שכונת הפרחים מתחילה להתאכלס: חמישה בניינים ראשונים קיבלו טופס 4

נחתמו טפסי 4 ראשונים בשכונת הפרחים. מסירת הדירות לדיירים הראשונים של פרויקט 'דונה בחריש 2' ופרויקט 'הארבעה' תחל בקרוב

שני בניינים של חברת 'דונה' ברחוב יקינטון 12 ורחוב נרקיס 24 קיבלו טופס 4 ראשון בשכונת הפרחים. גם שלושה בניינים מתוך ארבעה בפרויקט 'הארבעה' של חברת נמדר קיבלו את טופס 4 המיוחל.

שכונת הפרחים היא השכונה השלישית שמתאכלסת בחריש והיא מצטרפת לשכונות החורש ושכונות אבני חן בהן מתגוררים כבר למעלה מ-12,000 אלף איש.

רוב השכונה, בה נבנות כ-3,000 יחידות דיור בפרוייקטים השונים, תאוכלס בשנים 2020-2021, אולם מאות משפחות עתידות לאכלס את שכונת הפרחים עוד השנה. עבור התושבים החדשים מכינה המועצה גני ילדים, שעתידים להתחיל לפעול כבר בספטמבר 2019, שנת הלימודים תש"פ. יחד עם זאת, תלמידי בתי הספר היסודי של שכונת הפרחים ילמדו בשנת הלימודים הקרובה בבתי הספר בשכונות החורש ואבני חן. בית ספר יסודי ממלכתי יחל לפעול בשכונת הפרחים רק בשנת תשפ"א. מוסדות ציבור נוספים נמצאים גם הם בעבודות הכנה מתקדמות.

עקיבא לוי, מנהל הפרויקט של חברת דונה, שזכה לקבל את טופס 4 ולהתחיל במסירת הדירות מסכם: "הדייר הראשון צריך להיכנס ביולי ועשינו מאמצים לקדם בצורה משמעותית את הבנייה על מנת להקדים את לוח הזמנים ואת מסירת הדירות".

רחוב יקינטון שכונת הפרחים
רחוב יקינטון

הפרויקט של דונה בשכונת הפרחים, הכולל 29 בניינים בסך הכל מצטרף לפרויקט רחב הקף של קודם שבנתה החברה בשכונת החורש. בנוסף, בימים אלה בונה חברת דונה פרויקט נוסף בשכונת מעו"ף במסגרת תכנית 'מחיר למשתכן'.

נמדר: עיכוב של שלושה חודשים

הארבעה בחריש בפרחים
פרויקט הארבעה בשכונת הפרחים

הבשורה המשמחת על קבלת טופס 4 בפרויקט הארבעה של חברת נמדר התקבלה לאחר עיכוב של מספר חודשים במסירת הדירות שתוכננה במקור לפברואר 2019. הדיירים שמעו גרסאות שונות על סיבות העיכוב מהקבלן והעירייה גם יחד.

בני נמדר
בני נמדר, פרויקט הארבעה

בני נמדר, הבעלים והיזם של פרויקט הארבעה מסביר על הסיבות שגרמו לעיכוב:

"היו לנו מספר בעיות, הגדולה בהן היתה התמודדות מול החברות המונופוליסטיות במשק. בזק עשו לנו את המוות, רק בערב פסח הם חיברו את הבניינים אחרי דין ודברים ארוך מולם. עשינו מאמצים כבירים להמשיך את הפעילות למרות החג כדי לא לעכב את הדיירים והגענו לעבוד במהלך החג כדי לעבור את המשוכה של אישור כיבוי אש".

"התמודדנו עם חופשות פסח, יום העצמאות והרמאדן. התמודדנו עם חורף ארוך וקשה במיוחד וגם עם סגירת אתר הבנייה לשבועיים במהלך חודש אוגוסט, בעקבות מותו של שוהה בלתי חוקי, שנכנס לבניין באישון לילה ונפל בפיר המעלית".

ב-22.5 קיבלתם תעודת גמר מהוועדה המיוחדת לתכנון ולבנייה בחריש אולם בכל זאת לא הורשתם להתקדם עם מסירת הדירות. מדוע?

"היה חוסר טופס אישור כיבוי אש ובשבוע שחלף דאגנו גם לזה. אני שמח שהתלאות מאחורינו ונוכל כעת למסור את הדירות לדיירים".

האם ניתן היה לעשות דברים קצת אחרת?

"חשוב לי להעביר מסר למועצה, שתתחיל לחבק את היזמים והקבלנים ולא תפריע להם בעשייה או תתקע להם מקלות בגלגלים. גם מהדיירים חשוב לי לבקש קצת סבלנות, ולהדגיש שאנחנו רוצים לעשות הכל לטובתם, בצורה שאינה משתמעת לשתי פנים".

דיירים ראשונים בשכונה

ליאור ואתי הרשקו, הורים לשלושה ילדים, הצעירה בהם, רומי בת 6 חודשים, המתינו בקוצר רוח לאישור המיוחל."היינו אמורים לקבל מפתחות כבר לפני שלושה חודשים, וחוזה השכירות שלנו הסתיים, נתקענו בלי פיתרון", הם משתפים.

לחריש הם הגיעו לפני שלוש שנים מכפר יונה והתגוררו עד לאחרונה ברחוב טופז בעיר. ליאור הוא מחסנאי בלהבות חביבה ואילו אתי עדיין בחופשת לידה. "באנו בגלל המחיר,  נשארנו בגלל הקהילה", צוחק ליאור.

משפחת הרשקו
משפחת הרשקו

איזה פיתרון מצאתם לבעיה הזמנית?

"לשמחתנו, הקבלן איפשר לנו להכניס את החפצים שלנו לדירה והתגוררנו בחודשיים האחרונים בכפר יונה. הנסיעות הן מחיר כבד שנאלצנו לשלם". "אפשרנו לדיירים שנקלעו לבעיה בשל העיכוב במסירת הדירות להכניס חפצים לדירה מלפנים משורת הדין", מאשר בני נמדר.

מדוע בחרתם בשכונת הפרחים?

"חצי שעה לפני פגישה מתוכננת עם עורך דין, עימו היינו אמורים לחתום על הסכם רכישה לדירה אחרת, החלטנו להסתובב פעם נוספת בעיר. נכנסנו, למשרדים של נמדר והצהרנו שאנחנו ממש לפני חתימה על קניית דירה ושאם יש להם דירה להראות לנו – זה חייב לקרות כעת. עמוס כחלון, שעבד אז בחברה, הביא אותנו לפה והשאר הסטוריה. נדלקנו על הדירה, ישר הרגשנו שזה הבית שלנו . ביטלנו את הפגישה עם עורך הדין ובחרנו בבית הזה".

מה אתם מאחלים לתושבי שכונת הפרחים העתידיים?

"רק טוב. שהשכונה תפרח ואנחנו איתה".


פרוייקטים בחריש

לוח דירות חריש

השאר תגובה

פרויקטים

הירשמו לניוזלטר שלנו

וקבלו עדכונים על חריש ישירות לתיבת המייל

בכל שלב ניתן להסיר את הרישום לניוזלטר בלחיצה על קישור בתחתית המייל

תודה! נרשמתם בהצלחה

הירשמו לניוזלטר שלנו

וקבלו עדכונים על חריש ישירות לתיבת המייל

בכל שלב ניתן להסיר את הרישום לניוזלטר בלחיצה על קישור בתחתית המייל

תודה! נרשמתם בהצלחה