"חריש היא גן עדן לרוכבי אופניים"

אינספור מסלולי רכיבה בסביבה המיידית של חריש מאפשרים לקבוצת 'רוכבי חריש' ליהנות מנגישות גבוהה לטבע, ממפגש ראשוני וייחודי עם בעלי חיים, פרחים ועצים ומתחושת חברותא שמתפתחת אט אט. הם רוכבים ו…אוהבים כל רגע

אין ספק שרכיבת אופניים הפכה לאחד מענפי הספורט הפופולריים בישראל. למעלה מ-70 מועדונים וכ-15,000 רוכבות ורוכבי אופניים רשומים באיגוד האופניים בישראל ומשתתפים בתחרויות בארץ ובעולם.

אורן קלר (49) מורה וצלם במקצועו הוא חובב רכיבת אופני שטח כבר 13 שנים. אורן, תושב חריש מזה שנה וחצי, רוכב לפחות פעם בשבוע בחודשי החורף ומקפיד לרכוב כמעט מדי יום בחודשי הקיץ.  "רכיבת שטח דורשת ריכוז, כושר גופני, יכולת רכיבה טכנית והתמודדות עם מעברי מכשולים. זה ספורט מאתגר ומהנה", הוא מסביר.

אורן קלר חריש
אורן קלר

המגורים בחריש העניקו לאורן יתרון ייחודי שלא היה קיים במקום מגוריו הקודם. "חריש וסביבתה משופעת בסינגלים (שבילי רכיבה ליחיד). עולים על האופניים, רוכבים מספר דקות וכבר נמצאים במסלול מדהים עם מראות מרתקים. אין צורך להעמיס את האופניים על האוטו ולנסוע כדי למצוא שביל לרכיבה. הכל ממש פה מתחת לאף במרחק רכיבה קצר".

אילו מסלולי רכיבת שטח ידועים קיימים בסביבה?

"יער מענית, איזור המגדל צפונית לחריש, אום אל קוטוף ואזורים מרוחקים יותר, שעדיין נמצאים במרחק רכיבה, כדוגמת כפר גליקסון ומצר".

"ישנם גם מסלולים שעדיין מופיעים בגוגל מפות שמובילים לסלון של תושבי חריש…" צוחק אורן ומוסיף: "הסביבה עשירה בשבילים, זה ממש גן עדן לרוכבי אופניים. אין הרבה ערים שיכולות לספק לתושבים מסלולי רכיבה צמודים ליישוב. אולי רק מודיעין שקרובה ליער בן שמן".

מסלולי רכיבת אופניים באזור חריש
מסלולי רכיבת אופניים באזור חריש

עם המעבר לחריש מיהר אורן לחפש שותפים לתחביב ולאהבה לרכיבה. קבוצת הוואטאפ של רוכבי חריש מונה כיום כעשרים חברים וההתארגנויות לרכיבה משותפת הן ספונטניות.

"בדרך כלל, אנחנו נפגשים בשישי או בשבת. שולחים הודעה בקבוצה וכל מי שרוצה להצטרף, מוזמן. אנחנו נפגשים בנקודה קרובה בסביבה ורוכבים לפחות שעה וחצי עד ארבע חמש שעות, תלוי במסלול".

בפאתי יער מענית
טבע עשיר בסביבה המיידית. בפאתי יער מענית

האם קיימות פעילויות חברתיות נוספות מעבר לרכיבה המשותפת?

"עוד לא התגבשנו מספיק כדי לקיים פעילויות נוספות. רוב הרוכבים בקבוצה עברו להתגורר בחריש רק בשנה האחרונה, אבל ברכיבות המשותפות שלנו עורכים הפסקת קפה, מחליפים חוויות, מדברים ויוצרים קשרים חברתיים חדשים".

חיידק הרכיבה

נטליה נסטרוב (45) מתגוררת שנה בחריש היא מדריכת כושר במקצועה ורוכבת שטח מזה חמש שנים. את האהבה לרכיבה גילתה בעזרתו של בעלה, רומן קזרונבסקי. השניים רוכבים יחד בארץ ובחו"ל והשתתפו בתחרויות רכיבה באיטליה ובקפריסין.

השניים גם פתחו את קבוצת הפייסבוק 'רוכבי חריש' בה חברים כיום 30 אנשים שמשתפים במסלולים, מחליפים מידע, מזמינים לטיולים ומעלים תמונות יפהפיות של מסלולי הרכיבה באיזור חריש.

"ממש מעניין פה בחריש. יש פה מלא סינגלים לרכיבה ויחסית יש גם הרבה משוגעים לתחביב הזה שאם אתה נדבק בו, הוא לא מרפה ממך", משתפת נטליה.

רוכבי חריש
נטליה נסטרוב. צילום: אורן קלר

האם יש עוד נשים בקבוצת רוכבי חריש?

"כן, אבל עוד לא יצא לי לרכוב איתן ולכן אני לא מכירה אותן אישית. אני לומדת להכיר בכל רכיבה אנשים חדשים. כך לדוגמא, בשבת יצאתי לטיול רכיבה עם מישהו חדש בקבוצה. עבורו זה היה מסלול ארוך וקשה של 20 קילומטרים. אני אפילו לא הזעתי והוא חזר סחוט".

אם ההבדל ביניכם כל כך גדול, ממה נהנית בעיקר?

"זה נחמד למצוא זוג או כמה אנשים שמתאימים לרמת הרכיבה שלך, אבל לא תמיד זה העיקר. גם כשאני רוכבת עם מתחילים אני נהנית מעצם הרכיבה, מהעובדה שמתאפשר לי להכיר להם את הסביבה ואת המסלול היפה בו אנו רוכבים. אני מנצלת את זמן הרכיבה כדי ליהנות מהשהייה בטבע, מהרקפות והפטריות ביער והמראות הייחודיים שאין שום דרך אחרת להגיע אליהם מלבד עם אופניים. אלו לא מסלולים שניתן להגיע אליהם ברגל או ברכב".

מהו החלום שלך בהקשר של הרכיבה?

"אני מאוד אשמח אם קבוצת רוכבי חריש תגדל ואנשים נוספים יצטרפו אלינו ויבינו שאופניים זה ממש מגניב. אני מציעה לאנשים להתנסות ברכיבת שטח ומניסיון, מי שמתאהב, לא מרפה מהתחביב”.

ולא מדובר בתחביב זול. אורן מפרט בקצרה: "רכיבת אופניים היא לא תחביב זול בטח לא בהשוואה לכדורסל או כדורגל. אופניים עולות בסביבות 10,000 ₪ ועלות הציוד הנילווה הנדרש כמו כפפות, מגינים, קסדה, משקפי שמש ותחזוקת האופניים מסתכמים בכמה מאות שקלים מדי חודש".

האם רכיבה מסוג זה מתאימה גם למשפחה?

"בהחלט כן", פוסקת נטליה. “אני מתכננת לארגן יום רכיבה למשפחות. אני רק מחכה למזג אוויר מתאים".

אופניים ודאגה לסביבה

עבור ירדן אלעד (44) אופניים הם חלק מהחיים בשלושים השנים האחרונות. הוא החל לרכוב בגיל 13 והתחרה בנעוריו בליגת איגוד האופניים. "אני רוכב כל החיים", הוא משתף. "כנער, לגלגו עלי בגלל האהבה שלי לרכיבה. היום רכיבה על אופניים הפכה להיות אחד מענפי הספורט הפופולריים בישראל".

ירדן אלעד חריש
ירדן אלעד

מה אתה אוהב ברכיבה?

"אני אוהב את האדרנלין, את החוויה עם החברים, את המהירות, העמידה ביעדים ובמטרות שאני מציב לעצמי, אלו דברים שהם כבר חלק ממי שאני".

אבל לא רק ספורט אישי וקבוצתי מציעה הרכיבה על האופניים אלא גם מעודדת מעורבות חברתית ואכפתיות. אלעד משתף: "אי אפשר לרכוב בטבע להתפעל מהיופי של הרקפות והחיות ולהעלים עין מהררי האשפה שניתן למצוא בדרך. זו הסיבה שביוזמה של אפרים שמש, אחד מהרוכבים, רתמנו את עודד סלע, מנהל מחלקת שפ"ע בחריש וניקינו את החורשה הסמוכה אלינו. פינינו כמות מטורפת של אשפה עם רכבי שטח של המועצה". דוברות מועצת חריש מציינת כי המועצה מתכננת מבצעים ניקיון דומים נוספים על מנת לשמור על הסביבה.

ירדן לא מסתיר את גאוותו הן על ההירתמות לקהילה והן על היופי המתגלה לרוכבים בסביבה והוא מציין בסיפוק: "חריש היא אחד המקומות הכי אהובים שיש לנו בארץ לרכיבה".

"מי שקצת מתמצא ויודע רכיבה בשטח מהי, יודע להעריך את ה'סינגלים' בחריש שאנשים בתל אביב רק חולמים עליהם. בתקופת הקיץ אני יכול להספיק לחזור מהעבודה ולצאת לרכיבה של שעתיים בנופים קסומים של אקליפטוסים ואורנים".

"אני רוכב עם קבוצה של 6-7 רוכבים ואנו יוצאים בכל פעם לנקודה אחרת בסביבה. יש לנו רצון שיצטרפו אלינו רוכבים נוספים וייהנו גם הם מכל היופי מסביב".

אורן מסכים ומסכם: "אנשים לא יבואו לגור בחריש בגלל ה'סינגלים', אבל זה מעניק לחובבי רכיבה ערך מוסף משמעותי”.

רכיבת אופניים בחריש
רוכבים בחריש

חריש מעודדת רכיבה

אבל לא רק מחוץ לחריש השבילים קוראים לרוכבי האופניים. בעיר עצמה מתוכננת רשת שבילי אופניים שמעודדת רכיבה אישית ומשפחתית ותורמת להפחתת השימוש בכלי רכב. בימים אלה סומנו שבילי אופנים ברחובות בהם המדרכות כבר קיבלו את תצורתן הסופית. טרם פותחו שבילי אופניים בכל רחובות העיר, אולם היעד הוא ברור: להפוך את חריש לעיר שמעודדת רכיבה דו גלגלית מחוץ ובתוך העיר.

עוד בנושא: צאו אל הנוף: 5 מסלולי טיול קצרים ונקודות חמד מסביב לחריש


פרוייקטים בחריש

לוח דירות חריש

4 תגובות לפוסט זה
  1. יפה, אבל אם לא תתעוררו מהר לא יישארו שטחים לרכיבה. הכל יהיה או בניינים או כבישים.

  2. בתוכנית שכונת בצוותא לא ראיתי כלל שבילי אופניים מסומנים
    האם אין חובה לקבלנים לבנות שבילי אופניים בנוסף לכבישים ולמדריכות
    חבל שמתכננים עיר מאפס ואין תוכנית מחייבת כל פי מתאר העיר לרשת אמיתי של שבילי אופניים
    חבל שיזכרו אחר כך ואז יהיה מאוחר מידי

השאר תגובה

פרויקטים

הירשמו לניוזלטר שלנו

וקבלו עדכונים על חריש ישירות לתיבת המייל

בכל שלב ניתן להסיר את הרישום לניוזלטר בלחיצה על קישור בתחתית המייל

תודה! נרשמתם בהצלחה

הירשמו לניוזלטר שלנו

וקבלו עדכונים על חריש ישירות לתיבת המייל

בכל שלב ניתן להסיר את הרישום לניוזלטר בלחיצה על קישור בתחתית המייל

תודה! נרשמתם בהצלחה