חריש נערכת לאיכלוס הגדול הצפוי בקיץ

האיכלוס של חריש החדשה החל בדיוק לפני שנה עם המעבר של המשפחה הראשונה לעיר, במאי 2016. מאז, הרבה השתנה בחריש – הבנייה המאסיבית ופיתוח התשתיות נמשכו והתוצאות ניכרות לעין, אך השינוי המשמעותי שחל הוא למעשה בתחילת הקמתה של הקהילה

היום, לאחר שלמעלה מ-500 משפחות חדשות כבר עברו להתגורר בחריש, ניתן בהחלט לומר שאחת מנקודות העוצמה שמהן תשאב חריש את כוחה גם בעתיד, היא האוכלוסיה הייחודית והחזקה. גיבוש הקהילה בחריש החל באופן יוצא דופן במרחב הוירטואלי, עוד לפני שעברו המשפחות הראשונות, ועל כך כבר הרחבנו בעבר. עוד סייעו מפגשי דיירים שהקפידה המועצה המקומית לערוך לקראת כל איכלוס של פרוייקט בנייה בעיר. ולבסוף, תרמה כמובן לגיבוש גם הסיטואציה עצמה, של המעבר החלוצי לעיר חדשה – ההתמודדות המשותפת עם הסתגלות לסביבה חדשה ועם הקשיים הטבעיים הנובעים מהיותה של חריש עיר בהקמה. התושבים החדשים הם היום השגרירים ו”המשווקים” הכי טובים של חריש ורמת המעורבות של כולם בנעשה בכל תחום היא גבוהה מאד.

פרוייקט מגורים מאוכלס בחריש
פרוייקט מגורים מאוכלס בחריש

חריש צפויה להכפיל את עצמה

בשנה החולפת התאכלסה העיר באופן יחסית הדרגתי, אך כעת לקראת הקיץ צפוי לראשונה גל איכלוס גדול, בבת אחת, שלמעשה יכפיל את אוכלוסיית העיר. בשבועות האחרונים אנו עדים לרמת עניין גדלה והולכת בדירות בחריש וההערכות כרגע מדברות על עוד כ 600-800 משפחות חדשות שיעברו לעיר בקיץ. רבות מהמשפחות שצפויות לעבור בגל הקרוב הן של רוכשי דירות בפרוייקטים השונים שבניית דירתם טרם הסתיימה והן יעברו לגור בעיר בשכירות בשלב ראשון על מנת שלא לפספס את תחילת שנת הלימודים. מחירי השכירות האטקרטיביים בעיר הם בהחלט פקטור מכריע בהחלטה זו.

דירות מאוכלסות בפרוייקט פנטזיה בחריש
דירות מאוכלסות בפרוייקט פנטזיה בחריש

פתיחת "ציר המסחר" היא המפתח לקליטה

במסגרת ההיערכות לקליטת התושבים החדשים נעשים מאמצים גדולים מצד כל הגורמים בעיר בתחומים שונים. הצעד הראשון והמשמעותי ביותר הוא פתיחת “ציר המסחר” של חריש – שדרת דרך ארץ לתנועת רכבים. המועצה המקומית מפעילה בחודשים האחרונים לחץ גדול להאיץ את עבודות הפיתוח וגידור אתרי הבנייה הסמוכים על מנת לאפשר את הפתיחה. המאמצים התגברו בעיקר בשבועות האחרונים, מתוך כוונה לפתוח את השדרה עד סוף אפריל.

שדרת דרך ארץ בחריש
שדרת דרך ארץ בחריש

בתחילת החודש דיווחנו על פתיחתו של סניף קופת חולים כללית החדש, בשדרה המרכזית ובשבוע הבא מתוכננת פתיחתו של סניף קופת חולים מכבי בצמוד לסניף של הכללית. החנות הראשונה על השדרה כבר נפתחה ובקרוב צפויות להיפתח חנויות נוספות וכן הסופרמרקט הראשון.

סניף קופת חולים מכבי בחריש
סניף קופת חולים מכבי בחריש

פתיחת השדרה המרכזית לתנועת רכבים תהווה יריית הפתיחה להקמתם של עסקים בעיר לצד שירותי הבריאות הבסיסיים ושירותים נוספים שצפויים לקדם מאד את תחום המסחר בחריש ולתמוך את גידול האוכלוסיה המהיר.

שדרוג והרחבת דרכי הגישה

עוד בגזרת התשתיות, אנו צפויים לראות את שדרות גמלא המשודרגות והמשופצות נפתחות שוב לתנועה לפני הקיץ. השדרה המחודשת שמחברת בין אזור המועצה לשדרת דרך ארץ תמשיך להוות גם היא ציר מרכזי בחיי היום-יום של תושבי העיר.

בתחום התחבורתי, נמשכות עבודות שדרוג צירי הכניסה והיציאה מהעיר. השדרוג של כביש הגישה הקיים כבר לקראת סיום, כולל שדרוג הכיכרות והכניסה המזרחית לעיר. במקביל, נמשכות עבודות הפיתוח של כביש 611 החדש שמתוכנן על התוואי שמדרום לעיר וישמש כציר כניסה ויציאה נוסף.

 

המועצה המקומית נערכת גם היא לקליטת התושבים, הן בהכנות הנדרשות במרכז הקליטה והן בייזום פעילויות והרצאות לתושבים החדשים כהכנה לקראת המעבר. מוסדות החינוך כבר ערוכים ומוכנים, ממעונות יום ועד בתי ספר יסודיים, בעיקר הודות להכנות הקדחתניות שנערכו לקראת פתיחת השנה הנוכחית, בספטמבר האחרון.

התחושה היום בחריש, היא עדיין יותר של יישוב קהילתי מאשר של עיר. גל האיכלוס של הקיץ ופתיחת ציר המסחר יקדמו את חריש עוד צעד לקראת הפיכתה לעיר של ממש. הדרך עדיין ארוכה אך כבר היום ברור שזוהי דרך טובה.

מפת חריש החדשה

השאר תגובה

פרויקטים

הירשמו לניוזלטר שלנו

וקבלו עדכונים על חריש ישירות לתיבת המייל

בכל שלב ניתן להסיר את הרישום לניוזלטר בלחיצה על קישור בתחתית המייל

תודה! נרשמתם בהצלחה

הירשמו לניוזלטר שלנו

וקבלו עדכונים על חריש ישירות לתיבת המייל

בכל שלב ניתן להסיר את הרישום לניוזלטר בלחיצה על קישור בתחתית המייל

תודה! נרשמתם בהצלחה