שרת התחבורה הכריעה: 300 מיליון שקלים יוקצו להקמת כביש הגישה הדרומי לחריש

שרת התחבורה מרב מיכאלי תקצבה ב-300 מיליון שקלים את הקמת כביש הכניסה והיציאה הדרומית לעיר, כחלק מכביש 611. ראש העיר: "זו בשורה ענקית שאנחנו מצפים לה זמן רב". תקצוב הכביש משפיע ישירות גם על קידום פרויקט הרובע החדש, "חריש דרום"

ראש העיר יצחק קשת הודיע היום (חמישי) על סיכומים מול משרד התחבורה במסגרתם יקצה משרד התחבורה 300 מיליון שקלים לביצוע כביש הכניסה והיציאה דרומית, כחלק מכביש 611 החדש.

תוואי כביש 611 המתוכנן בחריש
תוואי כביש הגישה הדרומי המתוכנן

"המשמעות היא שכאשר יאושר תקציב המדינה, תכנון וביצוע הכביש יוכל להתקדם ברציפות וללא בעיות תקציביות, וזו בשורה ענקית שאנחנו מצפים לה זמן רב", הסביר קשת והוסיף: "לנוכח קצב ההתפתחות האדיר של חריש יש חשיבות עצומה להקמת כניסה נוספת לעיר, אשר תפחית באופן משמעותי את עומסי התנועה בתוך חריש, בעיקר בשד' דרך ארץ, ובדרך הגישה הצפונית לעיר".

ההכרזה של שרת התחבורה מרב מיכאלי על ההקצאה התקציבית לתכנון וביצוע הכביש היא שלב משמעותי בקידום פרויקט כביש הגישה הדרומית לחריש שמתוכנן להסתיים בשנת 2027. כביש הכניסה לעיר שאורכו כ- 2.5 קילומטר, צפוי לכלול, על פי התכניות, 4 נתיבים (שניים לכל כיוון) והקמת שלושה גשרים, אחד מהם מעל כביש 6. העירייה פועלת כעת להוספת נתיב תחבורה ציבורית לכביש המתוכנן.

הדמיה של היציאה הדרומים מכיוון תל זאבים. םםםקרדיט משרד התחבורה ומשרד הבינוי והשיכון
הדמיה של היציאה הדרומית מכיוון תל זאבים. באדיבות משרד התחבורה ומשרד הבינוי והשיכון

כביש 611 כתנאי לבניית בנייני מגורים

ההכרזה על קבלת תקציב לסלילת הכביש משמעותה גם קידום תכנית חריש דרום. כזכור, במחצית שנת 2020 כרך ראש העיר תנאים מקדימים לפיהם לא יינתנו היתרי בנייה למגורים ברובע החדש לפני תחילת העבודות בשטח להקמת כביש 611: “אחרי הרבה מאמץ שהשקענו מול משרד הבינוי ומשרדי הממשלה סביב קידום תוכנית חריש דרום התקבלו דרישתנו שלא לאפשר מתן היתרי בנייה למגורים לפני תחילת העבודות בשטח להקמת כביש 611”, הסביר קשת.

השטח להקמת רובע חריש דרום
השטח המיועד להקמת רובע חריש דרום. צילום: מור שקיפי לאטי

“כרכנו את הקמת הכביש בקידום הקמת חריש דרום. עוד דרשנו וקיבלנו: שיווק יחידות הדיור ב’חריש דרום’ יקודמו אך ורק בשיתוף פעולה מלא איתנו, תוך התייחסות למצבה הכלכלי של העירייה וליכולת שלה לתת שירות לתושבים נוספים".
הבשורה על תקצוב הכביש התקבלה בפגישה שנערכה אתמול (רביעי) בין שרת התחבורה מרב מיכאלי וראש העיר. השניים יצאו בהצהרה משותפת לפיה חריש תזכה גם לתגבור של קווי תחבורה נוספים מחריש לחיפה ולתל אביב, ועל הוספת קווים נוספים לערים אחרות בהתאם הצרכים שעולים מהשטח.

שרת התחבורה מרב מיכאלי
שרת התחבורה מרב מיכאלי בפגישה עם יצחק קשת

"העובדות והעובדים במשרד התחבורה עובדים בצורה מקצועית ויסודית ואלה פירות של העבודה שלהם", הסבירה השרה מיכאלי בהתייחס להחלטות שהתקבלו והוסיפה: "בתקציב החדש הבאנו המון כסף לעוד תחבורה ציבורית, עוד תחבורה שיתופית, עוד שבילי אופניים והליכתיות וסביבה יותר נעימה ומאפשרת, ומאוד נשאף להחיל את כל זה על חריש בהקדם האפשרי".


לוח דירות חריש

פרוייקטים בחריש

3 תגובות לפוסט זה
  1. אין חדש ! זה אושר כבר בממשלה הקודמת ! את העבודה הקשה עשו קודמים את רק קוצרת את הפירות .

השאר תגובה

פרויקטים

הירשמו לניוזלטר שלנו

וקבלו עדכונים על חריש ישירות לתיבת המייל

בכל שלב ניתן להסיר את הרישום לניוזלטר בלחיצה על קישור בתחתית המייל

תודה! נרשמתם בהצלחה

הירשמו לניוזלטר שלנו

וקבלו עדכונים על חריש ישירות לתיבת המייל

בכל שלב ניתן להסיר את הרישום לניוזלטר בלחיצה על קישור בתחתית המייל

תודה! נרשמתם בהצלחה