החלו העבודות להרחבת צומת חריש בהשקעה של 45 מ' ש"ח

לקראת תחילת האיכלוס של התושבים החדשים בעיר, החלו עבודות התשתית להרחבת צומת חריש. במקביל, מקדם משרד התחבורה תכנון של שני מחלפים חדשים שיסדירו את הכניסות והיציאות מהעיר, הכוללים יציאה דרומית וחיבור לכבישי העורק הראשיים

ראש המועצה המקומית חריש, יצחק קשת וחברת נתיבי ישראל הודיעו בימים האחרונים על תחילת העבודות להרחבת צומת חריש והסדרתו, בעלות השקעה של 45 מיליון ₪. עבודות אלה נעשות במקביל לצפי לתחילת אכלוס העיר ומעבר 500 המשפחות הראשונות בשבועות והחודשים הקרובים.

על פי התכנית, במקום צומת T חד מסלולי הקיים כיום בכניסה לעיר, יבנה מעגל תנועה, ויורחבו צירי התנועה הקיימים מכביש 65 עד לצומת הכניסה לעיר באופן שיהיו דו מסלוליים. כניסה זו תשמש בעתיד הקרוב כדרך הכניסה והיציאה היחידה מחריש ועבודות הרחבת הצומת צפויות להסתיים עד סוף השנה הנוכחית.

לדברי יצחק קשת, תחום התחבורה צפוי להיות אחד הנושאים המורכבים שילוו את שנות האיכלוס הראשונות של העיר. תכנון המחלפים החדשים וחיבור הכניסות והיציאות אל העיר וממנה לצירי התנועה הראשיים – כביש 65 וכביש 6, החלו באיחור ביחס להתקדמות הבנייה בעיר. קשת אמר עוד כי הוא פועל באופן יומיומי מול משרדי הממשלה הרלוונטיים, והוועדה המיוחדת לתכנון ולבנייה חריש, כדי לקדם את הפתרונות בפן התכנוני וכן בתקצוב ובביצוע בשטח.

כזכור, בביקור של ראש הממשלה בנימין נתניהו, הודיע ראש הממשלה כי הוא מצפה לתכנון גישה מהירה מכביש 6 אל העיר. שר התחבורה ישראל כץ אמר באותו מפגש עבודה כי משרדו מקדם במהירות את תכנון המחלפים החדשים ואישורם בוועדות התכנון. מחלף אחד אמור לחבר את העיר מצפון אל כביש 65 (עפולה-חדרה) והמחלף השני ישמש ככניסה אל העיר מדרום ויחבר אותה אל כביש 9 ומשם לכביש 6 באמצעות מחלף באקה אל-גרבייה. השר כץ העריך במפגש העבודה הזה שעבודות הקמת המחלפים יחלו ב- 2018. באותו מפגש השתתף גם שר האוצר משה כחלון שהתחייב כי "בנושאים הקשורים לחריש לא תהיה בעיה בהקצאת משאבים נדרשים מצד משרד האוצר".

על פי דרישת ראש המועצה המקומית יצחק קשת, תבצע חברת נתיבי ישראל גם שדרוג משמעותי של צומת משמר הגבול, באמצעות הוספת נתיב נסיעה, ומתן אפשרות לפנייה שמאלה מכביש 65 מזרחה גם מהנתיב השמאלי וגם מהנתיב האמצעי, שיאפשר גם המשך נסיעה קדימה. העבודות צפויות להסתיים עד לחודש אוגוסט הקרוב.

בנוסף, תוקצבה הרשות המקומית להכנת תכנית סטטוטורית לכביש 611 המתחבר לכביש 574 מכיוון מזרח, עם מחלף לכביש 6. התכנון החל בימים אלה, במטרה לסיימו עד לרבעון השלישי של 2017.

כזכור, לפני חודשים ספורים אושרה החלטת ממשלה המתקצבת את הפיתוח העירוני בסכום כולל של למעלה מ-1.2 מיליארד ₪. ההחלטה מאגדת בתוכה את כל משרדי הממשלה ומממשת את חזונו של ראש המועצה יצחק קשת, לדאוג לכך שהעיר תחכה לתושביה ולא להיפך.

ראו עוד: תזכורת לתכנון הראשוני של מפת הדרכים של חריש.

תגובה אחת לפוסט זה
  1. אם לא ירחיבו גם את כביש 65 עצמו יהיה פה אסון תחבורתי (כבר עכשיו יש פקק קבוע אחהצ)

השאר תגובה

פרויקטים

הירשמו לניוזלטר שלנו

וקבלו עדכונים על חריש ישירות לתיבת המייל

בכל שלב ניתן להסיר את הרישום לניוזלטר בלחיצה על קישור בתחתית המייל

תודה! נרשמתם בהצלחה

הירשמו לניוזלטר שלנו

וקבלו עדכונים על חריש ישירות לתיבת המייל

בכל שלב ניתן להסיר את הרישום לניוזלטר בלחיצה על קישור בתחתית המייל

תודה! נרשמתם בהצלחה