שוק הנדל"ן בחריש: המכירות הוכפלו והמחירים זינקו

על פי נתוני רשות המיסים שוק הנדל״ן בחריש הציג ברבעונים האחרונים פעילות ערה. מספר עסקאות המכירה הוכפל ומחירי הדירות עלו בחדות. סקירת הנדל״ן העדכנית של 'חריש סיטי' מראה כי עליית המחירים אינה מוגבלת, כבעבר, רק לדירות המיוחדות, אלא משתקפת גם בעסקאות של מחירי דירות 4 ו-5 חדרים רגילות

בתמונה: דירות בחריש, מתוך ״לוח דירות חריש״

סקירת הנדל”ן של חריש סיטי, עודכנה השבוע, על בסיס נתוני רשות המיסים. הסקירה המעודכנת כוללת את נתוני המכירות של דירות בעיר עד לחודש ינואר 2022. עיון בנתונים מעניק הצצה מעניינת במיוחד למגמות שוק הנדל"ן על רקע היציאה ההדרגתית ממשבר הקורונה ועל רקע עליית מחירי הנדל"ן בשוק הישראלי בכללותו.

את שוק הנדל״ן המקומי בחריש אנו מודדים ראשית בהיקף מכירת הדירות הרבעוני. במדד זה ניתן לזהות כי בשלושת הרבעונים האחרונים של שנת 2021, עמדו היקפי המכירות הממוצעים על כ-400 דירות ברבעון. נתון זה מייצג ערך כפול מהממוצע הרב השנתי בין השנים 2014-2020 שעמד על כ-200 עסקאות למכירת דירות ברבעון.

כמות דירות שנמכרו בחריש לפי רבעונים
גרף מכירות הדירות בחריש. מתוך סקירת הנדל"ן של "חריש סיטי"

>> לצפייה בכל הנתונים, הגרפים וההסברים המלאים – לחצו כאן למעבר לסקירת הנדלן המלאה


מחירי הדירות: נשברו שיאים חדשים

בשלושת הרבעונים האחרונים של שנת 2021 עלה בחדות המחיר הממוצע למ“ר של דירות רגילות, עד הגעה לשיא חדש העומד על כ-12,000 ש”ח למ"ר בתחילת שנת 2022.

התפתחות המחיר למר בחריש
המחיר הממוצע למ"ר בדירות הרגילות עלה

במקביל, גם מחיריהן של הדירות המיוחדות (דירות גן ופנטהאוזים) המשיך לעלות בקצב גבוה. בתחילת שנת 2021 נחצה לראשונה רף שני מיליון השקלים, עבור דירת גן שנמכרה בשכונת החורש, ובסיכום השנה עמד מספר עסקאות המכירה בעלות תג מחיר גבוה משני מיליון על למעלה מ-20 עסקאות. המחיר למ"ר עבור דירות מיוחדות חצה את רף ה-16,000 שקלים.

במהלך השנים האחרונות עקבנו אחר כמות הדירות בחריש שנמכרו במחיר גבוה מ-1.7 מיליון שקלים. עד שנת 2019 נמכרו במחיר זה דירות בודדות בלבד מדי שנה. בשנת 2020 עלה מספרן הכולל ל-40 ובשנת 2021 זינק מספרן ל-120.

הדירה היקרה ביותר שנמכרה בחריש עד כה היא דירת פנטהאוז המשתרעת של שטח של 162 מ"ר בפרוייקט "חלומות חריש" בשכונת אבני חן. הדירה נמכרה בסוף נובמבר 2021 תמורת 2,375,000 שקלים.

הפוקוס במכירות עובר לעסקאות יד שנייה

בניתוח התפלגות המכירות של דירות לפי שכונות, ניתן לראות כי לאורך השנים היתה דומיננטיות ברורה (וטבעית) לשכונות החדשות שיצאו לשיווק. עם הירידה במלאי הדירות בפרוייקטים הקבלניים השונים ברחבי העיר, ניתן לזהות התאזנות יחסית בהתפלגות המכירות בין השכונות השונות בשנת 2021, מה שמצביע על הטייה הולכת וגוברת לכיוון עסקאות יד שנייה.

שוק היד השנייה בחריש צפוי להמשיך להתחזק ולהיות דומיננטי, לפחות עד ליציאתה לשיווק של השכונה השישית של העיר, "חריש דרום", הצפויה לכלול 1,650 יחידות דיור לצד שטחי מסחר ותעסוקה נרחבים.

התפתחות מכירות דירות לפי שכונות
התאזנות יחסית בהתפלגות המכירות בין השכונות השונות בשנת 2021

סקירת הנדל"ן המלאה של חריש כוללת ניתוחים רבים נוספים ומידע על המגמות השונות ולמתעניינים, מומלץ לקרוא אותה במלואה.

לצפייה בכל הנתונים, הגרפים וההסברים המלאים – לחצו כאן למעבר לסקירת הנדלן המלאה


פרוייקטים בחריש

לוח דירות חריש

השאר תגובה

פרויקטים

הירשמו לניוזלטר שלנו

וקבלו עדכונים על חריש ישירות לתיבת המייל

בכל שלב ניתן להסיר את הרישום לניוזלטר בלחיצה על קישור בתחתית המייל

תודה! נרשמתם בהצלחה

הירשמו לניוזלטר שלנו

וקבלו עדכונים על חריש ישירות לתיבת המייל

בכל שלב ניתן להסיר את הרישום לניוזלטר בלחיצה על קישור בתחתית המייל

תודה! נרשמתם בהצלחה