אושרה להפקדה תכנית להקמת פארק תעשיה סמוך לחריש

השבוע אושרה להפקדה תכנית להקמת פארק תעשייה בסמוך לחריש – פארק התעשייה עירון. הפארק הוא יוזמה של המועצה האזורית מנשה והוא יהיה משותף לשש רשויות מקומיות באזור השרון הצפוני וואדי ערה

הקמת הפארק הינה שיתוף פעולה יהודי-ערבי ייחודי, של הרשויות – מועצה אזורית מנשה, המועצה המקומית חריש, מועצה מקומית כפר קרע, מועצה מקומית בסמ”ה, מועצה מקומית ערערה ועיריית אום אל פחם.

הפארק ימוקם בין המרכז האזורי מנשה לצומת חריש, באזור המהווה צומת תחבורתית ראשית- בסמוך למחלף עירון בכביש 6, כביש 65 ורכבת ישראל. כמו כן, מתוכננת בנייתו של מחלף חדש על כביש 65 שיאפשר גישה ישירה לפארק התעשייה. כניסות נוספות לפארק יהיו ככל הנראה – מדרום-מזרח: מכביש 574, וממזרח (לא סופי): ישירות מצומת חריש.

תכנון הפארק נעשה ע”י האדריכל ערן מבל והוא מתוכנן להשתרע על פני 1085 דונם. הפארק יכלול 628 אלף מ”ר של שטחי תעשייה ומסחר ועוד כ-15 אלף מ”ר המיועדים למבני ציבור.

תשריט פארק התעשייה עירון
תשריט פארק התעשייה עירון

בדיון שהתקיים בועדת המשנה של המועצה הארצית לעניינים תכנוניים (ולנת”ע), נדונו התנגדויות שהוגשו על ידי חברת נתיבי ישראל והחברה להגנת הטבע. נתיבי ישראל טענה כי ישנם מגרשים בפארק המתוכנן הנמצאים בתוואי בו אמורה לעבור מסילת רכבת עתידית. בתשובה לכך, קבעה הוועדה כי ניתן להקים את הפארק ובמקביל- יידון עתידם של מגרשים מסויימים במזרח הפארק בהתאם לתוכנית שתגיש רכבת ישראל. החברה להגנת הטבע מצידה, טענה כי הפארק עתיד לקום על שטחים ירוקים בעלי מגוון חי אך טענה זו נדחתה ע”י הוועדה. יש לציין שעוד קודם לדיון- עם קידום הליך התכנון הוקטן השטח המיועד לפיתוח בשל מגבלות תוואי הרכבת, הסטת תוואי נחל עירון, ושמירת מסדרון אקולוגי למעבר בעלי חיים. בהחלטה צוין כי "לנוכח סמיכותו של אזור התעסוקה לישובים ברקאי ועין שמר ומיקומו בין צירי תחבורה ראשיים, מחליטה הועדה לאשר את התוכנית", וכן כי "הועדה רואה חשיבות בתוכנית המציעה אזור תעסוקה משותף למספר רב של רשויות במרחב".

ראש המועצה האזורית מנשה אילן שדה ציין: ”אנו מאמינים ופועלים למען הדו-קיום באזור. הפארק יספק מקורות פרנסה רבים לתושבי האזור-יהודים וערבים, יגדיל את הכנסות הרשויות השותפות מארנונה ויוסיף לתנופת השגשוג המתרחשת בשנים האחרונות באזור".

2 תגובות לפוסט זה
  1. מסילת הרכבת זו לא בעיה אלא הזדמנות. פארק תעשיה עם תחנת רכבת זו הזדמנות פז למנף את הפארק.
    עובדים שגרים רחוק יכולים להגיע ללא בעיה. נגישות היא המפתח להצלחה.

  2. בדיוק מה שחשבתי, רכבת בלב אזור תעשייה זה פשוט אידיאלי! רק צריך כמובן לתכנן את המיקום של התחנה בחכמה, אבל העובדה שהרכבת לא השכילה ישר לראות את זה והביעה התנגדות מראה שהם צריכים להחליף תוכנה בראש. רכבות צריכות להיות בלב ערים, לא מחוצה להן, כמו באירופה.

השאר תגובה

פרויקטים

הירשמו לניוזלטר שלנו

וקבלו עדכונים על חריש ישירות לתיבת המייל

בכל שלב ניתן להסיר את הרישום לניוזלטר בלחיצה על קישור בתחתית המייל

תודה! נרשמתם בהצלחה

הירשמו לניוזלטר שלנו

וקבלו עדכונים על חריש ישירות לתיבת המייל

בכל שלב ניתן להסיר את הרישום לניוזלטר בלחיצה על קישור בתחתית המייל

תודה! נרשמתם בהצלחה