מדריך קצר לבילויים שווים עם הילדים באזור חריש

שבועיים אחרונים נותרו לסיום חופשת הקיץ וזה הזמן לבלות עם הילדים קרוב לבית. "חריש סיטי" ריכז עבורכם מידע על אטרקציות בתשלום ובילויים חינמיים שווים: פינות חי, מקורות מים טבעיים, אתרי פיקניק וכמובן חופי ים – המצויים במרחק נסיעה של עד 30 דקות מחריש. בילוי נעים

אטרקציות לילדים (כניסה בתשלום)

פארק שביל התפוזים

אטרקציות בילויים שביל התפוזים
שביל התפוזים: פארק חבלים אתגרי, מתקני אקסטרים, מסלול נינג'ות. צילום: יח"צ

על כביש 65 מערב, מעט אחרי קיבוץ גן שמואל, שוכן בלב פרדס, פארק השעשועים "שביל התפוזים". ילדים ייהנו שם ממגוון מתקני טיפוס, מתקני מים רטובים ופעילויות מהנות לכל המשפחה. בין היתר, הפארק מציע חוויית בילוי במתקן לשטיפת מכוניות (וילדים), מתחם מיוחד להשפרצת מים, תעלת מים לשייט קיאק, פארק חבלים אתגרי, מתקני אקסטרים, מסלול נינג'ות ועוד.

הפארק מומלץ לילדים מגיל שנתיים ועד 13. יש להגיע בנעליים סגורות או סנדלים. העלייה למתקנים אינה מותרת ברגליים יחפות או עם כפכפים.

WAZE : שביל התפוזים פארק לילדים

כתובת: (כביש 65 – עוקף חדרה)

טלפון: 04-6070800

מרחק מחריש: 14 קילומטרים

שעות פתיחה: הפארק פתוח בכל ימות השבוע, כולל שבתות וחגים בין השעות 10:00 עד 17:00.

תשלום: עלות כרטיס לילד מגיל שנתיים עד גיל 14 היא 90 שקלים ולמבוגר (מעל גיל 14) היא 60 שקלים.
הערות: רצוי לשריין מקום מראש. רכישה דרך אתר האינטרנט מזכה בהנחה של 10% ממחיר הקנייה בקופה  / כרטיסים מוזלים נמכרים דרך מועדוני הלקוחות הגדולים.

פארק באלגן

אטרקציות בילויים באלגן
מתקני לונה פארק "קלאסיים" כמו רכבת הרים. צילום: לידור שקד

בכניסה לקיבוץ יגור פועל פארק השעשועים באלגן המציע בילוי מגוון לכל המשפחה וכולל אטרקציות ב-32 מתקנים והפעלות שונות: ממתקני לונה פארק קלאסיים כמו רכבת הרים, סירות ומכוניות מתנגשות, דרך ג'ימבורי ומתנפחים ועד משחקי וידאו ומתחמים לקטנטנים.

אטרקציות בילויים באלגן
באלגן. צילום: לידור שקד

הפארק מוצל ומגודר וכולל גם אזור משחקייה ממוזג. מבקרי באלגן זכאים לבקר גם בפינת החי הצמודה לפארק ללא עלות נוספת.

WAZE: באלגן יגור – פארק שעשועים

כתובת: קיבוץ יגור

טלפון: 04-9848988

מרחק מחריש: 43 קילומטרים

שעות פתיחה: הפארק פתוח בכל ימות השבוע עד לסוף אוגוסט 2022 מהשעה 10:00 בבוקר. שעות הסגירה של הפארק משתנות.

תשלום: עלות כרטיס לילד מגיל שנה היא 88 שקלים. למבוגר (מגיל 14 ואילך) העלות היא 42 שקלים. מהילד הרביעי ואילך, תזכו להנחה של 20%.

הערות: ניתן לרכוש כרטיסים מוזלים באתר האינטרנט ודרך מועדוני ההטבות השונים, יש להזמין מקומות מראש.

ג'וי פארק

אטרקציות בילויים ג'וי פארק
מתחם טרמפולינות, אולם קולנוע, רכבת הרים, קרוסלה ושלל אטרקציות. צילום: יח"צ

באזור התעשייה דאלית אל כרמל, מחכה לכם מתחם השעשועים הממוזג והמושקע ג'וי פארק. המתחם כולל כאלפיים מ"ר של מתקנים לילדים, מתחם טרמפולינות, אולם קולנוע, רכבת הרים, קרוסלה ושלל אטרקציות המתאימות לכל גיל.

הכניסה למשחקייה היא חופשית אולם תשלום מתבצע בהתאם לשימוש במתקנים, ולכל מתקן יש עלות שונה. ניתן לרכוש כרטיס נטען לשימוש במתקנים השונים.

אטרקציות בילויים ג'וי פארק
אטרקציות המתאימות לכל גיל. צילום: יח"צ

WAZE: ג'וי פארק

כתובת: דאלית אל כרמל

מרחק מחריש: 25 קילומטרים

טלפון: 050-9993405

שעות פתיחה: ראשון 20:00-10:00, שני עד שבת 21:00-10:00

פינות חי

לגעת בחיות – ספארי לילדים

אטרקציות בילויים לגעת בחיות
ביתן של חיות כמו איילים, עיזים, כבשים, תיישים, תרנגולות, ברווזים. צילום: יח"צ

מתחם הספארי בקיבוץ גבעת חיים מאפשר למבקרים לגעת, לצפות וללמוד על מגוון רחב של בעלי חיים. הביקור כולל סיור רגלי בספארי גדול, המשמש כביתן של חיות כמו איילים, עיזים, כבשים, תיישים, תרנגולות, ברווזים ועוד. בעלי החיים מסתובבים חופשיים במתחם ומאפשרים למבקר לבחון מקרוב את סביבת המחיה שלהם וליצור עימם מגע ישיר ללא מחיצות וללא גדרות.

אטרקציות בילויים לגעת בחיות
לגעת בחיות. צילום: יח"צ

בפינת החי תמצאו גם פינות ליטוף קלאסיות. במקום מתקיימות פעילויות שונות כמו חליבת עיזים וסדנאות יצירה. אטרקציה נוספת (בתשלום נוסף) היא סיור בטרקטור ועגלה העובר דרך פינות ייחודיות ברחבי הקיבוץ כולל עצירה ברפת.

WAZE: לגעת החיות – ספארי לילדים

כתובת: קיבוץ גבעת חיים (איחוד)

טלפון:  04-6369553

מרחק מחריש: 14 קילומטרים

שעות פתיחה: ראשון עד חמישי, שבתות וחגים: 9:30 – 16:00. ימי שישי: 9:30 – 14:00

תשלום: עלות כרטיס כניסה לילד היא 45 שקלים, ולמבוגר 35 שקלים. סיור בטרקטור עם עגלה 15 שקלים לאדם.

חוות הנדיב

אטרקציות בילויים חוות הנדיב
חממות  גידול של תותים, מלפפונים וצמחי תבלין. צילום: יח"צ

בחוות הנדיב, הממוקמת בכניסה לרמת הנדיב ובסמוך למושבה זכרון יעקב, ישנן חממות  גידול של תותים, מלפפונים וצמחי תבלין. ניתן לחוות וללמוד את עבודת החקלאים וכן לטעום מגידולי החווה. בנוסף, תוכלו לבקר וללמוד את תפקידי חיות המשק: כבשים, סוסים, ארנבות ושרקנים וללטף את החיות בפינת החי. בין האטרקציות השונות הפועלות במקום: טאבון לאפיית פיצות ופיתות, חממות ירק, טרקטורים ובימבות לילדים ולול תרנגולות חופש .

WAZE: חוות הנדיב

כתובת: רמת הנדיב זכרון יעקב

טלפון: 04-9515500

מרחק מחריש: 21 קילומטרים

שעות פתיחה: בימים ראשון עד חמישי בין השעות 10:00 –18:00 ובימי שישי ושבת בין השעות 9:00 -14:00.

תשלום: עלות הכניסה לאדם (מגיל שנתיים) היא 30 שקלים במהלך השבוע, ו-40 שקלים בשישי ושבת.

הערות: נדרשת הרשמה מוקדמת באתר

אתרי פיקניק (ללא תשלום)

האמיצים מביניכם, שלא חוששים מעומסי החום ומבקשים לשהות באתרים המתאימים לנפנוף או לפיקניק מוצל, ימצאו מגוון פארקים מוסדרים באזור. להלן שלוש המלצות:

 פארק נחל חדרה

אטרקציות בילויים פארק נחל חדרה
פארק נחל חדרה, בין שתי גדותיו של שפך נחל חדרה. צילום: לידור שקד

בסמוך לתחנת הכוח אורות רבין, בין שתי גדותיו של שפך נחל חדרה, מצוי פארק יפהפה ובו מדשאות, פינות ישיבה, מתקני משחקים וכושר וחורשת אקליפטוסים. שדרת דקלים מוליכה אל מדרגות היורדות אל המזח ואל מסלול הליכה עד חוף הים. ניתן לחצות את הנחל על גשר המיתרים המחבר בין שתי גדותיו ואם תחזרו לביקור גם בחורף, אולי יתמזל מזלכם ותוכלו לפגוש את להקות כרישים הפוקדות את האזור.

אטרקציות בילויים פארק נחל חדרה
גשר המיתרים בפארק חדרה. צילום: לידור שקד

ניתן לצפות על הכרישים מעמדת הצפייה שבגדה הצפונית של נחל חדרה. הדייג והרחצה בנחל אסורים. ניתן להבעיר אש במקומות המיועדים. הכניסה חופשית.

WAZE: פארק נחל חדרה

מרחק מחריש: 25 קילומטרים

פארק צבי הנחל

אטרקציות בילויים פארק צבי הנחל
תצפית על צבי הנחל. צילום: לידור שקד

פארק גדול ומטופח השוכן על גדות נחל אלכסנדר בסמוך לישוב כפר ויתקין. נקודת העניין המרכזית בפארק היא  כמובן התצפית על צבי הנחל הרכים והגדולים החיים במקום. ברחבי פארק הצבים תמצאו שולחנות פיקניק, פינות שעשועים לילדים, מרחבי דשא גדולים, שטחי צל ומגדל תצפית גבוה. ניתן להדליק מנגלים בפארק. הכניסה חופשית.

אטרקציות בילויים פארק צבי הנחל
פארק צבי הנחל, נחל אלכסנדר. צילום: לידור שקד

WAZE: פארק הצבים נחל אלכסנדר

מרחק מחריש: 17 קילומטרים

פארק איטליה

לא הרחק מפארק צבי הנחל, נמצאת נקודת פיקניק קסומה נוספת על גדות נחל אלכסנדר. פארק איטליה כולל מדשאה רחבת ידיים, חניונים, מקומות ישיבה תחת העצים וסככות הצללה עם כסאות ושולחנות. את הפארק חוצה כביש אך יש מעבר להולכי רגל מתחת לכביש.אם השמש אינה קופחת ניתן לצאת לטיול קצר לאורך הנחל, עד לגשר הפלדה הנושק לקיבוץ מעברות.

WAZE: פארק איטליה נחל אלכסנדר

מרחק מחריש: 17 קילומטרים

הערות: הגישה לפארק איטליה היא מכביש 5700 היוצא מכביש 4. חניה מצויה כחצי ק"מ אחרי קיבוץ מעברות.

ים  – המקום המושלם לקיץ החם

חוף האמה בקיסריה וחוף אולגה בגבעת אולגה שבחדרה, נמצאים שניהם, מרחק של כחצי שעה נסיעה מחריש. חוף הים מעניק לנופשים בילוי חינמי (מצרך נדיר בימינו), מרגוע, זמן שיזוף להורים ושעות של משחק ובניית ארמונות בחול לילדים. בחודש אוגוסט הלוהט מומלץ לפקוד את חופי הים אחרי הצהריים ואילך כשהטמפרטורה בחוץ יורדת במספר מעלות.

חוף הקשתות
חוף הקשתות. אמת מים מתקופת הורדוס

חוף האמה קרוי גם חוף הקשתות או חוף האקוודוקט, על שם אמת המים הקדומה שהקים המלך הורדוס לאורך החוף. חוף האמה הוא חוף רחצה מוכרז ויש בו חניה, שירותים, קיוסק ושירותי הצלה בחלקו הצפוני של החוף. יש לקחת בחשבון כי החוף בתולי יחסית ולא מעוטר בסככות הצללה רבות ולכן יש להערך בהתאם עם ציליות או שמשיות. לחוף האמה שני מגרשי חניה, אחד מהם ללא תשלום. כאשר מגרש החניה החינמי מגיע לתפוסה מלאה, מופנים הרכבים למגרש החניה הצמוד בתשלום.

WAZE: חוף האקוודוקט (הקשתות)

מרחק מחריש: 25 קילומטרים

חוף אולגה

חוף גבעת אולגה. צילום: לידור שקד
חוף גבעת אולגה. צילום: לידור שקד

החוף העירוני הראשי של תושבי חדרה פתוח לציבור הרחב והוא למעשה חוף הים הקרוב ביותר לחריש. בחוף שירותי הצלה, סככות הצללה, שירותים ומקלחות. את הרצועה החולית פוגשת מדשאה רחבה וספסלים המאפשרים לקיים את הארוחה עם הקטנטנים בסביבה נוחה יותר. בנוסף, החוף מונגש באמצעות שביל בטון עד לקו המים, באזור הסמוך לסוכה הצפונית.

WAZE: חוף גבעת אולגה

מרחק מחריש: 17 קילומטרים

לא רק ים

עין אביאל ועין עמיקם – נקודות טבילה לאורך נחל תנינים

ערוץ נחל תנינים מהווה אטרקציה מרכזית לתושבי האזור ולאלו המבקשים לצנן את גופם באתר מים מתוקים מבלי להרחיק עד לעמק המעיינות או לצפון הארץ. ישנן מספר נקודות לאורך אפיק הנחל, המאפשרות גישה נוחה יחסית וניתן לזהותן בקלות בחודשי הקיץ, על פי קבוצות הרכבים החונים בצידי הדרך. מפלס המים ועוצמת הזרימה אמנם יורדים בחודשי הקיץ המאוחרים, אך תמיד תמצאו בנחל תנינים מים זורמים. הנקודות הבולטות והפופולריות ביותר הם עין אביאל ועין עמיקם שרבים נוטים להתבלבל ביניהם.

אטרקציות בילויים עין עמיקם
עין עמיקם: בריכות שכשוך לאורך הנחל. צילום: לידור שקד

עין אביאל הוא למעשה רצף של בריכות לא עמוקות וכן מפלון מים קטן אך עוצמתי למדי המסתתר בין קני הסוף. אל עין אביאל תוכלו להגיע באמצעות ניווט לבית עלמין אלונה. ניתן למצוא נקודה לרביצה במים או לחלופין לפצוח במסלול מים קוי עד שמתעייפים וחוזרים בחזרה.

לעין עמיקם מגיעים דרך הישוב עמיקם. ממש ביציאה מהישוב דרך עפר צרה תוביל אתכם למספר בריכות לאורך הנחל. אחת מהן תחת עץ תות גדול. המים בעין עמיקם רדודים יותר.

WAZE עין אביאל / עין עמיקם

מרחק מחריש: 24 קילומטרים;

לקריאה נוספת: מסלולי טיול בסביבת חריש

* למערכת חריש סיטי אין קשר מסחרי או אישי לאתרים המוזכרים בכתבה


פרוייקטים בחריש

לוח דירות חריש

תגובה אחת לפוסט זה

השאר תגובה

פרויקטים