התארגנות אזרחית חדשה בחריש שואפת לייצג את תושבי השכונות בעיר

"עדיף להשמיע קול משותף וממוקד כלייזר, מאשר קולות רבים" – כך מאמינים חברי התארגנות תושבים חדשה, ששמו להם למטרה להיות שופר לבעיות שמעלים תושבי שכונות חריש ולפעול לפתרונן בשיתוף עם הרשות המקומית. "אנחנו קוראים לתושבי חריש להצטרף ולהשמיע את קולם"

מימין (שורה עליונה) דניאל שחר, מקסים גלר, משה אלבוגן, יוסי אזרחי. מימין (שורה תחתונה) אבי דוד, יניב גרלינג, עידן שטרן, צחי לוק

מהם השינויים הצפויים בשכונת מעו"ף? האם תשתיות שכונת הפרחים יהיו מוכנות לקליטת התושבים החדשים בזמן? כיצד תתבצע הקצאת שטחי מבני ציבור בשכונת אבני חן ומה מטריד את מנוחת תושבי שכונת החורש? בשבוע שעבר קמה התארגנות תושבים חדשה שמטרתה לייצג את צרכי התושבים, להציף בעיות ולהשמיע את קול התושבים ואת רצונם בשיפור וקידום העיר אל מול גורמי המועצה המכהנת.

מקסים גלר תושב חריש מזה שנתיים בשכונת החורש, הוא מיוזמי ההתארגנות הפרטית. יחד איתו שמונה תושבים שהתנדבו לייצג את השכונות השונות בחריש ולהשמיע את קולם מול המועצה ומקבלי ההחלטות.

צחי לוק ומשה אלבוגן, נציגי שכונת החורש, יניב גרלינג, נציג  שכונת אבני חן, אלעד בוסקילה ודניאל שחר, נציגי שכונת מעו"ף, אבי דוד ועידן שטרן, נציגי שכונת הפרחים ויוסי אזרחי יחד עם מקסים גלר בנציגות הראשית.

על פי החלטת ראשי ההתארגנות, קיימים נציגים לכל שכונה בחריש וקיים גוף מרכז כללי, כנציגות ראשית. קבוצות וואטסאפ ייעודיות לכל שכונה נפתחו ותושבי חריש נקראו להצטרף בהתאם לשכונה אליה הם שייכים ולהשמיע את קולם. מקס, מיוזמי ההתארגנות מסביר על מהותה:

מהם הנושאים בהם אתם מעוניינים לטפל?

"במסגרת ההתארגנות השכונתית, תושבי השכונה יוכלו להציף בעיות במגוון תחומים הרלוונטיים לאותה שכונה בפרט, ולעיר עצמה בכלל. בעיות בנושאי ניקיון ותברואה; מפגעי בטיחות אשר אינם מטופלים; דעה לגבי ייעוד של שטחים חומים אשר טרם הוגדרו על ידי הרשות המקומית; העלאת יוזמות ורעיונות קהילתיים לטובת הקהילה והשכונה; הצפת בעיות הנדרשות לטיפול והעלאת הצעות לפתרונן".

הצגתם את היוזמה לראשונה כ'וועד שכונות' – אבל לא התקיימו בחירות, אלא אתם מיניתם את עצמכם וזה עורר התנגדות בקרב רבים מתושבי העיר

"אולי הבחירה הראשונית שלנו במילה ועד לא היתה נכונה – אנשים נרתעים מהמילה 'ועד' ושואלים אותנו מי בחר אתכם? מי מינה אתכם? יכולים לקרוא לזה איך שרוצים: ועד, התארגנות תושבים – זה לא משנה. הנקודה היא שזו יוזמה מקומית עצמאית לא פוליטית, שמטרתה לקדם את הנושאים שחשובים לתושבים בשכונות מול המועצה. הרצון הוא לקדם את הדברים ולא להתעסק בתארים וטייטלים. יש לנו זכות ראשונים על התארגנות זו, אבל כל התושבים מוזמנים להצטרף ולהשמיע את קולם. בסופו של יום מה שאנחנו שואפים אליו הוא ליצור נציגות/ועד לכל שכונה בעיר."

האם באמת יש צורך בהתארגנות תושבים כשרק לפני שלושה חודשים התקיימו בחירות דמוקרטיות ונבחרו נציגי ציבור חדשים לתושבי חריש?

"אין לנו שום כוונה, רצון או דרך להחליף או לפגוע באנשים שמכהנים במועצה המקיימת. זו לא חלופה למועצה. זו התארגנות תושבים – זה הכל".

אחת מן הטענות שעלתה היא שראשי ההתארגנות הם יריבים פוליטים של המכהנים במועצה

"זה לא נכון. אני סותר את זה בתוקף. אנחנו בעד לעבוד עם המועצה, לקדם דברים עם המועצה למען תושבי חריש. מה שהיה בעבר, נשאר בעבר. הבחירות הסתיימו ויש כאן החלטות דמוקרטיות שהתקבלו כעובדות בשטח איתן נרצה לעבוד".

מה התארגנות כזו יכולה לעשות? כיצד יכולה לבוא לידי ביטוי, כוחה של ההתארגנות?

"אנו רוצים להנגיש למועצה את מה שהתושבים חושבים ולהעביר את זה לחברי המועצה ולמקבלי ההחלטות. אנחנו רוצים לעזור להם לפעול, כדי שהדברים שנעלה ישקפו את פני השטח".

האם 'פני השטח' לא משתקפים בפייסבוק? ניתן לקרוא בקבוצות הפייסבוק של חריש את כל מה שמעסיק את התושבים..

"פייסבוק זו במה לטרוניה, תלונה ופריקת זעם – זו זירה שלא משקפת שום דבר. אני לא מסתמך על פייסבוק. מי שרוצה להשפיע, לעזור ולקדם דברים בעיר ביוזמות קהילתיות, בבטיחות, בתהליכים שמתרחשים במועצה כמו הקצאת שטחים ציבורים, יבוא ויצטרף לוועדים השכונתיים".

מקס מעיד כי כ-250 מתושבי חריש הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ השכונתיות והוא קורא לאחרים להצטרף להתארגנות התושבים ולהשפיע. בפרסומים שהופיעו בקבוצות הוואטסאפ השכונתיות נכתב: "הועד השכונתי יתכנס אחת לחודש, במקום ותאריך אשר יוגדרו מראש על ידי נציגי אותו הועד. כשבוע ימים לאחר פגישת הועד השכונתי, יועבר פרוטוקול פגישת אותה השכונה (באמצעות נציג בנציגות הראשית) לדיון וריכוז הנתונים וזאת לשם העלאת הנושאים האקוטיים בפאנל אשר יתבצע בנוכחות חברי מועצת העיר", עוד צוין כי: "למען הסר ספק, הועד יפעל באופן התנדבותי מלא, ללא שכר, ללא מטרות רווח או מניע אישי כלשהו, או מטעם נציג מועצה/מפלגה כלשהו במועצה. הועד יפעל בשקיפות מלאה מול תושבי העיר בכל הנוגע לכל מהלך אשר יבוצע".

מימין: דניאל שחר, משמאל: מקסים גלר – חברי התארגנות התושבים החדשה

אחד מחברי ההתארגנות החדשה הוא דניאל שחר, נציג שכונת מעו"ף הנמצאת בהקמה וטרם אוכלסה. דניאל הוא תושב עתידי של חריש המתגורר כיום בנתניה. הוא מסביר את המניעים שגרמו לו להצטרף ליוזמה:

"התחושה שעלתה היא שיש צורך להשמיע לעירייה את קול התושבים בצורה ממוקדת יותר. במקום עשרות פניות פרטניות, להציג קול אחד מרוכז שאוסף הצעות ייעול, בעיות, חששות וטרדות. המטרה היא לדאוג לאיכות החיים של התושבים.

אילו בעיות הציפו המשתתפים בקבוצת שכונת מעו"ף שאתה מייצג?

"בעיות של תדמית של השכונה בגלל תכנית 'מחיר למשתכן', חששות מאי שקיפות לגבי תכניות הבנייה בשכונה והצעות כלליות כמו תכנית לעיקור חתולי רחוב לפני שיתרבו כמו במרכז הארץ".

במה לדעתך התארגנות תושבים כזו יכולה לעזור?

"אני מאמין שנוכל לעזור למועצה. אם המועצה תשמע אותנו כהד חזק וממוקד יותר וכגוף מאוחד מאשר עשרות קולות שחולפים מעל ראשם, אולי הם ישנו במעט סדרי העדיפויות שלהם ויפעלו קצת אחרת. אולי הם ישקלו את הרעיונות וההצעות הלכה למעשה, כי הם יבינו את המשמעות והחשיבות של התארגנות התושבים שמתנהלת מולם. אני מאמין שעדיף להשמיע קול משותף וממוקד כלייזר, מאשר קולות רבים שהם נוטים לא פעם ולא פעמיים להתעלם מהם".

"צריך לזכור", מוסיף דניאל, "שהמטרה שלנו היא לייצג את אנשי חריש בכבוד ובצורה מקצועית תוך מתן דגש על הנושאים שחשובים לדעת הרוב, דאגה לאיכות החיים של תושבי חריש ושגשוג השכונות בעיר וחריש בכללותה".


לוח דירות חריש

4 תגובות לפוסט זה
  1. יוזמה מבורכת, מאחל לכם שתצליחו לשמור תמיד על רוח נעימה ולקבל את דעותיהם של כלל התושבים.

השאר תגובה

פרויקטים

הירשמו לניוזלטר שלנו

וקבלו עדכונים על חריש ישירות לתיבת המייל

בכל שלב ניתן להסיר את הרישום לניוזלטר בלחיצה על קישור בתחתית המייל

תודה! נרשמתם בהצלחה

הירשמו לניוזלטר שלנו

וקבלו עדכונים על חריש ישירות לתיבת המייל

בכל שלב ניתן להסיר את הרישום לניוזלטר בלחיצה על קישור בתחתית המייל

תודה! נרשמתם בהצלחה