קפיצת מדרגה במסחר בחריש: 5 מרכזים מסחריים חדשים ייפתחו השנה

בחודשים הקרובים עתידים להיפתח לראשונה בחריש חמישה מרכזים מסחריים שכונתיים שיעניקו לכם מענה קרוב וזמין לצרכים המשפחתיים השונים. איזה מרכז הכי קרוב אליכם? היכן ייפתחו פלאפל ומאפיה והיכן ייפתח סופרמרקט גדול חדש? מהו מועד הפתיחה של סטודיו הכושר החדש? כל התשובות לפניכם

תחום המסחר בחריש נמצא עדיין בחיתוליו ומרוכז כיום ברובו בחנויות הראשונות שנפתחו על השדרה המרכזית. במהלך 2018 צפויה התפתחות משמעותית בתחום זה, הן בפתיחתן של חנויות רבות נוספות לאורך השדרה המרכזית והן בפתיחתם של חמישה מרכזים מסחריים שכונתיים חדשים. בחלק מהמרכזים המסחריים יוצעו לראשונה בחריש גם משרדים להשכרה.

על פי הערכות, במהלך 2018 אוכלוסיית חריש תכפיל את עצמה. כיום מתגוררות בעיר כ-1,300 משפחות וצפי הגידול לכ-3,000-2,500 משפחות בשנה הקרובה מחמם את הלב וצפוי להעניק רוח גבית חזקה גם לבעלי העסקים בעיר. בשנה הקרובה עתידות להיפתח חנויות חדשות, בתי קפה ומסעדות שיספקו לתושבים הוותיקים והחדשים גם יחד מענה לצרכים המתרבים כמו גם חווית קנייה ובילוי עירונית ומקומית.

בעוד עבודות הבנייה של הקניון הגדול בכניסה לעיר נמשכות, מתוכננת פתיחתם של חמישה מרכזים מסחריים שכונתיים בשכונות אבני חן והחורש. השילוב בין שטחי מסחר שכונתיים, חנויות בשדרה המרכזית וקניונים מתוכנן להעניק לכל אחד ואחת מתושבי חריש מענה מלא ושלם.

היכן אתם תבחרו לערוך קניות? אילו חנויות מתאימות יותר לשדרה המרכזית ואילו למרכז המסחרי השכונתי? נראה כי לראשונה, תתחיל השנה להתפתח בחריש גם תחרות פנימית על ליבם של התושבים בין חנויות ובתי אוכל מאותו סוג ובין אזורי המסחר השונים.

בכתבה זו פגשנו עבורכם את בעלי המרכזים המסחריים השכונתיים ששפכו קצת אור על תמהיל החנויות, מועדי הפתיחה, החזון, התקוות וגם האתגרים שאיתם יצטרכו להתמודד בכניסתם לפעילות המסחר בעיר החדשה.


מרכז מסחרי 403: "הסופרמרקט שלנו מיועד לכולם"

  • מיקום: רחוב מרגלית.
  • מועד פתיחה משוער: מרץ 2018.
  • שטח: קומה ראשונה: 900 מ"ר בנוי לשימוש מסחרי, קומה שנייה: 900 מ"ר בנוי של משרדים.
מרכז מסחרי שכונתי חריש 403
מרכז מסחרי שכונתי 403

בעלי המרכז: גרשון חיטמן (46) הבעלים של 24 סניפי רשת הסופרמרקטים 'מעיין 2000' הפרוסה בירושלים ובצפון הארץ וכן של מרכז מסחרי נוסף בחריש – מספר 407. לחיטמן ניסיון קמעונאי רב שנים ובחריש הוא נכנס לראשונה לתחום הנדל"ן המסחרי. "זו הפעם הראשונה שהתעסקתי עם בנייה, אבל היה פחות קשה ממה שחשבתי" הוא מספר.

תמהיל עסקים: בקומה הראשונה, חנות העוגן היא סופרמרקט של רשת 'מעיין 2000', סופר גדול שיתפרס על פני 900 מ”ר. מעבר למחלקות המצרכים והירקות, יכלול הסופר מחלקות נוספות כמו מוצרי חשמל ואוכל מוכן, שיותאמו בצורה ייעודית לצרכים של האוכלוסייה במקום. "רוב שטחי המרכז המסחרי יהיו בשימוש עצמי שלנו. אני אפעיל את המרכז וגם תהיה נוכחות לרשת שבבעלותי. חנויות נוספות במתחם יהיו ככל הנראה בתחום של אוכל מהיר או בית קפה".

בקומת המשרדים, הקומה השנייה, מתוכננים לדברי חיטמן משרדים להשכרה עבור עו"ד, משרדי פרסום, קופות חולים או כל גוף אחר שירצה. "זהו מענה ייחודי כי כמעט ואין חללים ייעודיים שנבנו בעיר למשרדים".

חניה: 25 מקומות חניה במתחם + 70 מקומות חניה במגרש הצמוד בקומה העליונה; מקומות חניה נוספים קיימים בחניון הציבורי הקיים בצמידות לגן המשחקים הסמוך למרכז.

קהל יעד: "בחריש יש חילונים, דתיים וחרדים. הסופרמרקט שלנו מיועד לכולם".

קונספט: "חריש היא עיר חדשה ואני מאוד מאמין בה ובהצלחה שלה. אנחנו מתחרים בהצלחה בכל הארץ ברשתות סופרמרקטים מובילות ואני מאמין שנעשה זאת גם כאן. חשוב לנו להעניק לתושבים מוצרים טובים, מקום מסודר ונקי, חידושים, מחיר טוב ושירות איכותי – אם נצליח להעניק את כל זה אני מאמין שהלקוחות יחזרו אלינו".

הערכות לשנה הראשונה: "הפתיחה ברבעון הראשון של השנה היא עבורנו הרצה והכנה לקיץ. אני מקווה שלא תהיה שנה קשה, ובקיץ העיר תתמלא בתושבים חדשים. אני לא יכול לנחש את התוצאה או לנבא מה יהיה, כי הנבואה ניתנה לשוטים, אבל אני אדם מאמין, ודוגל בעקרונות פשוטים: להיות טוב, לשרת את הציבור כמו שצריך ובתמורה שהציבור יתן בנו אמון ויחזור אלינו. המוטו שלנו זה לתת שירות הכי טוב, במחיר הכי טוב, ושאנשים ייהנו מזה".

התקדמות הבנייה במרכז 403, ינואר 2018
התקדמות הבנייה במרכז 403, ינואר 2018

מרכז מסחרי 407: "ננסה לתת את המקסימום שאפשר"

  • מיקום: רחוב התאנה
  • מועד פתיחה משוער: אחרי פסח
  • שטח: המרכז כולל שני מבנים נפרדים, האחד של 750 מ"ר והאחר של 600 מ"ר בנוי.
מרכז מסחרי שכונתי חריש 407
מרכז מסחרי שכונתי 407

בעלי המרכז: גרשון חיטמן (46) הבעלים של רשת הסופרמרקטים 'מעיין 2000'.ושל מרכז מסחרי 403 בחריש (ראו לעיל).

תמהיל עסקים: גם כאן מתכנן חיטמן הקמה של סניף סופרמרקט של רשת 'מעיין 2000' ,שיפתח במבנה אחד ויתפרס על שטח של 750 מ"ר. במבנה השני, יפתחו ככל הנראה 6 חנויות. טרם נסגרו התקשרויות עם חנויות נוספות.

חניה: 35 מקומות חניה במתחם + מקומות חניה נוספים באיזור הפתוח של המרחב הציבורי הצמוד למרכז.

התקדמות הבנייה במרכז 407, ינואר 2018
התקדמות הבנייה במרכז 407, ינואר 2018

מפת המרכזים המסחריים השכונתיים שייפתחו ב 2018:

מפת המרכזים המסחריים השכונתיים שייפתחו ב 2018


מרכז מסחרי 401: "לבלות בלי להניע את הרכב"

מרכז מסחרי שכונתי חריש 401
מרכז מסחרי שכונתי 401

בעלי המרכז: חברת בסט לנד 401 בע"מ בבעלות אורי בר. בר הוא שמאי מקרקעין למעלה מ-20 שנים ופועל בתחום הנדל"ן המסחרי במשך שנים רבות הן כשמאי והן כמנהל פרויקטים של מתחמים מסחריים ומשרדים.

תמהיל עסקים: חנות העוגן במרכז תהיה חנות שופרסל אקספרס. בנוסף יפעל מתחם מזון מהיר הכולל פלאפל, פיצה, מאפיית טאבון, או המבורגר. חנויות נוספות יהיו חנויות משלימות כמו אביזרים לתינוקות, אביזרים לבית או כלי כתיבה ובמקום יפעל גם בית קפה.

קהל יעד: "הפרופיל של לקוח פוטנציאלי הוא של משפחות צעירות עם ילדים קטנים. גם הילדים הם קהל יעד בפני עצמו".

קונספט: "מרכז 401 גובל בבית ספר תיכון עתידי, בבית הכנסת ובמרכז הפיס. פחדתי שזו תהיה עיר שינה כמו מודיעין אבל המיקום מצוין ולהערכתי תתקיים תנועה במשך כל שעות היום של לקוחות פוטנציאליים. "הרעיון הוא להעניק לאנשים מענה לצרכים יחד עם בילוי קרוב לבית, בלי להניע את האוטו. המרכז יאפשר לתושבים גם חווית בילוי, לשבת חצי שעה בבית קפה קטן ופשוט ליהנות".

חנייה: "חריש סובלת מבעית חניה איומה אין איפה לעצור ברחוב הראשי. למרות השטחים הפתוחים ושטחי החניה הקרובים למרכז יצרתי פתרונות חניה עודפת".

תחרות מול הקניונים: "קיימים בחריש עודף שטחי מסחר שפוגעים ביזמים. בתב"ע של העיר מתוכננים 10 מרכזים שכונתיים מתוך תפישה לפיה לכל תושב יהיה מרכז שכונתי במרחק של 5 דקות הליכה. כיום יש רק 1,300 משפחות בחריש ובקיץ הקרוב עתידות להגיע עוד כ-1,700 משפחות. זו כמות שטחי מסחר שלא מצדיקה את האוכלוסיה הקיימת וגם לא העתידית. יחד עם זאת, המרכזים השכונתיים מעניקים חווית קנייה שלא קיימת לא ברחוב הראשי ולא בקניונים, כך שאני מעריך שאנו נתמודד בהצלחה".

תחרות מול שדרת דרך ארץ: "החנויות ברחוב הראשי של חריש מוגבלות הן מבחינת התצורה שלהן והן מעצם העובדה שהן שוכנות מתחת לבתי מגורים, כך שאי אפשר לדוגמא, לפתוח שם חנויות אוכל שזקוקות למינדפים. גם בעיית החניה החמורה לא תאפשר זרימה של קהל לרחוב זה".

הקלות לבעלי העסקים: "בשנה הראשונה נעניק הפחתה בדמי השכירות. לשמחתי, כשיש במרכז חנות עוגן כמו שופרסל שמושכת אליה קונים, גם החנויות האחרות ייהנו מהתעבורה במקום”.

מילה על חריש: "אני מקווה שעודף שטחי המסחר הקיימים בעיר לא יפגעו בה. אני מקווה שבטווח של חמש שנים,  העיר תגדל ותתייצב. לקחתי בחשבון ששנתיים-שלוש ראשונות לפעילות יהיו יותר קשות".


מרכז מסחרי 408:

מרכז מסחרי שכונתי חריש 408
מרכז מסחרי שכונתי 408

בעלי המרכז: בסט לנד 408 בע"מ בבעלות אורי בר, הבעלים של מתחם 401 בחריש (ראו לעיל).

תמהיל עסקים: "גם במרכז זה חנות העוגן תהיה חנות שופרסל אקספרס. בנוסף יפעלו במתחם מספר חנויות מזון מהיר כדוגמת מאפיית הכפר.   

חניה: "במרכז יש פתרונות חניה נוחים בזכות הקרבה לבית הספר ולאשכול הגנים שנמצאים בסמוך אליו. בנוסף, בניתי מרתף חנייה ייעודי למרכז שיספק כ-40 מקומות חניה נוספים.

התקדמות הבנייה במרכז 408, ינואר 2018
התקדמות הבנייה במרכז 408, ינואר 2018. צילום: רימקס חריש

מרכז מסחרי 405: מתחם עמית – "שיגיעו אלינו עם נעלי בית"

  • מיקום:  רחוב טורקיז 3.
  • מועד פתיחה משוער:  ינואר 2018 פתיחה הדרגתית.
  • שטח: קומת המסחר היא של 600 מ"ר ובה יפעלו החנויות. בנוסף מתוכננות שתי קומות נוספות של משרדים בשטח כולל של 1,200 מ"ר (סיום משוער של קומת משרדים אחת הינו באוקטובר 2018) וקומת מרתף שבנייתה תסתיים באפריל 2018.
מרכז מסחרי שכונתי חריש 405
מרכז מסחרי שכונתי 405. צילום: מרדכי אסרף.

בעלי המרכז: חברת עמית ניהול קניונים בע"מ בבעלות תרצה ומושיק סגל. מושיק (43) הוא  הנדסאי בנין, קבלן רשום ויועץ נגישות בעל ניסיון של 20 שנים בבנייה ושיווק של בנייני מסחר, תעשייה ומשרדים.

תמהיל עסקים: תמהיל שיאפשר לשכנים הקרובים לקנות את המצרכים היומיומיים הנדרשים מרמת הסופר, טמבוריה, מאפיה, פיצריה, פלאפל וסטודיו כושר עתידי שיפתח בהמשך השנה.

חניה: "לשמחתי אנו נמצאים מבחינת מיקום מול מבני ציבור עם חניה, כך שלא תהיה בעיה. בנוסף, אנו בונים קומת חנייה ייעודית למרכז שתספק כ-40 מקומות חניה נוספים".

קהל יעד: "המטרה שלנו היא להעניק פתרון מקסימלי לכל התושבים שגרים בסמיכות למרכז כמו גם לקהל יעד כללי של חריש ובעיקר למי שחי בישוב ולא יוצא החוצה לערים אחרות בדרכו לעבודה. מי שמחפש פתרונות  במקום, ימצא אותם אצלנו.

קונספט: "מרכז משפחתי, חמים ומזמין. יהיו מתקן אופנים בכניסה וקומפרסור לניפוח כדורים עבור הילדים. המרכז צריך להעניק פיתרון קרוב לבית ואני מזמין את כולם להגיע אלינו עם נעלי בית".

תחרות מול שדרת דרך ארץ: "אני לא מאמין ברחוב הראשי, אני מאמין בכוחו של מתחם שכונתי שיזם אחד קובע בו את התמהיל ומונע התנגשויות בעייתיות כמו שכן שמניח על הויטרינה של הקצב את המגבות של המספרה. כשיש כתובת אחת – יש עם מי לדבר, לבנות תמהיל נכון ולפתור בעיות בעת הצורך. גם השיפוע הטבעי הקיים ברחוב הראשי יקשה על הקונים ללכת ברחוב מבלי להתעייף אחרי 7-8 חנויות".

תחרות מול הקניונים: "קניון נותן מענה לחנויות בגדלים שונים של 400-500 מ"ר. בקניון לא תפעל טמבוריה ובמתחם שכונתי לא תמצא חנות של קסטרו. לכל אחד מאיתנו יש תפקיד אחר ושוכרים אחרים, כך שאני לא רואה תחרות ישירה בינינו לבינם".

הערכות לשנה הראשונה: "ננסה להקל על בעלי החנויות אצלנו למשל על ידי פרסום משותף לכל העסקים במרכז שיוזיל עלויות וימשוך יותר אנשים להגיע למתחם. אני מקווה שביולי אוגוסט עם המעבר של לפחות עוד 1,000 משפחות לישוב נוכל להרגיש רווחה מסוימת. זו עומדת להיות שנה קשה לכולם עד הקיץ".

מילה על חריש: "לפני שלוש שנים טיילתי בחריש וראיתי את הפיתוח שמתבצע במקום. כשמתווך הציע לי שטחים מסחריים למכירה, החלטתי שאני הולך על זה למרות שזה הימור לא קטן להגיע לעיר שאין בה כלום. יחד עם זאת, אני מעריך כי חריש תגדל. זו גם הסיבה שאנו מתחילים כעת לבנות את הקומה השנייה, קומת המשרדים במרכז. אני מעריך כי  כל משרד שנוכל להציע בישוב הערך שלו יעלה,  במיוחד בתחום השירות הציבורי. רשויות כמו ביטוח לאומי, ייעוץ פסיכולוגי של המועצה ריפוי בעיסוק ואחרים יצטרכו מקום לפעול ממנו על מנת להעניק מענה לתושבי העיר".

למידע כללי על שטחי מסחר וחנויות להשכרה בחריש לחצו כאן.


לוח דירות חריש

7 תגובות לפוסט זה
  1. בהצלחה עם להגיע עם רכב , לא יהיה מספיק חנייה ליד כל מרכז
    כל עובד מגיע עם רכב ואז לאלה שבאו לקנות לא יהיה חנייה ושיפסיקו לספר סיפורים

  2. כל השאלות מעלה חוזרות על עצמם בחוגי בית ואין לאף אחד תשובות עם קבלות, כולם רק מפזרים הבטחות

  3. בינתיים אף אחד לא עמד בתאריכים שמופיעים בכתבה.
    נראה מאוד לא רציני ובעיקר ניהול חובבני של המרחב הציבורי של העיר.

השאר תגובה

פרויקטים

הירשמו לניוזלטר שלנו

וקבלו עדכונים על חריש ישירות לתיבת המייל

בכל שלב ניתן להסיר את הרישום לניוזלטר בלחיצה על קישור בתחתית המייל

תודה! נרשמתם בהצלחה

הירשמו לניוזלטר שלנו

וקבלו עדכונים על חריש ישירות לתיבת המייל

בכל שלב ניתן להסיר את הרישום לניוזלטר בלחיצה על קישור בתחתית המייל

תודה! נרשמתם בהצלחה