5 טיפים לצילום נכון של דירה להשכרה

סיפור ידוע מספר על האתר airbnb שעשה את הקפיצה הגדולה שלו לאחר שהיזמים החלו לשלוח צלמים מקצועיים לצלם את דירות האירוח שפורסמו באתר. כשאיכות התמונות השתפרה הצליח האתר להגדיל משמעותית את מספר התיירים שהזמינו דרכו חדרים והחל לבנות את עצמו כמתחרה אמיתי לבתי המלון. גם מתווכי הדירות בארץ ובעולם כבר הבינו שבמקרים רבים משתלם לשלוח לדירה צלם מקצועי בתשלום על מנת להגדיל את הסיכוי לבצע עסקה.

אבל נניח שאתם לא יזמי היי-טק ולא מתווכי דירות עתירי ניסיון. יש לכם דירה בחריש שברצונכם להשכיר ולוח דירות שבו אפשר לפרסם את המודעה שלכם. בידיכם גם מכשיר טלפון נייד עם מצלמה באיכות לא רעה והגעתם לדירה כדי לצלם תמונות שיהממו כל שוכר פוטנציאלי – כל שנותר הוא לדעת איך עושים את זה נכון. אז בדיוק לשם כך, ריכזנו עבורכם 5 טיפים חשובים שישדרגו את תמונות הדירה שלכם ויעזרו לכם למצוא את השוכרים המיוחלים. את הטיפים ליווינו בהמחשות מתמונות אמיתיות שהועלו ללוח דירות חריש

טיפ 1 – צלמו בשעות היום והכניסו הרבה אור לדירה

צילומים בתנאי תאורה חשוכה דורשים מקצועיות מיוחדת. אור לעומת זאת, עוזר לצילום להיראות הרבה יותר מקצועי ולדירה להיראות טוב יותר. צלמו בשעות היום, פתחו את התריסים והוילונות ותנו להרבה אור להיכנס לחדרים שאותם אתם מצלמים. יש לזכור לא לכוון את המצלמה ישירות לעבר החלון, אחרת האזורים שסביב החלון עשויים לצאת חשוכים. אין לכם ברירה אלא לצלם בשעות הלילה? הדליקו את כל האורות בדירה והימנעו משימוש בפלאש.

תנו לאור להיכנס - דירה מוארת מצטלמת טוב יותר
תנו לאור להיכנס – דירה מוארת מצטלמת טוב יותר

טיפ 2 – סדרו ונקו את הדירה או לפחות את האזורים המצולמים

אל תבנו על הדמיון של השוכר הפוטנציאלי… דירה מבולגנת לא תיראה אטרקטיבית אפילו אם כל החפצים לא עתידים להישאר בה. הדירה חדשה ועדיין לא מרוהטת? אז נחסך לכם הצורך לסדר, אבל אל תשכחו לנקות. נקו גם את הלכלוכים הקטנים והשאריות שהשאירו הקבלנים כמו בקבוק שתיה או קופסת קרטון, הבריקו את השיש ונקו את החלונות, זה בהחלט עשוי להשפיע לטובה על איכות התמונה.

סדרו את הדירה - הזיזו הצידה חפצים לא קשורים
סדרו את הדירה – הזיזו הצידה חפצים לא קשורים

טיפ 3 – נסו לצלם מזוויות לא שגרתיות

נסו לכוון את המצלמה לעבר אחת מפינות החדר וליצור קומפוזיצייה מעניינת של הקירות כך שיווצרו יותר משולשים ופחות מרובעים בעין המתבונן. צילום ישיר לכיוון של קיר אנכי עשוי להיות משעמם ולגרום לדירה להיראות קטנה יותר. צילום שכולל פינה או אלכסון גם יותר מעניין וגם מאפשר למתבונן לקבל פרספקטיבה טובה יותר ותחושת עומק. אם אתם לא בטוחים כיצד לייצר זווית מעניינת, פשוט נסו! התכופפו, עמדו על כסא, הצמדו לקיר, או בקיצור נסו לגוון קצת את נקודות הצילום ולא לצלם רק במצב עמידה מפתח כל חדר.

צלמו מזוויות לא שגרתיות - כוונו לפינת התקרה וצרו משולש
צלמו מזוויות לא שגרתיות – כוונו לפינת התקרה וצרו משולש

טיפ 4 – הדגישו אלמנטים ייחודיים

אם יש בדירה משהו שונה, מיוחד, שדרוג ששווה להבליט או תוספת שלא תמיד קיימת בדירות אחרות, חשוב לתת להם ביטוי בתמונות. במיוחד בחריש שבה בפרוייקטים השונים יש הרבה דירות שהן “סטנדרט”, כל אלמנט ייחודי יוסיף ניקוד לדירה שלכם בעיני השוכר הפוטנציאלי.

הדגישו אלמנטים ייחודיים - מרצפות מצוירות בחדר האמבטיה
הדגישו אלמנטים ייחודיים – מרצפות מצוירות בחדר האמבטיה

טיפ 5 – לא לשכוח לצלם גם בחוץ

צילום חיצוני של הבניין ושל הרחוב, של גנים ציבוריים בסביבה או אפילו של הנוף הנשקף מן המרפסת, יעזרו מאד לשוכר הפוטנציאלי להכיר את האזור בו ממוקמת הדירה. ההחלטה היכן לגור אינה מושפעת רק ממצבה הפנימי של הדירה אלא גם מהסביבה המיידית בה היא ממוקמת, מהקירבה למוסדות ציבור, מרכזי קניות וגנים ציבוריים ולכן חשוב להדגיש זאת ככל הניתן גם בתמונות. לצילום בחוץ השעות המומלצות הן שעות הבוקר המוקדמות או כשעה לפני השקיעה.

צלמו גם מבחוץ - חשוב להראות גם את הסביבה הקרובה לבניין
צלמו גם מבחוץ – חשוב להראות גם את הסביבה הקרובה לבניין

ולבסוף, כמה תמונות כדאי לפרסם? ההמלצה שלנו היא להעלות למודעה לפחות 7-10 תמונות, אך מבלי לחזור יותר מדי על אותם דברים. זה בסדר לצלם את הסלון משתי זוויות אם זה עוזר למתבונן לקבל תחושה טובה יותר, אך נסו ככל הניתן שכל תמונה תספר משהו חדש לגבי הדירה שלכם.


לוח דירות חריש

תגובה אחת לפוסט זה
  1. נחמד מאוד לדעת ששתי תמונות שאני צילמתי משמשות כטיפ… מחמיא ביותר!

השאר תגובה

פרויקטים