פורסמו הזוכים במרכז הנוסף בחריש

רשות מקרקעי ישראל פרסמה אתמול את תוצאות חלקו הראשון והעיקרי של מכרז ההשלמה בחריש. התוצאות מתייחסות ל-319 יחידות דיור בארבעה מתחמי מגורים שונים.

רשימת הזוכים לפי מתחמים:

במתחם הגדול במכרז הנוכחי, המונה כ-107 יח"ד, זכתה ריסדור יזמות שבבעלותה קרקע נוספת המונה 112 יח"ד בה זכתה במכרז הקודם שתוצאותיו פורסמו בתחילת השנה. הצעת ריסדור עבור המתחם עמדה על 2.8 מיליון שקלים, סכום המשקף מחיר קרקע ליחידת דיור של כ-25 אלף ₪, ובסה"כ כ-90 אלף ₪ כולל הוצאות הפיתוח שנדרשים הזוכים לשלם כחלק מתנאי המכרז.

עמותת מדורגי חריש המונה 103 חברים וצפויה להתרחב ל-120 יחידות דיור עם מימוש אופציית ההרחבה לפי חוק שבס, זכתה במתחם המאופיין ברובו בבנייה מדורגת ונמצא בחלקה הצפון מערבי של העיר. עמותת הבניה גובשה ע"י קבוצת חריש הירוקה ומנהל מגורים ישראל, חברת הניהול שעתידה להוביל את הפרוייקט. הצעת העמותה עבור המתחם עמדה על כ-7 מיליון ₪, סכום המשקף מחיר קרקע ליחידת דיור של כ-70 אלף ₪ ובסה"כ כ-140 אלף ₪ כולל הוצאות הפיתוח.

עבור קבוצת חריש הירוקה ומנהל מגורים ישראל מדובר במתחם הדיור השלישי בעיר – כזכור, במכרז הראשון הובילה הקבוצה את זכייתה של עמותת נאות חריש בקרקע לבניית 593 יח"ד, בהמשך רכשה עמותת חריש המאוחדת, גם היא בהובלת הקבוצה, קרקע מאשדר המונה כ-490 יח"ד וכעת כאמור התווספה העמותה השלישית. בסה"כ בונה הקבוצה עד כה כ-1,200 יח"ד ובהנחה שהפרוייקטים יורחבו במסגרת חוק שבס תגיע אף לכ-1,400 יח"ד בשלוש העמותות. בדף הפייסבוק של חריש הירוקה רומזים כבר על הערכות לגיבוש עמותה רביעית, ייתכן כי במסגרת מתחם המדורגים הנוסף בצד הצפון מזרחי של העיר העומד עדיין למכרז.

במתחם השלישי בגודלו המונה 64 יחידות דיור זכתה חברת האחים פתחי בסכום של כ-1.5 מליון ₪, המשקף גם הוא מחיר קרקע ליחידת דיור של כ-25 אלף ₪ ובסה"כ כ-100 אלף ₪ כולל הוצאות הפיתוח.

במתחם הרביעי והאחרון זכתה עמותת לעבדך באמת הר חומה עם ההצעה שמשקפת מחיר קרקע ליחידת דיור הנמוך ביותר במכרז זה – כ-7,500 ₪ בלבד, ובסה"כ כ-80 אלף ₪ כולל הוצאות הפיתוח.

חריש מתייקרת, אך תמשיך להציע דיור בר השגה

תוצאות המכרז משקפות עליה של כ-10% במחיר הממוצע לקרקע ליחידת דיור ביחס למכרז הקודם. במכרז הנוכחי עמד המחיר הממוצע על כ-31 אלף ₪ לעומת 28 אלף ₪ במכרז הקודם. על אף העלייה במחיר הממוצע, רמת המחירים נותרה נמוכה באופן יחסי ותאפשר לעמותות השונות וליזמים להמשיך להציע דיור בר השגה בעיר החדשה.

אינדיקציה נוספת להגברת העניין בעיר ועלייה ברמת התחרות הינה העובדה שעל כל אחד מהמתחמים הוצעו בממוצע כ-3 הצעות שונות, זאת לעומת הצעה אחת או שתיים בממוצע במכרז הקודם – מה שהביא לזכייה של חלק מהקבלנים בקרקעות במחירים מגוחכים וכן לצורך בקיום מכרז ההשלמה הנוכחי למתחמים שעבורם לא הוכרזו זוכים.

מבחינת ההשפעה על תמהיל האוכלוסיה בעיר, תוצאות המכרז אינן משנות את המגמה בעיר של יצירת רוב חילוני ודתי לאומי מובהק. שלוש הקבוצות הזוכות בשלושת המתחמים הגדולים עתידות לשווק את הדירות לציבור הכללי, ובעיקר לזוגות צעירים ומשפחות צעירות.

השאר תגובה

פרויקטים