גלנט: שטח מחצבת ורד יכול לשמש את חריש למגורים ותעשייה

בדיון בקבינט הדיור שנערך אתמול (ב') בנושא תכניות בנייה רחבות היקף, הציע שר הבינוי והשיכון, יואב גלנט, לקדם תכנית לשימוש בשטחי מחצבות להקמת שכונות מגורים ואזורי תעשייה. במהלך הדיון התייחס גלנט באופן ספציפי למחצבת ורד הסמוכה לחריש

צילום: אורי נחשון

לדברי גלנט, במהלך דיון קבינט הדיור, הקמת שכונת מגורים או אזור תעשייה במקום מחצבת ורד תאפשר לחריש להתרחב צפונה ולגלוש עד כביש 65.

נזכיר כי מזה זמן מתנהלים דיונים בנושא הרחבת גבולות חריש, על מנת לאפשר את מימוש החזון של עיר בת 100,000 תושבים וכן על מנת להקצות שטח להקמת אזור תעשייה. עד כה, ההתייחסות בדיונים אלה למחצבת ורד היתה כאל עובדה בשטח, המגבילה את התרחבותה של חריש לכיוון צפון ומסיטה את כיוון התפשטות העיר לכיוון צפון-מזרח. כיום עולה לדיון לראשונה האפשרות כי בעתיד תוחלף המחצבה כליל בשטחי מגורים ותעשייה.

בבסיסה של הצעת גלנט עומד הרעיון כי כחלק מרישיון החציבה, יחויבו הזכיינים להחזיר את השטח לאחר סיום העבודות, למצב שיאפשר הקמת אזורי מגורים ותעשייה. "ההצעה תמנע היווצרות פצע פתוח בשטח, ותאפשר לנצל את האתרים לשימושים אשר יועילו לערים ולישובים במקום ליצור מפגעים", ציין גלנט. הצעתו של שר השיכון התקבלה ע"י קבינט הדיור, שהנחה את מנהל התכנון להגיש הצעה בנושא תוך 90 יום.

מחצבת ורד ממוקמת מצפון לחריש, במרכזו של יער עירון. המחצבה בבעלות חברת שפיר, מתפרסת על פני כ-1,000 דונם והינה אחת מ-5 המחצבות הגדולות בישראל. תוצרי הכרייה במחצבה מהווים מקור אספקה עיקרי באזור הצפון לענפי הבנייה והסלילה. נכון להיום, חוזה החכירה של המחצבה מול רשות מקרקעי ישראל מתוכנן להסתיים בשנת 2033. לאחרונה הגישה חברת שפיר בקשה להרחבת שטח המחצבה בכ-700 דונם נוספים אך בקשתה נדחתה.


פרוייקטים בחריש

השאר תגובה

פרויקטים

הירשמו לניוזלטר שלנו

וקבלו עדכונים על חריש ישירות לתיבת המייל

בכל שלב ניתן להסיר את הרישום לניוזלטר בלחיצה על קישור בתחתית המייל

תודה! נרשמתם בהצלחה

הירשמו לניוזלטר שלנו

וקבלו עדכונים על חריש ישירות לתיבת המייל

בכל שלב ניתן להסיר את הרישום לניוזלטר בלחיצה על קישור בתחתית המייל

תודה! נרשמתם בהצלחה