תחבורה ציבורית בחריש – תמונת מצב לקראת האיכלוס

נושא התחבורה, והתחבורה הציבורית בפרט, הינו נדבך מרכזי בהכנות לקראת האיכלוס של חריש. בשלבי המעבר וההסתגלות לחיים בעיר החדשה, אשר אינה מציעה עדיין מקורות תעסוקה פנימיים בהיקף רחב, צפויים רוב התושבים החדשים לעבוד מחוץ לעיר, חלקם עדיין במקומות העבודה הנוכחיים שלהם. לתשתית תחבורתית טובה שתקשר את חריש לאזורי התעסוקה המרכזיים חשיבות רבה בקליטתם המוצלחת של התושבים.

יצאנו לבחון את המצב הקיים ואת תכנון מפת התחבורה הציבורית של חריש בכל אחד מאמצעי התחבורה השונים. בנוסף, בתחתית הכתבה תמצאו קישור לסקר קצר שיסייע למפות את צרכי התחבורה העתידיים של התושבים.

ראשית יש לציין כי לאחרונה הנהיג משרד התחבורה רפורמה בתחבורה הציבורית. נתחיל בכמה מילים על הרפורמה עצמה וכיצד משפיעה על חריש:

על פי הרפורמה הוגדרה חלוקה ברמה הארצית ל-4 מטרופולינים – חיפה, תל אביב, ירושלים ובאר שבע. הנוסעים בתחבורה הציבורית יוכלו לרכוש כרטיס נסיעה חופשי יומי/שבועי/חודשי התקף בתוך תחום המטרופולין או מחוצה לו. ניתן יהיה להשתמש בכרטיס לנסיעה בכל אמצעי התחבורה הציבורית השונים (אוטובוס, רכבת, רכבת קלה וכדומה) והכרטיסים השונים יציעו הנחות משמעותיות בתעריפי הנסיעה ביחס לתעריפים שהיו נהוגים עד כה.

החל מה-1.3.16 משוייכת חריש לאזור חדרה ומקושרת גם למטרופולין חיפה, וגם למטרופולין תל אביב. תושב חריש שיהיה מעוניין להגיע לתל אביב בתחבורה ציבורית יוכל לקחת אוטובוס לתחנת הרכבת בבנימינה או חדרה, משם לנסוע ברכבת לתל אביב ולאחר מכן להתנייד באמצעות אוטובוס בתוך העיר. המחיר שישלם יהיה זול משמעותית מהמחיר שהיה מקובל עד כה. כך לדוגמא התעריף לכרטיס יומי עומד כעת על 37.5 שקלים, לכרטיס שבועי – 162.5 שקלים ולחופשי חודשי – 423 שקלים על נסיעות ללא הגבלה בכל אחד מאמצעי התחבורה שצויינו. אותם תעריפים תקפים גם לנסיעות מחריש למטרופולין חיפה.

מפת המטרופולינים – חיפה ותל אביב. חריש משוייכת לאזור חדרה החוצץ ביניהם:

מפת מטרופולינים
מפת מטרופולינים

אוטובוסים:

נכון להיום פעילים בחריש קווי האוטובוסים 60 ו-63 של חברת "קווים", המחברים בין חריש לתחנה המרכזית בחדרה.

קווי אוטובוסים חריש חדרה
קווי אוטובוסים חריש חדרה

בתגובה לפנייתנו למשרד התחבורה בנוגע לקווי האוטובוס הקיימים והעתידיים נאמר כי: "ישנה כוונה לטייב את מסלולם של הקווים 60 ו-63 המשרתים כרגע את חריש, כך שקו 60 יהיה קו מהיר לחדרה וקו 63 יהפוך לקו מאסף. בנוסף מתוכננת הארכת המסלול שלהם לתחנת הרכבת בחדרה (כיום מגיעים רק עד התחנה המרכזית) ושיפור משמעותי בתדירותם. לאחר מכן צפויה גם פתיחת קו אוטובוס מחריש לתחנת הרכבת בבנימינה – תכנית זו צפויה להתממש ברבעון האחרון של השנה".

בנוסף, על פי התכנון, כל תחנות האוטובוס שעתידות לקום בחריש תהיינה תחנות חכמות כך שהנוסעים יוכלו לראות על לוח דיגיטלי שיוצב בתחנה את זמן ההגעה הצפוי של האוטובוס אליה.

תחנת רכבת חריש/עירון:

פנינו לרכבת ישראל בעניין הקמת תחנת חריש/עירון ולצערנו התגובה שקיבלנו נשמעת כרגע פחות מבטיחה: "תחנת עירון נמצאת כרגע בשלבי תכנון בלבד, והפרויקט עדיין לא תוקצב לביצוע, ומשום כך אין עדיין תאריך יעד לסיומו או פרטים נוספים לגבי מיקום התחנה". נקווה שהתהליך הזה יואץ וכי נזכה לראות בחריש תחנת רכבת בשנים הקרובות.

מוניות:

ככל הנראה תוקם תחנת מוניות בשדרה הראשית (דרך ארץ). לא נמסר מידע בשלב זה לגבי הפעלת מוניות שירות.

תגובת המועצה:

"ראש המועצה יצחק קשת פועל מול משרד התחבורה וגורמים רלוונטיים נוספים על מנת להקדים את תחילת ההפעלה של קווי האוטובוס מחריש לתחנות הרכבת. הקווים לחדרה יתוגברו עם האכלוס הראשון ובמקביל אנחנו ממשיכים לפעול על מנת להוסיף קו אוטובוס או שאטלים לרכבת בבנימינה, בהמשך מתוכננים קווים נוספים, בהתחשב בקצב האיכלוס של העיר והצרכים של התושבים בפועל. בשבועות הקרובים תפורסם מפה מפורטת של כל תחנות האוטובוס ומסלולי הקווים השונים".

אין ספק שתחום התחבורה הציבורית מהווה נדבך חשוב במרקם החיים העירוניים בכל עיר ובוודאי בחריש. אנו נמשיך לעקוב ולעדכן בהתפתחויות בתחום זה.

7 תגובות לפוסט זה
  1. רעיונות לקווים שצריכים להיות מתוכננים כבר מעכשיו:
    *חריש-חדרה כל 30 דקות
    *חריש-חיפה (דרך פרדס חנה, בנימינה וזכרון יעקב) כל שעה
    *חריש-נתניה בעיקר בשעות הבוקר
    *חריש-ת"א מהיר דרך כביש 6, נחשונים, אונ' בר אילן, אלוף שדה, דרך השלום, עזריאלי ות. מרכזית כל שעה
    *חריש-ת"א מאסף דרך כביש 6, פ"ת, ציר ז'בוטינסקי (עם אופציה לרח' ר' עקיבא בבני ברק), מסוף 2000 כל שעה
    *חריש-ירושלים כל 45 דקות בבוקר
    *"הקו החרדי": חריש-אלעד-מודיעין עילית כל שעתיים
    מה אתם אומרים??

  2. נראה טוב, רק אין אוטובוס להרצליה ולכפר סבא.

    אולי הקו חריש- ת"א יכול לנסוע מכביש 6 דרך מחלף חורשים על כביש ה531 להרצליה עם תחנה בכפר סבא וברעננה ומשם לתל אביב

  3. חייבים לארגן בדחיפות אוטובוס לתל אביב! מאוד מאכזב לשמוע שעניין הרכבת בשלבי תכנון בלבד …לא נשמע אופטימי במיוחד

  4. אם פרוייקט הרכבת חריש/עירון היה יוצא לביצוע זה היה פותר הרבה דברים, גם תעסוקה לבני המקום שסובלים מחוסר עבודה וגם פותר את
    בעיית הניידות לעבודה למרכז או צפון הארץ

  5. מסוף רעננה הינו נקודה מרכזית לעובדים במרכז.
    כאמור , מקומות העבודה ברעננה/כפ"ס/הרצליה הינם רבים מאוד.
    מאידך, אי אפשר שהאטובוס יסע לאט דרך כבישים עירוניים.
    לכן מה שהציעה אסיה , רעיון נהדר , כביש 531 מחבר את כפ"ס , הוד השרון, רעננה והרצליה , אפשר לעשות לכל עיר, תחנה אחת על כביש 531. כביש 531 הוא בד"כ כביש זורם.

    לגבי תל אביב ופתח תקווה , שבשניהם המון מקומות עבודה, הייתי תופר אותם יחדיו, כלומר :
    אוטובוס מחריש על כביש 6 , יורד במחלף קסם לכיוון כביש 5 , עוצר במחלף קסם – משם רגלית לתחנת רכבת ראש העין , משם יש רכבת למרכזים : פתח תקווה סגולה \ קריית אריה \ בני ברק ( וכן יש עוד מקומות עבודה בראש העין )
    מכביש 5 נוסע מערבה לכיוון כביש 2 ועולה על דרך נמיר ועוצר בתחנות הידועות בתל-אביב , ( לפי דעתי היורד בראש העין ונוסע לתחנות תל אביב , ישיג את האוטובוס לתל אביב )

    לגבי , קיסריה (אזה"ת ) , חדרה\אולגה , נתניה – הייתי תופר אותם יחדיו באוטובוס אחד.

    אני חושב שיש אינטרס לחריש להביא הייטקיסטים לעיר…

השאר תגובה

פרויקטים

הירשמו לניוזלטר שלנו

וקבלו עדכונים על חריש ישירות לתיבת המייל

בכל שלב ניתן להסיר את הרישום לניוזלטר בלחיצה על קישור בתחתית המייל

תודה! נרשמתם בהצלחה

הירשמו לניוזלטר שלנו

וקבלו עדכונים על חריש ישירות לתיבת המייל

בכל שלב ניתן להסיר את הרישום לניוזלטר בלחיצה על קישור בתחתית המייל

תודה! נרשמתם בהצלחה