לראשונה בחריש: חגיגת גאווה של הקהילה הגאה בפארק המועצה

כ-300 מתושבי חריש השתתפו בהפנינג מקומי לציון חודש הגאווה. פארק המועצה התמלא בדגלי הקהילה ומארגני האירוע העבירו מסר ברור לקידום ערכי הסובלנות, הכלה והכרה: "אנחנו עומדים אתכם בתור לסופר ובפקקים. אנו בונים את העיר הזו מאפס יחד איתכם, כקהילה בין קהילות"

צילומים: באדיבות עמותת 'חריש חופשית'

ביום שישי האחרון ארגנה הקהילה הגאה בחריש אירוע הפנינג שכלל, בין היתר, עמדות הפעלה לילדים והופעה של אמנית דראג. פארק המועצה התמלא בדגלי הגאווה ומובילי קהילת הלהט"ב המקומית ונציגיה קיבלו את הבמה להשמיע את קולם ולבטא את דרישתם לסובלנות, כבוד והכלה.

הקהילה הגאה להט"ב צילום: חריש חופשית
"חריש גאה" בפארק המועצה בחריש

"המטרה שלנו באירוע הזה היא להביא להכרה בקהילה חיה קיימת בועטת, קהילה תוססת שכל רצונה הוא לקבל הכרה שאנחנו חיים כמו כל אחד מכם והשד הוא לא נורא" , פתח והסביר בפני הקהל אור משה אנטו ממארגני האירוע.

רכזת הקהילה הגאה בחריש מעיין גלעד המשיכה את דבריו וחיזקה את המסר המרכזי שביקשו המארגנים להעביר: "המסר שאני רוצה להעביר מכאן היום הוא שאנחנו כאן. אנחנו עומדים אתכם בתור לסופר ובפקקים. אנו משלמים ארנונה בדיוק כמוכם ומגדלים ילדים. אנו בונים את העיר הזו מאפס יחד איתכם, כקהילה בין קהילות. לא ניתן להתעלם מאיתנו ומהעוצמה של הקהילה הזו שהשיא שלה מתבטא באירוע הזה", ציינה גלעד בהתרגשות והזכירה כי המאבק הארצי של הקהילה הגאה לשיווין זכויות, לדאבונה, עדיין לא תם.

הקהילה הגאה להט"ב צילום: חריש חופשית
מימין: מעיין גלעד ונציגי "חריש גאה" שיזמו והפיקו את האירוע

ח"כ להב הרצנו: פריצת דרך משמעותית בחריש

על פי נתונים לא רשמיים מונה הקהילה הגאה בחריש למעלה ממאה מבוגרים וכמה עשרות בני נוער. חבר הכנסת יוראי להב-הרצנו ממפלגת 'יש עתיד' השתתף גם הוא באירוע המקומי: "היה לי מאוד חשוב להגיע לכאן, לאירוע הגאווה הראשון בחריש", הוא אמר. "חשוב שנזכור שבבסיס מדובר באירוע מחאה. הקהילה הגאה בישראל חווה אפליה שיטתית וקשה בבריאות, ברווחה ובתעסוקה והיא חשופה לאלימות בגלל נטיית הלב שלה. האירועים הללו חשובים והם כאן כדי לומר: אנחנו שווים ואנחנו דורשים שיוויון".

הקהילה הגאה להט"ב צילום: חריש חופשית
ח"כ להב-הרצנו: "העובדה שאירוע גאווה מתקיים בחריש, על אף מורכבותה המגזרית, היא מיוחדת"

ח"כ להב-הרצנו הדגיש כי העובדה שאירוע גאווה מתקיים בחריש, על אף מורכבותה המגזרית, היא מיוחדת ושיבח את בחירת עיריית חריש על ההחלטה לגשת ל"קול הקורא" שפרסם המשרד לשיווין חברתי, לקבלת תקציבים ייעודיים לקהילה הגאה: "הבחירה לאמץ לראשונה בחריש את הקול הקורא ולהכניס בחריש את נושא הסובלנות, הכרת האחר והכלת השונה למוסדות החינוך, היא מבחינתי התקדמות, עקב בצד אגודל. זה אומר שהסובלנות וקבלת האחר תתחיל מגיל אפס וזו פריצת דרך משמעותית".

"הקהילה הגאה בחריש נמצאת עדיין בבנייה והתקווה שלי היא שבמהלך אכלוס השכונות החדשות היא תכפיל ואף תשלש את עצמה עד האירוע הבא", סיכמה גלעד.

לקריאה נוספת: תקציב ייעודי לקהילה הגאה בחריש: למעלה מ-100 אלף שקלים


לוח דירות חריש

פרוייקטים בחריש

השאר תגובה

פרויקטים