך תצטרף חריש לערים חכמות אחרות בישראל ובעולם

מימין: ניר שטרן מנכ"ל סלקום ויצחק קשת, ראש עיריית חריש במעמד החתימה. צילום: דודי פרץ

במאי 2018 פרסמה עיריית חריש מכרז למתן שירותי ייעוץ לכתיבת אפיון, תכנית אב, מכרז וליווי ל"עיר חכמה חריש" בו היא ציינה כי כחלק מתפיסת המועצה, אשר רואה את חריש הנוכחית והעיר העתידית חריש כעיר חכמה, הוחלט על הכנת תכנית אב ל"עיר חכמה" אשר במעלה הדרך תהפוך לתכנית מפורטת שתכלול מכרזי ביצוע ויישום. כאמור, הזוכה במכרז, חברת סלקום, הינה קבוצת תקשורת המציעה לרשויות המקומיות פתרון מקצה לקצה – החל משלב תשתיות התקשורת, דרך ביצוע פרויקטים ועד אספקה והתקנה של ציוד קצה (חיישנים, בקרים, מצלמות והתקני קצה נוספים). סלקום מובילה בשוק המקומי בפעילות ה-IOT והעיר החכמה, עם פרויקטים מובילים, שבהם הוטמעו מגוון רחב של טכנולוגיות IOT ופתרונות תקשורת מתקדמים לטובת שיפור השירות וייעול העלויות.

בין הפתרונות הטכנולוגיים שיוקמו על ידי סלקום לטובת העיר חריש:

  • מערכת שליטה ובקרה מרכזית חדשנית ומתקדמת לניהול השליטה והבקרה של כלל מערך הביטחון, הבטיחות, הסיכונים, התפעול ואבטחת המידע, ברשות – הכול ממקום אחד, בצורה אחידה, דרך ממשק משתמש מתקדם ובאופן מאובטח. המערכת תאפשר לרשות לנהל את האירועים השונים בעיר באופן יעיל כך שהתושב ייהנה מתגובה זריזה לפניות.
  • המערכת תגביר את רמת האבטחה בעיר באמצעות חיבור למצלמות, ניתוח אוטומטי של המידע ומתן מענה בהתאם.
  • שירותי Wi-Fi ציבוריים בשדרה המרכזית שיאפשרו שירות איכותי ומנוהל של גישה לאינטרנט לתושבים ולמבקרים.
  • מערך של לחצני מצוקה במוסדות חינוך אשר יחוברו באופן ישיר למערכת השליטה והבקרה, כך שבאירועי חירום ניתן יהיה לקבל התראות מיידיות הכוללות את מיקום האירוע וקשר ווידאו ישיר בין מיקום האירוע למוקד המרכזי.
  • פתרון חכם לניהול פינוי אשפה בהתאם לניטור תפוסת הפחים ועוד.

יצחק קשת, ראש עיריית חריש: "מטרתנו היא להפוך את חריש לעיר חדישה עם תשתיות חכמות ששמה את התושב במרכז, זכינו לבנות עיר שלמה מאפס ובכך ללמוד מערים אחרות. הפיכתה של חריש לעיר חכמה תמשוך תושבים רבים שרוצים לגור במקום איכותי עם שירותים ברמה הגבוהה ביותר".

ניר שטרן, מנכ"ל קבוצת סלקום: "אנו מברכים את חריש על הפיכתה לעיר חכמה ועל בחירתה בסלקום. רישות העיר בסיבים אופטיים יחד עם פלטפורמת ניהול אורבני חכם של סלקום הופכת את חריש לעיר אורבנית חדשנית וחכמה. היא תשפר השירות לרווחת התושבים ותביא לחסכון במשאבים ובהוצאות לרשות המקומית".


לוח דירות חריש

פרוייקטים בחריש

השאר תגובה

פרויקטים

הירשמו לניוזלטר שלנו

וקבלו עדכונים על חריש ישירות לתיבת המייל

בכל שלב ניתן להסיר את הרישום לניוזלטר בלחיצה על קישור בתחתית המייל

תודה! נרשמתם בהצלחה

הירשמו לניוזלטר שלנו

וקבלו עדכונים על חריש ישירות לתיבת המייל

בכל שלב ניתן להסיר את הרישום לניוזלטר בלחיצה על קישור בתחתית המייל

תודה! נרשמתם בהצלחה