פורסמו תוצאות מכרז לארבעה מתחמים חדשים בחריש

רשות מקרקעי ישראל פירסמה בימים האחרונים את תוצאותיו של מכרז נוסף המתייחס ל-4 מתחמי מגורים הכוללים בסה"כ כ-460 יח"ד

רוב הזוכים הינם יזמים וקבלנים שזוהי עבורם הזכייה הראשונה בקרקע בחריש. כמו-כן, בניגוד למכרזים קודמים, עמותות בניה לא הצליחו לזכות באף מתחם במכרז זה.

רשימת הזוכים לפי מתחמים:

במתחם הגדול במכרז הנוכחי, המונה כ-205 יח"ד, זכתה חברת וקנין עמרם ובניו. הצעת החברה עבור המתחם עמדה על כ- 11.5 מיליון שקלים, סכום המשקף מחיר קרקע ליחידת דיור של כ-55 אלף ₪, ובסה"כ כ-140 אלף ₪, כולל הוצאות הפיתוח. לפי הערכות החברה, מחירי דירות 4 חדרים בפרוייקט שתבנה יתחילו ב-950 אלף ש"ח.

חברת י.א. אלון בניה, זכתה במתחם 24142 המונה כ-107 יח"ד. הצעת אלון בניה עבור המתחם עמדה על כ-4.1 מיליון ₪, סכום המשקף מחיר קרקע ליחידת דיור של כ-40 אלף ₪ ובסה"כ מחיר קרקע ליחידת דיור של כ-133 אלף ₪ כולל הוצאות הפיתוח.

במתחם נוסף, מספר 24137, זכתה חברת ג'יי הנדסה הפעילה כבר היום בחריש ונמצאת בהליכי בניה של פרוייקט המשלב מגורים ומסחר לאורכה של השדרה המרכזית של העיר. הצעתה של ג'יי הנדסה עמדה על כ-5.8 מיליון ₪, סכום המשקף מחיר קרקע ליחידת דיור של כ-60 אלף ₪ ובסה"כ מחיר קרקע ליחידת דיור של כ-160 אלף ₪ כולל הוצאות הפיתוח.

המתחם הרביעי והאחרון היה המתחם המבוקש ביותר במסגרת מכרז זה ועליו התמודדו כ-12 חברות ועמותות שונות. ההצעה הזוכה, שהיתה גבוהה פי 10 מההצעה הנמוכה, עמדה על כ- 5.2 מיליון ₪ והוגשה ע"י חברת נמדר בתים בע"מ. סכום זה משקף את המחיר הגבוה ביותר במכרז זה לקרקע ליחידת דיור – כ-90 ₪ (!), ובסה"כ קרוב ל-200 אלף ₪, כולל הוצאות הפיתוח.

חריש ממשיכה להתייקר

השוואה מעניינת ניתן לערוך בין תוצאות מכרז זה לתוצאות מכרז השלמה נוסף שהתקיים לפני כשנה וחצי, באוגוסט 2013. שני המכרזים כללו 4 מתחמי מגורים וכמה מאות יחידות דיור ופער הזמנים ביניהם מייצג תקופה קריטית בהתהוות הביקוש לרכישת דירות בחריש. בעוד שמכרז ההשלמה הראשון, במחצית 2013, מייצג תקופה בה רק החל בפועל שיווק הקבלנים בחריש, המכרז הנוכחי מגיע בשיאו של תהליך שיווק מאסיבי, בשלב בו כבר קיימת מודעות גבוהה בקרב הציבור לחריש ולפוטנציאל הטמון בה.

מטבלת ההשוואה המוצגת, ניתן לראות כי ממוצע ההצעות למתחם עלה מ-3 הצעות בממוצע במכרז הקודם, ל-7 הצעות בממוצע במכרז הנוכחי. כזכור, במכרז הראשון בעיר, שהתקיים בשנת 2012, נותרו מספר מתחמים ללא זוכים עקב היעדר מציעים. העובדה כי כעת, עבור מתחם 24120 הוגשו 12 הצעות שונות (!), הינה חסרת תקדים בעיר ומשקפת תמונת מצב חדשה לגבי רמות הביקוש בחריש.

טבלת השוואת מכרזים חריש
טבלת השוואת מכרזים בחריש – אוגוסט 2013 לעומת אוקטובר 2014

תוצאות המכרז הנוכחי משקפות עליה של כ-57% במחיר הממוצע לקרקע ליחידת דיור ביחס למכרז הקודם. נתון זה מקבל משנה תוקף לאור העובדה כי הוצאות הפיתוח, כפי שהגדיר אותן משרד הבינוי, עלו גם הן בלמעלה מ-40%. בסיכומו של עניין, מדובר על עליה של כ-45 אלף ₪ במחיר הקרקע, כולל הוצאות הפיתוח, ליחידות דיור. התייקרות זו צפויה כמובן לבוא לידי ביטוי במחירי הדירות הסופיים לרוכשים, אך עדיין תאפשר לשמור על רמות מחיר אטרקטיביות, המתאימות גם למשפחות צעירות, שזו דירתן הראשונה.

השאר תגובה

פרויקטים