בשורה טובה: תוכנית רובע "חריש דרום" הופקדה

תוכנית הבינוי של "חריש דרום", שכונה שמשלבת שטחי תעסוקה ומסחר עם שטחי מגורים, הופקדה היום בוועדה המיוחדת לתכנון ולבנייה. משרד הבינוי והשיכון הסכים לדרישת ראש העיר לכרוך את קידום התוכנית בתחילת ביצוע כביש גישה נוסף לחריש, ושיווק השטחים למסחר ותעסוקה לפני שיווקי שטחי המגורים

היום (ה') הופקדה בוועדה לתכנון ובנייה התב"ע (תכנית בינוי עיר) של השכונה העתידית "חריש דרום", שבה מתוכננים לקום שטחי מסחר ותעסוקה גדולים.

הרובע החדש שצפוי לכלול 1,650 יחידות דיור, 332 אלף מ"ר של שטחי מסחר ותעסוקה ו-130 אלף מ"ר שטחי שירות, הוא אחד ממנועי הצמיחה העתידיים החשובים של העיר חריש וישפיע דרמטית על הכנסות העירייה, חיזוק הכלכלה העירונית ויצירת מקומות עבודה בעיר.

ביולי 2020 המועצה הארצית לתכנון ובנייה אישרה סופית את הרחבתה של חריש לכיוון דרום ואת הקמתו של הרובע החדש. התוכנית מגדירה בנוסף לרובע המגורים והמסחר גם שטחים פתוחים לשימור, שיעניקו לתושבי העיר ריאה ירוקה וכן מסדרון אקולוגי לאורך נחל נרבתה.

שכונת הפרחים בחריש נובמבר 2020
השטח מול שכונת הפרחים – מיועד להקמת רובע "חריש דרום" צילום: אורן קלר

בין היתר הושם דגש על תכנון קישוריות מהרובע החדש אל שטחים ירוקים ואיכותיים המצויים בצמידות למגורים, כמו תל זאבים המוכר. השטחים הללו יבטיחו לתושבים קירבה לטבע ולשטחי יער בטווח הליכה קצר ובמקביל יאפשרו קיום חיים עירוניים תוססים. התוכנית הוכנה על ידי משרד "קורין אדריכלים" ביוזמה והנחייה של האדריכלתי הראשית של משרד הבינוי והשיכון, אדר' ורד סלומון-ממן.

תוכנית רובע חריש דרום
תוכנית רובע "חריש דרום"

תנאים מקדימים לתוכנית

לשכונה החדשה יש משמעות כפולה לחריש: הן בהבט התעסוקה שיספק האזור לתושבי העיר והן בהבט ההכנסות לרשות: באזורי התעסוקה והמסחר צפויים להיפתח מקומות עבודה רבים עבור תושבי העיר, שגם יגדילו באופן משמעותי את ההכנסות לקופה הציבורית ויתרמו רבות לאיתנות הכלכלית של חריש.

כזכור, לפני כחצי שנה הודיע ראש העיר יצחק קשת שלא יאשר יותר שיווק של יחידות דיור נוספות בחריש, עד שהעירייה תקבל ערבויות שיבטיחו את איתנותה הכלכלית של הרשות המקומית. הודעתו באה על רקע סיומה של התמיכה הממשלתית להקמת חריש, שבהיעדר אזורי תעסוקה ומסחר גדולים הכנסותיה עדיין מגיעות בעיקר מארנונה למגורים. אחד מהתנאים שהציב ראש העיר לשיווק יחידות דיור נוספות בעיר היה קידום הקמת כביש גישה נוסף לחריש.

תוואי כביש 611 המתוכנן בחריש
תוואי כביש הגישה הדרומי המתוכנן

"אחרי הרבה מאמץ שהשקענו מול משרד הבינוי ומשרדי הממשלה סביב קידום תוכנית חריש דרום התקבלו דרישתנו שלא לאפשר מתן היתרי בנייה למגורים לפני תחילת העבודות בשטח להקמת כביש 611", מסביר יצחק קשת. "כרכנו את הקמת הכביש בקידום הקמת חריש דרום. עוד דרשנו וקיבלנו: שיווק יחידות הדיור ב'חריש דרום' יקודמו אך ורק בשיתוף פעולה מלא איתנו, תוך התייחסות למצבה הכלכלי של העירייה וליכולת שלה לתת שירות לתושבים נוספים; והשיווקים הראשונים ב'חריש דרום' יהיו קודם כל של מסחר, ורק אחר כך של מגורים. תוכנית חריש דרום, שהופקדה היום, מבשרת גם על קידום פיתרון תחבורה משמעותי לחריש, גם על הקמת מקומות עבודה עתידיים בחריש וגם על קידום איתנותה הכלכלית של העיר".


פרוייקטים בחריש

לוח דירות חריש

השאר תגובה

פרויקטים

הירשמו לניוזלטר שלנו

וקבלו עדכונים על חריש ישירות לתיבת המייל

בכל שלב ניתן להסיר את הרישום לניוזלטר בלחיצה על קישור בתחתית המייל

תודה! נרשמתם בהצלחה

הירשמו לניוזלטר שלנו

וקבלו עדכונים על חריש ישירות לתיבת המייל

בכל שלב ניתן להסיר את הרישום לניוזלטר בלחיצה על קישור בתחתית המייל

תודה! נרשמתם בהצלחה