"להעמיק את ההיכרות": רבנים מחריש נפגשו עם מפקד נקודת המשטרה

מפקד נקודת חריש, רב פקד ענאן מנצור, קיים השבוע מספר פגישות עם רבנים ונציגי הקהילות החרדיות בעיר. "הפגישות נערכו ברוח טובה וקיימת נכונות הן של המשטרה והן של הרבנים להמשיך בשיתוף הפעולה"

מימין: הרב שחר אבוטבול, הרב אשר זיגדון ורפ"ק ענאן מנצור. צילום: דוברות המשטרה

רפ"ק ענאן מנצור שנכנס לתפקידו כמפקד נקודת חריש לפני מספר שבועות בלבד, החל השבוע בסבב פגישות עם רבני ונציגי הקהילות השונות בעיר, שמטרתו לחזק את שיתוף הפעולה הקיים עם המשטרה.

המפגשים עם מובילי דעת הקהל בעיר הם חלק ממדיניות שהתווה סנ"צ דודי רוזנטל, מפקד תחנת המשטרה עירון, שציין בעבר כי הוא מאמין בשיח: "אם אני מזהה שמתפתחת מורכבות בנושא בין מגזרי בחריש, אני לא מחפש רק את האכיפה והמעצרים אלא פועל גם ברמת הנעת תהליכי גישור. כשאנשים יושבים ומדברים אחד מבין את צרכיו של האחר".

הרב דוד ברנד רפ"ק ענאן מנצור
מימין: רפ"ק ענאן מנצור, הרב דוד ברנד ושחר עזרא, השוטר הקהילתי. צילום דוברות המשטרה

בהתאם ל"רוח המפקד", נפגש רפ"ק מנצור השבוע עם הרב דוד ברנד, רב קהילת ברסלב כוכבי האור, הרב אשר זיגדון, רב קהילת לעבדך באמת, והרב שחר אבוטבול, רב בית כנסת אור מרן. השלושה ברכו על היוזמה ועל הפגישה שמטרתן להעמיק את ההכרות, הבנת הצרכים האופיניים לכל קהילה ומגזר ושמירה על שלום וביטחון הקהילות.

הרב ברנד ציין בשיחה כי "אני מוותיקי העיר חריש ותמיד ניסינו לעשות דברים רק בהידברות ובהכלה". הרב זיגדון הוסיף: "יש בכל מקום אנשים שמנסים לעשות פרובוקציות מכל הצדדים ואנחנו מנסים לא להיגרר אלא לחיות בשלווה, תוך הבנה והכלה".

בשיחות ציין לטובה מפקד נקודת חריש את שיתוף הפעולה הקיים בפועל, ואת האמון שנבנה בין המשטרה לקהילות בעיר, שעוזרים במניעת חיכוכים מיותרים. עוד שוחחו הרבנים ורפ"ק מנצור על הגיוון והמורכבות הקיימים בעיר בין קבוצות האוכלוסייה השונות, ועל הסובלנות וההכלה הנדרשות, בהתאם למאפייני העיר.

בקרוב: פגישות עם נציגי הקהילה החילונית

"הפגישות נערכו ברוח טובה וקיימת נכונות הן של המשטרה והן של הרבנים להמשיך בשיתוף הפעולה", ציין רפ"ק מנצור בסיום הפגישות. "סוכם בינינו להמשיך ולשמור על ערוץ תקשורת פתוח ודאגה לכלל התושבים בעיר".

בשבועות הקרובים מתכנן רפ"ק מנצור להיפגש גם עם נציגים חילונים בולטים בעיר כדי להעמיק את הקשר גם איתם. פגישה ראשונה התקיימה כבר עם התושב ניצן אביבי, מנהל קבוצת הוואטסאפ 'חילונים בוחרים חריש' וממובילי מחאת הצופרים של החילונים בחריש. "הייתה פגישה חמה, לבבית ומרתקת עם אדם חם, חכם ורגיש אוהב אדם ושלום", מציין אביבי. "דיברנו על חריש, התושבים, הקהילות ואיך אפשר לגשר ולחבר בין כולם כדי ליצור שיח חברי מכבד שיקח את חריש למקום נפלא. האיש בעל עבר ביטחוני מפואר ומעורר השראה. המון הצלחה לענאן ולכולנו".

לקריאה נוספת: מפקד נקודת המשטרה החדש: "השאיפה שלנו היא הגברת תחושת הביטחון לתושב"


 

פרוייקטים בחריש

לוח דירות חריש

השאר תגובה

פרויקטים