תוצאות סקר: ביקוש רב לשירותי שאטל בין חריש לרכבת

בחודש מרץ פירסמנו סקירה מקיפה ובה תיאור פתרונות התחבורה הציבורית הקיימים כיום בחריש. נכון להיום, פועלים בחריש שני קווי אוטובוס של חברת “קווים” (מס' 60 ו-63), המחברים את חריש לתחנה המרכזית בחדרה. לצערנו, קווים אלה אינם מספקים מענה הולם להגעת התושבים לתחנות הרכבת הקרובות, שברוב המקרים הינה אמצעי התחבורה המועדף אל מרכזי התעסוקה בערים הגדולות, כדוגמת תל אביב וחיפה. אמנם נמסר בזמנו ע”י משרד התחבורה כי יש בכוונתו להאריך את מסלולם של קווים אלה כך שימשיכו גם אל תחנת הרכבת בחדרה, וכי יש כוונה להוסיף קו שיחבר את חריש לתחנת הרכבת בבנימינה, אך בינתיים זה טרם קרה.

בסקר תושבים קודם שערכנו, ושתוצאותיו פורסמו בחודש אפריל השנה, ביקשנו לבחון מהם הצרכים של התושבים בהיבטי התחבורה ומהם היעדים המרכזיים אליהם ירצו לנסוע מחריש ובחזרה. הצלחנו למפות את הערים המרכזיות שאליהן צפויים התושבים לנסוע כל יום, וכן מצאנו כי באופן יחסי הביקוש בקרב התושבים לתחבורה ציבורית הוא גבוה מאוד. רק 6% מבין המשיבים על הסקר השיבו כי אינם צפויים כלל להשתמש בשירותי תחבורה ציבורית ואילו כ-70% העידו שבכוונתם להסתייע בתחבורה ציבורית בדרכם אל מקום העבודה ובחזרה.

מי מעוניין בשאטל ומתי?

בסקר נוסף שאת תוצאותיו אנו מפרסמים כעת, בחנו את הביקוש לשירותי שאטל לתחנת הרכבת בפרדס חנה וכן ליעדים נוספים. עוד בדקנו, מהם חלונות הזמנים המועדפים לשירות זה, על מנת לבחון את ההתכנות של הפעלת שירות זה כבר בטווח הקרוב, בין אם ע”י המועצה או משרד התחבורה ובין אם כהתארגנות תושבים פרטית.

ראשית, מצאנו כי יש ביקוש גבוה לשירותי שאטל מחריש לתחנת הרכבת בפרדס חנה וכן לתחנות הרכבת בבנימינה וחדרה. מבין המשיבים, למעלה מ-100 איש העידו כי הם כבר מתגוררים בחריש או יעברו אליה בחודשים הקרובים, כך שכבר היום ניתן לומר שיש מסה קריטית להפעלת שאטל, לפחות בסדר גודל של מיניבוס, בשני מועדי יציאה בבוקר ושניים-שלושה מועדי חזרה בשעות אחה"צ והערב.

לשאלה – באילו חלונות זמנים תעדיפו לצאת בשאטל מחריש אל תחנת הרכבת בשעות הבוקר? ענו למעלה מ-50% כי הם מעוניינים לצאת בין 6:30-7:30, ובהסתכלות רחבה יותר – כ-85% מהמשיבים ענו כי מעוניינים בחלון שבין 6:00-8:00. הצעה אפשרית לדוגמא למתן מענה לאותם 85% היא לקבוע שני מועדי יציאה בשעות הבוקר – הראשון בשעה 6:30 והשני בשעה 7:30.

זמנים מועדפים ליציאת שאטל מחריש לרכבת

ראינו אם כן, כי בשעות הבוקר החלונות המבוקשים יחסית מצומצמים, וכי ניתן בקלות יחסית לתת מענה מספק לצרכיהם של רוב התושבים. נציין גם כי לא היה הבדל משמעותי בין העדפותיהם של התושבים הנוכחיים ואלה שצפויים לעבור עד סוף השנה לבין העדפותיהם של התושבים שצפויים לעבור לחריש רק בשנת 2017 ואילך.

בשעות הערב לעומת זאת, הביקוש מעט מפוזר יותר לאורך חלונות הזמנים השונים. כמו-כן, היתה שונות קלה בין העדפותיהם של התושבים הנוכחיים ואלה שצפויים לעבור לחריש עד סוף השנה לבין העדפותיהם של התושבים שצפויים לעבור לעיר החל משנת 2017 ואילך.

נתחיל בתושבים שכבר גרים כיום בחריש או שמתכוונים לעבור להתגורר בה עד סוף השנה. חלון הזמנים המבוקש ביותר, שיתן מענה לצרכיהם של כ-30% מהתושבים, הוא החלון שבין 18:00-19:00 ליציאה מתחנת הרכבת חזרה אל חריש. כ-40% נוספים מתחלקים בהעדפותיהם באופן יחסית אחיד בין חלונות הזמנים של 16:30-18:00, כ-10% מעוניינים בחלונות מאוחרים יחסית, אחרי השעה 19:00, וכ-20% הנותרים מפוזרים בחלונות הזמנים המוקדמים יותר, בין 14:00-16:30.

זמנים מועדפים לחזרת שאטל מהרכבת לחריש

מניתוח תוצאות הסקר לגבי העדפותיהם של תושבים עתידיים שצפויים לעבור לחריש החל משנת 2017, עולה כי קרוב ל-45% מהם יעדיפו לצאת חזרה אל חריש מהרכבת בחלון הזמנים שבין 17:30-19:00. כ-20% בין 15:30-16:30 ו-20% נוספים בין 16:30-17:30. כמו-כן, כ-15% מעוניינים בחלון המאוחר שאחרי 19:00.

זמנים מועדפים לחזרת שאטל מהרכבת לחריש

מהתוצאות עולה כי ניתן לתת מענה לצרכיהם של קרוב ל-45% מהתושבים ע”י קביעת מועד יציאה מהרכבת לחריש בשעה 18:00 ובנוסף, בטווח הקרוב, מועד יציאה נוסף בשעה 17:00 יתן מענה לכ-30% נוספים מהתושבים. עוד עולה, כי החל משנת 2017 יהיה נכון להוסיף מועד חזרה נוסף ומוקדם יותר, בשעה 16:00.

מהם היעדים הפוטנציאלים הנוספים?

בשאלה האחרונה בסקר, ביקשנו מהמשיבים לרשום יעדים נוספים מעבר לתחנת הרכבת בפרדס חנה, שיהיו מעוניינים שיחוברו לחריש באמצעות שאטל. להלן התוצאות, המראות כי הביקוש העיקרי הוא לתחנות הרכבת בבנימינה ובחדרה, בנוסף כמובן לביקוש הגבוה שזוהה לשאטל לתחנת הרכבת בפרדס חנה.

התפלגות הביקוש ליעדי שאטל נוספים

2 תגובות לפוסט זה
  1. כמה נקודות חשובות מאוד:
    1.כמה תעלה נסיעה בשאטל?
    2. חשוב שבחזור השאטל יחכה לרכבת (גם היא מאחרת) ולא יסע לפי השעה הנקובה לו בלו"ז. אחרת כל שני וחמישי אנשים יפסידו את השאטל שיצא לפני שהרכבת הגיעה (באיחור כרגיל)

  2. חברים יקרים אנחנו מבקשים ממכם למצוא פתרון לתחבורה שעוד אוטובוסים יעבדו לעוד מקומות אני תושב המרכז קניתי דירה במגידו בצמרות חריש ומצב התחבורה גרוע יהיה קשה ככה להיתפרנס במקום הזה אנא עזרו לנו …והקצו משאבים לתחבורה המצב בתחבורה קשה …תודה וערב נעים.

השאר תגובה

פרויקטים

הירשמו לניוזלטר שלנו

וקבלו עדכונים על חריש ישירות לתיבת המייל

בכל שלב ניתן להסיר את הרישום לניוזלטר בלחיצה על קישור בתחתית המייל

תודה! נרשמתם בהצלחה

הירשמו לניוזלטר שלנו

וקבלו עדכונים על חריש ישירות לתיבת המייל

בכל שלב ניתן להסיר את הרישום לניוזלטר בלחיצה על קישור בתחתית המייל

תודה! נרשמתם בהצלחה