לקראת אישור החלטת ממשלה חדשה לחריש: לאן ילך הכסף?

ביום ראשון הקרוב תאושר החלטת ממשלה חדשה: המשך סיוע להקמה ולפיתוח בר קיימא של העיר חריש לשנים 2022-2025. ההחלטה תאגם למעלה מ-500 מיליון שקלים לטובת חריש

ראש הממשלה נפתלי בנט ושרת הפנים איילת שקד סיירו היום (חמישי) בעיר ודנו עם  הנהגת העיר בפרטים האחרונים לקראת החלטת הממשלה החדשה המתגבשת לקידום חריש. על פי הצעת ההחלטה החדשה, שתאושר ביום ראשון הקרוב, תקבל חריש בארבע השנים הקרובות סך של 596 מיליון שקלים. כספים אלה ינותבו לשלושה ערוצים מרכזיים:

  • חיזוק והתאמת הרשות המקומית להתמודדות עם הגידול המואץ;
  • הקמת מוסדות ציבור והפעלת שירותים תומכים בהלימה לצרכי גידול האוכלוסייה;
  • שיפור הנגישות התחבורתית בהלימה לקצב גידול האוכלוסייה;

חיזוק הרשות המקומית: 95 מיליון שקלים

95 מיליון שקלים יקצו משרדי הפנים והאוצר כדי לחזק את הרשות המקומית. בין המהלכים המתוכננים: הכרזה על חריש כעיר, גיבוש תוכנית רב שנתית להרחבת בסיס ההכנסות של העיר וגיבוש רשימת פרויקטים שביכולתם לפתח מקורות הכנסה לרשות המקומית.

על פי הערכות הגורמים המקצועיים עד שנת 2025 יתגוררו בעיר 50 אלף תושבים. בהתאם, יוביל משרד הבינוי והשיכון צוות לקידום התעסוקה והנגישות התחברותית בחריש. הצוות יעקוב אחר קידום מימוש אזורי התעסוקה של חריש תוך מעקב אחר יישום ותגבור מערך הדרכים, התחבורה הציבורית והנגישות אל ומחוץ לחריש, וידאג שתהיה הלימה בין עוצמות הפיתוח והנגישות במרחב. עוד בתכנון קידום תוכניות מתאר והכנתה של חריש לעיר המותאמת ל-100 אלף תושבים.

פיתוח חריש והפעלת שירותים תומכים

13 מיליון שקלים יקצה משרד הרווחה לטובת הקמת מבני רווחה ובינוי של מחלקה לשירותים חברתיים בחריש. 6 מיליון שקלים נוספים יוקצו לטובת תוכניות רווחה בעיר.

15 מיליון שקלים יקצה משרד החינוך לטובת תכנון והקמה של מעונות יום בחריש, בין השנים 2022-2025. עוד מתייחסת ההחלטה להקצאה 1 מיליון שקלים להקמת מבני דת ובית עלמין בעיר חריש.

סעיף משמעותי נוסף שטרם יושם מהחלטת ההמשלה הקודמת עוסק בהעתקת מחנה מג"ב והקמת מתחם משטרה ומג"ב. בשנת 2022, יוקצו 7 מיליון שקלים לטובת הליכי התכנון של מתחם למשטרה ולמג"ב בחריש. עם השלמת הליך התכנון, יפעל המשרד לביטחון פנים לקידום הקמת המתחם באמצעות המשטרה.

שיפור הנגישות התחבורתית

ההחלטה החדשה מתייחסת לתכנון וסלילת כביש הגישה לחריש מכיוון דרום – על פי נוסח ההחלטה יש לסיים עד לסוף הרבעון השלישי של שנת 2022 את התכנון המפורט לביצוע של דרך מס' 611, לרבות צומת חדש עם כביש 574 מעבר אקולוגי, גשר מעל כביש 6, גשר מעל נחל נרבתא והתחברות בכיכר לעיר חריש, ולהתחיל ביצוע ברבעון הראשון של שנת 2023. לצורך כך יקצה משרד התחבורה 300 מיליון שקלים.

5 מיליון שקלים יוקצו לטובת הרחבת דרכים 574 ו-581 – במקטע שבין דרך מס' 9 ועד לחיבור עם כביש 65, דו מסלולי, דו נתיבי. סיום התכנון, צפוי להסתיים ברבעון הראשון של שנת 2024.

משרד התחבורה יקצה 10 מיליון שקלים בשנת 2023, לטובת נתיבי אופניים וחיבור למערכות תחבורה ציבורית בעיר חריש, על מנת להגביר את השימוש בהליכה, רכיבה ותחבורה ציבורית, בהתאם ליעדי המשרד.

מיליון שקלים יוקצו להרחבת רשת התחבורה הציבורית העירונית והבינעירונית. במהלך 2022-2025 יוכפל שירות התחב"צ בעיר, ועד שנת 2024 לכל הפחות יורחבו הקווים העירוניים לרמת 4 נסיעות בשעות שיא ו-3 נסיעות בשפל, וכן הקווים האזוריים לחדרה ובנימינה לרמת 4 נסיעות בשיא ו-2 נסיעות בשפל. בנוסף, ייבחנו תוספות שירות בהתאם לתכנית האסטרטגית לקוי שירות.

עוד בתוכנית: תחבורה ממתע"ן כביש 65 דרך 6353 ועד למתחמי המגורים והתעסוקה של העיר חריש וחיבור מערכות הסעת המונים בעיר בהתאם לתוכנית האסטרטגית המקודמת ע"י משרד התחבורה למרחב חדרה – נתניה, הכולל בתוכו גם את חריש. לצורך כך יקצה משרד התחבורה מתקציבו 20 מיליון שקלים עבור תכנון ראשוני. 40 מיליון שקלים יוקצו לתכנון מפורט וביצוע של מסוף תחבורה ציבורית מזרחי, נוסף לזה הנבנה בימים האלה בכניסה המערבית לעיר.

"אני רוצה להודות לראש הממשלה נפתלי בנט, לשרת הפנים איילת שקד ולשר האוצר אביגדור ליברמן על ההשקעה בחריש ועל ההבנה שהעיר הזו היא פרויקט לאומי שעדיין לא הסתיים ושמחייב תמיכה ממשלתית יוצאת דופן", אמר ראש העיר יצחק קשת וסיכם: "החלטת הממשלה וההשקעות הגדולות שיגיעו לכאן יסייעו להמשך הצלחתה של חריש".

לקריאה נוספת: שרת התחבורה הכריעה: 300 מיליון שקלים יוקצו להקמת כביש הגישה הדרומי לחריש


פרוייקטים בחריש

לוח דירות חריש

3 תגובות לפוסט זה
  1. מתי יגמרו את בנית בית הספר החדש לחטיבת הבינים ותיכון בשכונת אבני חן? הבטיחו לנו לשני שנה ועד אכשיו לא גמור ומוכן ללימודים. העם עלי לחפס מקום בבתי ספר אחרים לילדי? תודות

  2. ומה קורה עם חיבור חריש ישירות לכביש 6 מדרום ומצפון?
    אין כל איזכור על כביש 6 וחיבורו לעיר ומעניין מדוע.
    האם כל האמירות של ראש העיר הם מבוססות על רצונו ולא על מעשים בפועל שנעשים על ידי כל גורמי הממשל?
    האם לא פורסם ששר האוצר ליברמן ושרת התחבורה מיכאלי נתנו את אישורם והסכמתם להקצות תקציבים לחיבור העיר ישירות לכביש 6????
    לי לא ברור על מה כל הרעש והפרסום.
    לדעתי, כל מה שפורסם, (כאשר יש סיכוי שהממשלה הזאת לא תממש את ימיה) יתכן וישונה מקצה לקצה על ידי ממשלה אחרת אשר לא רואה בחריש משאב חשוב לאוכלוסיה שמחפשת מקום שפוי בטוב לרכוש דירה ולהיות ברמה ובחינוך בסטנדרט גבוה.
    חבל שמפרסמים הרבה מידע שבסופו של דבר הינו רק פרסום כנראה לצורך בחירתו של ראש העיר שלטעמי, לא ממש מבין את הצרכים האמיתיים של אוכלוסיית העיר בימים אלו, צרכים כגון תעסוקה, נגישות תחבורתית מודרנית ומהירה, תמיכה בחלשים, תשתיות כבישים ראויים בתוך העיר (היום המצב מתחת לכל ביקורת) שמירת הטבע ובניה ירוקה לשמה ולא נשכח לרגע גם הקמת מוסדות ציבור ודת ראויים לאוכלוסיה מתקדמת וטובה.
    אני מברך על כל התקדמות אבל, חושש שכל הפרסום הזה הוא זריעת חול בעיני התושבים שישכחו הכל תוך 10 דקות כי עסוקים בקיום ובצרות היום יומיות שלהם.
    בברכה,

    תומי

השאר תגובה

פרויקטים