קמפיין פרסומי חדש בהשקעה של שלושה מיליון שקלים: חריש רוצה למשוך תושבים חדשים לעיר

מתוך קמפיין הפרסום החדש

משרד הבינוי והשיכון משקיע 3 מיליון שקלים בקמפיין פרסומי שמטרתו למשוך תושבים חדשים לחריש. כ-800 אלף שקלים מהתקציב מיועדים לפרסום במגזר החרדי. ראש העיר: "ניתן פה תנאים למחייה לכלל הציבורים"


לוח דירות חריש

לוח דירות חריש



בתחילת השבוע השיק משרד הבינוי והשיכון בשיתוף עם עיריית חריש קמפיין פרסומי ארצי שמטרתו להעלות את המודעות לעיר ולמשוך אליה תושבים חדשים.

בתחילת שנת 2023 התגוררו בעיר כ-40 אלף תושבים. על פי נתוני הוועדה המיוחדת לתו"ב חריש, הפוטנציאל למספר התושבים בהיקף הבנייה הקיימת בעיר מוערך ב-55 אלף, וזה הפער שמבקש קמפיין הפרסום לסגור.

עיר לכולם: חילונים, דתיים וחרדים

מאזן ההגירה לעיר הוא אמנם חיובי, בשנת 2022 נוספו לעיר כ-6,500 תושבים חדשים וחריש מוקמה במקום הראשון בישראל בהגירה חיובית, אך עדיין העיר יכולה וצריכה לקלוט אוכלוסייה נוספת, כך על פי תפישת משרד הבינוי והשיכון.

כאמור, בשבע השנים שחלפו מאז הגיעו ראשוני התושבים לעיר החדשה צמחה חריש הן בשטח הבנוי והן בגודל האוכלוסייה. עם זאת, בעיות מהותיות כמו הקמת אזורי תעשייה ומציאת פתרונות תעסוקה לתושבים טרם נפתרו.

75% למגזר הכללי, 25% למגזר החרדי

כעת מנסה משרד הבינוי למשוך לחריש תושבים חדשים מכל המגזרים, חילונים, דתיים וחרדים באמצעות קמפיין פרסומי בהשקעה של 3 מיליון שקלים.

חריש כחממה עירונית

על פי נתונים שמסרה עיריית חריש 25% מתקציב הפרסום (כ-800 אלף שקלים) מיועדים לפרסום במגזר החרדי והיתרה במגזר הכללי.

הקמפיין ממומן מתקציבים ייעודיים למיתוג חריש, שקיבלה העירייה ממשרד הבינוי והשיכון והוא מתוכנן לעלות לאוויר בתשדירי פרסומת וחסויות בערוצי טלוויזיה, תחנות רדיו ארציות ואזוריות, מודעות בגיליונות סוף השבוע של העיתונים הגדולים, שני שלטי ענק בנתיבי איילון, עשרות שלטי חוצות נוספים באזור השרון ופרסום אינטנסיבי בדיגיטל. לצד זאת הופק גם סרטון תדמית שמופץ בכל הערוצים.

תקציב הפרסום החרדי מופנה לעיתונים החרדיים הגדולים, לאתרי החדשות החרדיים כמו גם מאות תשדירי פרסומת בתחנות רדיו ייעודיות וסרטון בכיכובו של איש התקשורת החרדי קובי אריאלי.

אמא, אבא, בואו לחריש

"מטרת הקמפיין היא למשוך לעיר תושבים חדשים בעזרת הצגת היתרונות הרבים של חריש. הקמפיין פותח צוהר לחריש: למערכת החינוך העירונית שפורצת את גבולות הכיתה, לשפע הפארקים והגינות הציבוריות ולאווירה הקהילתית הייחודית", ציינה עיריית חריש בהודעה לעיתונות. עוד היא הוסיפה כי הקמפיין הוא שלב ההוצאה לפועל של מהלך אסטרטגי למיתוג מחדש של חריש כחממה עירונית, שהתרחש במאי 2022.

החינוך הוא הקטר

בקמפיין שנועד לציבור הרחב והופק על ידי משרד הפרסום  מרגלית, לם, שפי, מככבים אח ואחות המבקשים מהוריהם "לצאת מהקופסה" ולעבור לחריש. הדגש בקמפיין הוא, כפי שהדגישה עיריית חריש, על חינוך פורץ דרך.

מערכת החינוך בחריש הקימה תוך שש שנים כ-19 בתי ספר ו-134 גני ילדים. בשנת הלימודים תשפ"ג לומדים במערכת החינוך המקומית כ-10,000 תלמידים. עם זאת, על פי נתוני משרד החינוך, ההשקעה פר תלמיד בחריש נמוכה בכ-10% בהשוואה לממוצע הארצי.

דגשים נוספים בקמפיין עוסקים באופי הקהילתי של חריש, במרחבים הפתוחים, בשפע של גני המשחקים ובקרבה לכביש 6.

הקמפיין החרדי: צ'ולנט והומור

בקמפיין לציבור החרדי מככבים קובי אריאלי, איש תקשורת חרדי ואורי רווח, איש תקשורת וחב"דניק שמעניק בסרטון עזרה ראשונה לאריאלי באמצעות צ'ולנט של שבת תוצרת חריש.

קובי אריאלי
קובי אריאלי בסרטון של חריש

קובי אריאלי, הפרזנטור והתסריטאי של הפרסומת ציין ביחס לחריש: "התאהבתי. באתי בשביל להתפרנס והתאהבתי בעבודה. אני מאמין במה שאמרתי בסרטון, זה דבר שלא קורה בדרך כלל בעבודה.

"חריש היא המקום האחרון בארץ שמתקיים בו דו קיום – אין דברים כאלה. אין בישראל בניין שבו גרים אנשים מכל המגזרים יחד ושואלים איש מרעהו סוכר. זו בשורה לעתיד. אני גאה להיות חתום על הסרטון כמוביל וכתסריטאי שמצליח לעקוף באמצעות הומור את כל המוקשים".

ראש העיר: "ניתן פה תנאים למחיה לכלל הציבורים"

ראש העיר יצחק קשת התייחס במסיבת עיתונאים לקמפיין ההשקה וציין: "לחריש יש היסטוריה, היא יועדה בעבר הרחוק לציבור החרדי והיא נפתחה לציבור הכללי. קיבלו פה החלטה משפחות מכל הארץ לעבור לגור בחריש ובהשגחה עליונה גרים פה ביחד. אין פה שכונות סגורות, ובאותם בניינים גרים חילונים, חרדים ודתיים ביחד באותה קומה. חיים ביחד ממש יותר מכל מקום אחר.

"נוצרה פה עיר מאוד מאוד קהילתית, מה שלא מאפיין עיר רגילה שמאופיינת בניכור חברתי. אחד הדברים הכי יפים בעיר זו עיר משותפת.זה חזון שאני מוביל הרבה שנים, זה הרצון האלוקי שעם ישראל יחיה כאן ביחד והלכה למעשה זה מה שקורה בחריש".

מתוך קמפיין הפרסום החרדי

קשת גם הדגיש את המשך המחויבות לחיים משותפים: "חריש פתוחה ושייכת לכולם בתנאי שאתה בא לגור ביחד עם כלל האוכלוסיות בעיר. אם אתה רוצה להשליט את תפישת העולם שלך במרחב הציבורי כנראה שחריש לא מתאימה לך. אני אומר את זה גם לחילונים וגם לחרדים".

עוד הוא התייחס למתרחש ברמה הארצית: "אני כואב את מה שקורה בארץ וצופה בדאגה. מהרסייך ומחריבייך ממך יצאו. לקחתי על עצמי לפחות בחלקה שלי לדאוג שבחריש אני לא אתן לזה לקרות. ניתן פה תנאים למחייה לכלל הציבורים. חריש תהיה מודל לחיים משותפים בישראל".


פרוייקטים בחריש

לוח דירות חריש

השאר תגובה

פרויקטים

הירשמו לניוזלטר שלנו

וקבלו עדכונים על חריש ישירות לתיבת המייל

בכל שלב ניתן להסיר את הרישום לניוזלטר בלחיצה על קישור בתחתית המייל

תודה! נרשמתם בהצלחה