פעילים מחריש נפגשו עם שרת התחבורה והציגו תוכנית להפחתת עומסי התנועה

שלושה נציגים מחריש הפעילים בקבוצה 'נחלצים מהפקקים' נפגשו עם שרת התחבורה והציגו בפניה את התוכנית ששמה לה למטרה להפחית מיידית את העומס מהכביש בחריש והכניסה אליה. "השרה מיכאלי מכירה בחשיבות של קידום תחבורה ציבורית ואנו מצפים שהיא תגיע בקרוב גם לחריש"

בתמונה, מימין: ינון בירן, השרה מיכאלי, אלון אמיר שפר ומיכל אגמון

היום (רביעי) הגיעו למשכן הכנסת פעילים חברתיים מרחבי הארץ שעוסקים בקידום פתרונות תחבורה ציבורית והפחתת עומס התנועה בכבישי ישראל. מיכל אגמון, ינון בירן ואלון אמיר שפר, שלושה נציגים מחריש הפעילים בקבוצה המקומית של 'נחלצים מהפקקים' השתתפו גם הם בכנס ופגשו את שרת התחבורה מרב מיכאלי לדיון מקצועי בנושא.

מפגש פעילים בנושא תחבורה עם שרת התחבורה מרב מיכאלי
השרה מיכאלי, הכירה את פעילות הקבוצה ואת הצרכים הייחודיים של חריש

"המטרה היא להפחית את הפקקים ואת מצוקת החנייה בעיר, ע״י הפחתת השימוש ברכב הפרטי ומתן מענה בתחבורה ציבורית טובה ויעילה", מסבירה מיכל אגמון, פעילה בקבוצת הפקקים שפועלת מטעם המרכז לצדק חברתי חריש. "נפגשנו היום עם שרת התחבורה מרב מיכאלי ויועץ המדיניות שלה אהוד עוזיאל, במטרה לשים על סדר היום את מטרות קידום התחבורה הציבורית הרכיבה על דו גלגלי והליכתיות, בארץ ובחריש בפרט, ולהכיר לשרה את הפעילות האזרחית של הקבוצה וחשיבותה. לשמחתי, הפגישה היתה חיובית, השרה מיכאלי מכירה בחשיבות של קידום תחבורה ציבורית כמטרה הראשונה של משרד התחבורה, ואנו מצפים שהיא תגיע בקרוב גם לחריש".

תוכנית להפחתת עומס התנועה

נחלצים מהפקקים: פתרונות מוצעים עבור חריש
התוכנית של 'נחלצים מהפקקים' לחריש

אלון אמיר שפר מסביר את עיקרי התוכנית שהוצגה לשרה מיכאלי לפתרונות ייעודיים בחריש: "אנו דורשים ורוצים לקדם פתרונות מיידים שיורידו את העומס מהכביש בחריש והכניסה אליה וזאת באמצעות שמונה פתרונות מרכזיים, ביניהם, בניית נתיבי תחבורה ציבורית ונסיעה שיתופית. תגבור תדירות הקווים הבין עירוניים למקומות מרכזיים והפעלת קווי אוטובוס פנימיים עירונים".

עוד מציין שפר כי "אנו פועלים בשיתוף עם חברי המועצה ובעלי תפקידים רלוונטיים למציאת פתרונות לשיפור תשתיות רכיבה והליכתיות, לדיווח על ליקויים ושיפור קווי האוטובוס בעיר".

בקרוב: יום תחבורה בחריש

קבוצת 'נחלצים מהפקקים' הספיקה במהלך שבעת החודשים בהם היא פועלת בעיר לבצע מספר פעולות חשובות ביניהן הגשת התנגדות לתוכנית חריש דרום, קידום ביצוע התשתית לשבילי האופניים בעיר והפקת סרטוני הסברה לתושבים בנושא בטיחות בדרכים ורכיבה בטוחה.

"ב-8 באוגוסט  נציין את יום התחבורה בחריש", מציין ינון בירן. במסגרת יום זה נפעיל שאטל פנימי בעיר, נערוך הפנינג למשפחות עם רכיבה בשבילי האופנים בעיר ומספר פעילויות נוספות".

רוכבי אופניים בחריש
נחלצים מהפקקים: קידמו את ביצוע תשתיות שבילי האופניים בעיר

עוד מציין בירן כי הקבוצה מתכננת להשיק בקרב תושבי העיר סקר שבודק ומברר מהם הצרכים התחבורתיים של תושבי חריש, בתוך העיר ומחוצה לה, כדי להבין אילו מענים תחבורתיים הם הרלוונטיים ביותר. "אנחנו מתכננים גם להפעיל מוקד פניות שיעבור למוקד העירוני ולחברת האוטובוסים, בו יוכלו תושבי חריש להצביע על בעיות בתחבורה הציבורית". עוד ציין בירן כי הקבוצה המקומית החליטה שלא תעסוק בנושא התחבורה הציבורית בשבת. "אנו מתכננים לפתוח קורס הכשרה נוסף לפעילים בתחום התחבורה על מנת להגדיל את מספר הפעילים בנושא החשוב והחיוני כל כך לחריש", הוא מסכם.


לוח דירות חריש

פרוייקטים בחריש

השאר תגובה

פרויקטים

הירשמו לניוזלטר שלנו

וקבלו עדכונים על חריש ישירות לתיבת המייל

בכל שלב ניתן להסיר את הרישום לניוזלטר בלחיצה על קישור בתחתית המייל

תודה! נרשמתם בהצלחה

הירשמו לניוזלטר שלנו

וקבלו עדכונים על חריש ישירות לתיבת המייל

בכל שלב ניתן להסיר את הרישום לניוזלטר בלחיצה על קישור בתחתית המייל

תודה! נרשמתם בהצלחה