בתים מבפנים בחריש | “דירת החלומות” – ביקור בדירה של משפחת דורון

בעשור השביעי לחייהם עברו יהודית ואברהם דורון לחריש ועיצבו את הדירה שכל השנים חלמו עליה

רוגע, שלווה ונינוחות – אלה התחושות שעולות מיד עם הכניסה לדירה המעוצבת בסגנון קלאסי של אברהם ויהודית דורון בשכונת אבני חן, בחריש.

השניים מחזיקים בפרופיל שאינו שגרתי לתושבי חריש. אברהם, בן 78, הוא פנסיונר של צבא הקבע בו שירת 20 שנים ושל חברת אלתא, חברת בת של התעשייה האווירית. יהודית, בת 70, שרטטת במקצועה, פנסיונרית גם כן, שנהנית היום לפתח את תחביבה המרכזי ומחזיקה בבית סטודיו לציור. לזוג יש וותק של 50 שנות נישואין והם משלימים את המשפטים האחד של השני כמעט סימולטנית.

"מכרנו את הדירה במודיעין, עברנו לחריש ובדירה הזו הגשמנו את החלומות העיצוביים שלנו", משתפת יהודית. "בהפרשי המחיר בין מכירת הדירה במודיעין לקניית הדירה הזו, יכולנו לשדרג את הדירה החדשה שלנו", מאשר אברהם.

בתים מבפנים חריש | הדירה של משפחת דורון
אברהם ויהודית בסלון דירתם בחריש. צילום: אורן קלר

מהם העקרונות שהיו חשובים לכם בעיצוב הדירה?

"תמיד היו לנו בתים יפים", מדגישה יהודית, "אבל בדירה הזו קפצנו דרגה. כל השנים רצינו תאורה טובה בכל הבית ולא ידענו או הצלחנו לבצע זאת לבד, לכן החלטנו הפעם להפקיד את הטיפול בנושא זה בידיה האמונות של המעצבת שבחרנו; התקרה מונמכת, יש תאורה היקפית בכל חלל הסלון והמטבח ומשחקי התאורה בדירה מרתקים.

"היה חשוב לנו גם לשמור על תחושה מרווחת, אני אוהבת שהסלון פתוח. כשיש אורחים, אני עובדת במטבח אבל בו זמנית אני גם נמצאת איתם", מסבירה יהודית ומסכמת: "אנחנו מאוד מרוצים מהתוצאה, הבית מעוצב בהתאמה מלאה לטעם שלנו".

בתים מבפנים חריש | הדירה של משפחת דורון
לעבוד במטבח ובו זמנית להיות גם עם האורחים. צילום: אורן קלר

בהתאמה אישית

"זוהי דירה חמימה, מרווחת ומוארת עם נגיעות קלאסיות וקווים נקיים", מפרטת סנדרה אביטל, מעצבת הפנים של הדירה. "תקרת החלל הציבורי היא תקרה "תלויה", אשר הותקנה בה תאורת לד נסתרת לכל אורכה בתוך אלמנט גבס מיוחד. התוצאה היא תאורה אינטימית אשר שוטפת את החלל ומעצימה את מרחבו".
הצבעים השולטים בדירה כולה הם אפור , לבן ועץ. גוון אפור בהיר שולב באריחי ריצוף מפורצלן בנוסף לקיר מעוצב גבס בסלון. וילון בהיר, חצי אטום, מחדיר אור יום ומוסיף אינטימיות לאווירה.

בתים מבפנים חריש | הדירה של משפחת דורון
פינת האוכל. צילום: אורן קלר

המטבח שונה מן היסוד. נוספו ארונות מטבח בצלע נוספת. קיר ההפרדה בין המטבח והסלון הורחב מעט. "ארונות המטבח נבחרו בגוון לבן עם ידית אינטגרלית לתחושה של מראה נקי בתוספת ארון קלפה מעל למקרר ודלפק משטח בוצ'ר כהה- ונגה, כשדרוג", מוסיפה אביטל. "חיפוי הקיר עשוי זכוכית כסופה ליצירת מראה דרמטי ושילוב הרמוני עם גווני החלל", היא מסכמת.

בתים מבפנים חריש | הדירה של משפחת דורון
המטבח שונה מן היסוד. צילום: אורן קלר

הכוורת בסלון נבנתה בהתאמה אישית וכוללת גם רמקולים שקועים בתקרה ובכוורת", מוסיף אברהם ומציין כי ארונות ההזזה בחדרי השינה נבנו בהתאמה אישית על ידי נגר כמו גם ארון השירות במחסן.

בתים מבפנים חריש | הדירה של משפחת דורון
סלון הדירה – הכוורת נבנתה בהתאמה אישית. צילום: אורן קלר

"השקענו בסך הכל כ-200 אלף שקלים על מנת לשדרג את הדירה ולהפוך אותה לדירה נוחה, מעוצבת ומפנקת עבורנו" הוא מסכם.

בתים מבפנים חריש | הדירה של משפחת דורון
מרפסת הדירה. צילום: אורן קלר

בתים מבפנים חריש | הדירה של משפחת דורון

"המעשה החלוצי השני שלנו"

אברהם ויהודית לא הגיעו לחריש במקרה. "זה המעשה החלוצי השני שלנו", מדגיש אברהם ומפרט: "בשנת 1997 עברנו למודיעין שהיתה עיר בהקמה. עברנו לשם בעקבות הילדים שלנו, שרכשו שם דירה. היינו צעירים בעשרים שנה, גדלנו עם היישוב.

"בחריש אנחנו מתחילים מאותו מקום אבל לצערי, לא מאותו מצב. עד שחריש תהיה עיר, יעברו כמה שנים טובות. זה נתון שלא לקחנו בחשבון.

"אין קשר טבעי בינינו לבין השכנים שלנו, שרובם זוגות צעירים עם ילדים אך מה שבעיקר מקשה עלינו – אלו הנסיעות היומיומיות לרופאים. אנו נוסעים כל יום לחדרה, פרדס חנה ונתניה על מנת לקבל טיפול רפואי שאינו זמין בעיר".

יהודית מוסיפה ומספרת: "רכשנו דירה בחריש בעקבות הבן שלנו שקנה כאן דירה. אבל שלושה חודשים לפני המעבר המתוכנן, הבן שלנו נפטר באופן פתאומי ולא צפוי. הכלה שלנו, החליטה למכור את הדירה בחריש ולהישאר עם ילדיה במודיעין. כך יצא, שאנו נוסעים הרבה גם כדי לראות את הנכדים שלנו שמתגוררים במודיעין ואת הבת שלנו וילדיה שמתגוררים בתל אביב".

"מעולם לא היה לנו קילומטראז' כזה גבוה", מוסיף אברהם, "בשנה שאנו מתגוררים פה נסענו כבר כ-35 אלף קילומטרים".

אז מהן התוכניות שלכם לעתיד?

"כבר קיבלנו החלטה לעזוב את חריש ולעבור להתגורר בדיור מוגן במודיעין, קרוב למשפחה שלנו", מסביר אברהם ואילו יהודית מוסיפה: "אין לי ספק שחריש עומדת להיות עיר יפה, אני צועדת ברגל ורואה בכל יום את ההתפתחות שלה. היו לנו תכניות יפות, אבל המציאות היא אחרת עבורנו בשלב הזה. אנו מתכננים לעזוב בסוף שנת 2018. עד אז נמשיך לעקוב אחרי ההתפתחות של העיר".

לכתבות נוספות בסדרה:

ביקור בדירה המעוצבת של נילי תלמי בחריש

ביקור בדירה המעוצבת של משפחת פרסי בחריש


פרוייקטים בחריש

תגובה אחת לפוסט זה
  1. יש לכם דירה מקסימה ואשמח ליצור אתכם קשר. אנחנו זוג בגיל 71 שעוברים בחודשים הקרובים לעיר ומעוניינים ליצור קשר עם תושבים בגילנו

השאר תגובה

פרויקטים

הירשמו לניוזלטר שלנו

וקבלו עדכונים על חריש ישירות לתיבת המייל

בכל שלב ניתן להסיר את הרישום לניוזלטר בלחיצה על קישור בתחתית המייל

תודה! נרשמתם בהצלחה

הירשמו לניוזלטר שלנו

וקבלו עדכונים על חריש ישירות לתיבת המייל

בכל שלב ניתן להסיר את הרישום לניוזלטר בלחיצה על קישור בתחתית המייל

תודה! נרשמתם בהצלחה