נתן חבני: "חריש היא לב ישראל"

התחלופה הגבוהה של אנשי המקצוע במועצה, בעיות התכנון והביצוע בתחום החינוך וחוסר השקיפות בהתנהלות המועצה גרמו לנתן חבני, תושב מודאג, להרים את הכפפה ולהתמודד על ראשות המועצה. בחזון שלו: חריש היא עיר עם עתיד ורוד

"הגעתי לחריש עם משפחתי ונכדיי. התאהבתי במקום ואנו רואים בעיר את עתידנו. לפני שנתיים  לא העליתי על הדעת שאתמודד לראשות העיר, כיום אני מבין שאני חייב להתמודד", כך פותח חבני את השיחה ומרחיב: "החלטתי להתמודד לאחר התלבטות קשה. במשך שישה חודשים הרהרתי אם לקחת על עצמי מחויבות עמוקה של חמש שנים, אבל הבנתי שאני רוצה להשיג עבור חריש בה מתגוררים הילדים שלי והנכדים שלי, את הטוב ביותר. אופן עבודת המועצה וקבלת ההחלטות המתבצעות בה כיום אינה ברורה לציבור. אין משתפים את הציבור במידע שאינו מחמיא למועצה. נאבקתי במועצה באמצעות עשרות מכתבים בהצלחה, גרמתי לפתיחת דיוני המועצה לציבור, הפצת פרוטוקולים של הדיונים ופרסום מכרזים שמגיע לידיעת הציבור. עשיתי את הדברים מאחורי הקלעים, הרחק מאור הזרקורים של הרשתות החברתיות כדי שלא להזיק לתדמית של חריש".

"חשוב לציין כי בארבע וחצי השנים האחרונות, בתקופת כהונת המועצה כיהנו שלושה מנכ"לים, והתחלפו ארבעה גזברים, שני מנהלי אגף חינוך, שני מנהלי אגף שפ"ע, עובדים רבים בלשכת ראש העיר הוחלפו, מנהלי בתי ספר מוחלפים כמעט כל שנה, מהנדס העיר והגזבר עזבו לאחרונה וקיימת תחלופת מורים וגננות גם במהלך שנת לימודים אחת, זאת רק רשימה חלקית. תחלופה כזאת צריכה להדאיג אותנו כתושבים, היא פוגעת ביציבות המועצה, בהתפתחות העיר ופוגעת בשירותים שאנו מקבלים. כראש העיר אפעל למינויים ראויים ואיכותיים שלא יצריכו תחלופה בלתי סבירה".

מהו הניסיון המקצועי שלך שמכשיר אותך לתפקיד?

"אני בעל ניסיון ניהולי רב, עבדתי בעיריית ירושלים 14 שנים בתפקיד סגן מנהל רשות הספורט, יש לי ידע רב בניהול, קביעת מטרות ויעדים, תהליכי תכנון וביצוע, בקרת איכות, ארגון מערכת יעילה, בחירת עובדים ומנהלים ופיקוח על עבודתם. אני בקיא בעבודת מועצת העירייה, עבודה מול משרדי ממשלה ורשויות אחרות. תחת אחריותי בתחום הספורט פעלו כ-26 מתנ"סים בירושלים".

 

"עבדתי כסמנכ"ל מועדון הכדורגל בית"ר ירושלים כארבע שנים בתקופת ארקדי גאיידמק, התפקיד כלל הכנת תשתית תפעולית להצלחת הקבוצה ולהביאה להיות הקבוצה הטובה בישראל. פעלתי יחד עם חבריי להביא את הקבוצה לזכייה בגביע, באליפות ובדאבל. יש לי את היכולת לתכנן, לעבוד בתנאי לחץ ולהגיע למטרה".

"כיום אני מתנדב בשלוש עמותות. אני חבר הנהלה וגזבר עמותת הבוגרים של בי"ס ופנימיית בואייר בירושלים מזה 25 שנים ברציפות".

"אני חבר ועדת ביקורת בעמותה לדיור "נאות חריש" הכוללת 705 חברים אשר רכשו דירות העיר ורואים בה את עתידם".

"יש לי ניסיון פוליטי, הייתי כ-15 שנים חבר מרכז ליכוד ומכיר שרי ממשלה וחברי כנסת באופן אישי שיוכלו לסייע לקדם את ענייני העיר".

מהן לדעתך, הסוגיות החשובות של חריש שדורשות את התייחסותך?

"החינוך הקיים בעיר סובל מבעיות תכנון וביצוע, אין ראיה כוללת לצרכי העיר הצומחת, יש לפעול להשלמה מידית של החסר. יש לדאוג להקמת חטיבת הביניים ולתיכון, גם אם צריך מבנים זמניים לשם כך. יש לחשוב לטווח ארוך, איך מביאים לעיר מכללה, מוסדות חינוך על-אזוריים שימתגו את העיר במצוינות בחינוך. יש להקים אגף גיל הרך, אשר יפקח בין היתר על משפחתונים ויציע מסגרות לחתך הגילאים".

"איכות החינוך בעיר נתפסת כבינונית כתוצאה מתחלופה גבוהה של בעלי תפקידים במערכת החינוך. יש קושי בגיוס אנשי חינוך וכפועל יוצא שולחים הורים רבים את ילדיהם למסגרות מחוץ לחריש. יש לספק פתרונות חינוך לכלל האוכלוסייה שעתידה להגיע לעיר על כל מגזריה. אסור להסכים למצב בו תושבים מעכבים הגעתם לעיר עקב חוסר פתרון חינוכי לילדיהם".

"הקהילה היא החוסן של העיר. יש לפתח בעיר מקומות בילוי ובהם פאבים ומועדונים, קאנטרי קלאב, מועדוני כושר. לגרום להקמת מקהלות נוער, להקות ריקודים, להקות בלט ועוד. המועצה אינה צריכה לעסוק בהפעלה ישירה, היא צריכה לאפשר ליזמים ולעודדם להקים את המסגרות ולפקח עליהם".

"יש להביא לעיר תנועות נוער נוספות כגון "הצופים" ולהעמיד לשם כך משאבים".

"יש להזמין אגודות ספורט מובילות בתחומי ספורט מובילים כגון כדורגל, כדורסל, טניס, סייף להגיע לעיר, להקים עבורם מתקנים ראויים ובכך לתת לבני הנוער פעילות ושאיפה למצוינות".

קידום תעסוקה ועסקים

סוגיה משמעותית נוספת שתעמוד לפתחו של ראש המועצה הנבחר היא לדעת חבני בעיית התעסוקה: "נפלו כשלים חמורים בתכנון ולא הוקצו לעיר אזורי תעסוקה ותעשייה, דבר שיקשה על פרנסת תושבים ועל איזון כלכלי לעיר. ב- 4.5 שנים לא השכילו קברניטי העיר להגיע לשיתוף פעולה עם המועצה המקומית מנשה ולהסכמות. אני מתכוון לחפש כל דרך לשיתוף פעולה עם שכננו במטרה לקדם הקמת פארק תעשיה. אפעל למלא את הפארק בחברות הייטק ומפעלי תעשיה. אפעל מול ממשלת ישראל להקצאת שטחים בתחום המוניציפלי הקיים לטובת הקמת משרדים, בתי אבות ומרפאות שיביאו לעיר פרנסה".

"נגישות למקומות תעסוקה תהווה בעיה ככל שהעיר תאוכלס, כיום יש כביש גישה אחד יעיל בלבד. יש לזרז פיתוח כביש גישה וחיבור לכביש 6 מדרום, יש לפעול לחבר את העיר גם לכביש 65 מצפון. העיר זקוקה לדרכי גישה נוספות".


פרוייקטים בחריש


"כיום נפתחים בעיר עסקים בקצב איטי, הדבר נובע ממיעוט התושבים בעיר שאינם מהווים כוח קניה גדול, ממחירי שכירות גבוהים ומארנונה גבוהה. אפעל לסייע לעסקים באמצעות הוזלת הארנונה בשלוש השנים הראשונות של העסק, שיח עם קבלנים להוזיל מחירי השכירות בשנים הראשונות ויצירת תחרות באמצעות שיווק קרקעות לעסקים קטנים במכרזי מנהל מקרקעי ישראל".

מהו החזון שלך לעיר?

"אני מאמין כי בתכנון ובשיווק נכון ניתן להפוך את חריש למרכז אזורי מוביל. אנחנו נמצאים בלב הארץ במרחק של שעה נסיעה מערים מרכזיות רבות. חריש תהפוך ללב האזור כולו ותהווה מוקד משיכה לתושבים חדשים. אם היה צריך לשווק את העיר הייתי מציע לשווק אותה כ- "חריש לב ישראל". העיר תציע לתושבי האזור חינוך איכותי, תעסוקה, מסחר מפותח, שרותי תרבות, ספורט וקהילה".

לדעת חבני אחד המכשולים בקידום החזון ומיתוג העיר הוא מצבה הנוכחי של העיר: "כיום דירות רבות בעיר ריקות ואין שוכרים רבים. אסור למתג את העיר כמקום בו מחירי השכירות זולים.  צריך למתג את העיר כעיר שתיתן איכות חיים ועתיד וורוד למצטרפים".

"צריך לנצל את החלטת הממשלה מתאריך 20.12.2015 להקצות לחריש מיליארד שקלים לפיתוח. עד היום נוצלו מתקציב זה כ-20% בלבד. המועצה צריכה להתקדם בקצב מהיר יותר ולנצל את מלוא העזרה לפני שיחולו שינויים פוליטיים ואחרים שלא יאפשרו לנו להשתמש בתקציב זה".

כשאתה מדמיין את חריש העתידית כעיר בוגרת, לאיזו עיר אחרת היא תדמה לדעתך?

"יש לי סימפטיה לעיר רעננה שמתקיים בה שילוב יפה בין אוכלוסיות שונות של דתיים וחילוניים, צברים ועולים חדשים. זו עיר מתקדמת עם אוכלוסייה איכותית ומגוונת ועיר שזוכה למיתוג גבוה ומוצלח. הייתי שמח אם היו מזכירים את חריש כרעננה החדשה".

מהי ההבטחה שלך לבוחר?

"אפעל לשפר את עבודת המועצה, אקים ועדות משנה של המועצה שיכללו תושבים נציגי ציבור אשר יוכלו להשתתף בהן ולהשפיע. אדאג כי המידע יגיע לציבור ואעמוד לביקורת ציבורית".

"אני מרגיש תחושת שליחות להתמודד לתפקיד ראש העיר ומאמין שמה שמייחד אותי מהמועמדים האחרים, הוא שיש לי חזון. אני כרכתי את חיי עם גורל העיר, יש לי ידע וניסיון עשיר בניהול, קשרים והכרות במסדרונות השלטון, יכולת לראות את התמונה המלאה ויכולת לחתור להשגת המטרה על אף הקשיים שבדרך. אני מזמין כל מי ששותף לחזון שלי ליצור עמי קשר וביחד נגשים את החזון".

ליצירת קשר עם נתן: dreamharish2018@gmail.com


עוד בנושא: בחירות בחריש 2018 – הכירו את כל המועמדים


פרוייקטים בחריש

תגובה אחת לפוסט זה
  1. קדימה נתן!
    המועמד הכי מתאים להנהיג את העיר ולהוציא ממנה את מלוא הפוטנציאל!

השאר תגובה

פרויקטים