בתים צמודי קרקע ועוד חידושים במכרז "תכנן ובנה" בחריש

מגוון חידושים במכרז “תכנן ובנה” בשכונת “אור המזרח”, וביניהם – איכלוס רק לאחר השלמת כלל תשתיות השכונה וגם – 108 בתים צמודי קרקע מעל נחל נרבתה

לאחר מספר דחיות ועיכובים, פורסמה השבוע חוברת המכרז לבניית כ-1,200 יחידות דיור ומבני ציבור בשכונת “אור המזרח” בחריש. פרסום החוברת וקביעת הלו”ז הסופי להגשת הצעות מתניעים למעשה מחדש את המכרז שבמקור פורסם בחודש דצמבר 2016.

המכרז המדובר הוא הראשון במתכונת “תכנן ובנה” שבו יקבל לידיו היזם הזוכה את האחריות להקמת שכונה שלמה, החל משלב הפיתוח, עבודות התשתית, הקמת מבני ציבור ובניית יחידות הדיור.

קרוב ל-1,000 דירות ב"מחיר למשתכן" לצד בתים צמודי קרקע

אחד החידושים המעניינים במכרז זה, בתחום הדיור למגורים, הוא ההקצאה יוצאת הדופן של קרקע בחריש להקמתם של 108 בתים צמודי קרקע בחלקה הדרום-מזרחי של השכונה. בחריש החדשה, שווקו עד כה דירות בבנייני מגורים בלבד, על אף שהאזור הוותיק כולל שכונה של קוטג’ים צמודי קרקע. ניתן לשער שמחירי הבתים צמודי הקרקע יהיו גבוהים במיוחד בשל ייחודיותם בחריש ובשל הרווחיות הנמוכה יחסית של היזם בדירות “מחיר למשתכן” המהוות את עיקר הפרוייקט.

מתוך 1,196 יחידות דיור הצפויות להיבנות במסגרת הפרוייקט, 957 ישווקו בשיטת “מחיר למשתכן” ו-239 יחידות דיור נוספות ישווקו לציבור הרחב במתכונת רגילה, מתוכן 108 בתים צמודי קרקע כאמור.

הדירות ב”מחיר למשתכן” מצטרפות לכ-1,200 יח”ד נוספות במכרזי “מחיר למשתכן” קודמים בעיר. בפועל, עד כה, התקיימה הגרלת “מחיר למשתכן” אחת בלבד בחריש, שבה השתתפו למעלה מ-8,000 זכאים שהתמודדו על 208 דירות בפרוייקט של האחים אוזן בשכונת המע”ר.

כמו במכרזים קודמים, עומד גם במכרז זה המחיר למ”ר לדירות “מחיר למשתכן” על כ-6,500 ש”ח לפני מע”מ.
להלן חישוב להמחשה, עבור דירת 105 מ”ר:

  • שטח דירה 105 מ”ר – 798,525 ש”ח כולל מע”מ
  • מרפסת 12 מ”ר (לפי מקדם 30%) – 27,378 ש”ח
  • מחסן 6 מ”ר (לפי מקדם 40%) – 18,252 ש”ח
  • חניה (לפי מקדם 200%) – 15,210 ש”ח
  • סה”כ עלות: כ-860 אלף ש”ח כולל מע”מ.

* שטח הדירות ותכנונן טרם נקבע והינו באחריות היזם הזוכה. הדוגמא לעיל נועדה להמחשת אופן החישוב בלבד.

מפת השכונה שתיבנה באחריות היזם

עפ”י שיטת “תכנן ובנה” שיזם משרד השיכון, יהיה על הזוכה במכרז לתכנן, לבצע את עבודות הפיתוח ולבנות את דירות המגורים ומבני הציבור בשטח הפרוייקט וכן לבצע את כלל עבודות התשתית בשטחים הציבוריים (כבישים ומדרכות, מערכות מים וביוב, תאורת רחוב, תקשורת חשמל, שילוט, תחנות אוטובוס וכו’). מבני הציבור המיועדים לקום בשטח הפרוייקט כוללים 2 בתי ספר יסודיים, 3 אשכולות גני ילדים, אשכול מעונות יום, מתנ”ס, אולם ספורט ומגרש ספורט משולב. כמו-כן, נכללים במסגרת הפרוייקט שטחי מסחר ומשרדים.

מפת מתחמי הפרוייקט בשכונת “אור המזרח”:

מפת תכנן ובנה חריש

למפת חריש המלאה לחצו כאן.

עפ”י תנאי המכרז, סיום הפרוייקט ואיכלוסו המלא יבוצעו בבת אחת בתום תקופה של 36-40 חודשים. המשמעות המרכזית לרוכשי הדירות היא שהכניסה לדירות תתבצע רק לאחר שהשכונה תהיה בנויה, על כלל התשתיות שלה והאיכלוס לא יתבצע במקביל להמשך עבודות הבנייה. מועד סגירת המכרז להצעות הוא סוף חודש יולי וסיום הפרוייקט צפוי בשנת 2021.

עוברים לחריש: מגוון דירות להשכרה בלוח דירות חריש
עוד בנושא: סקירת מגמות נדל"ן בחריש

מפת חריש החדשה

2 תגובות לפוסט זה

השאר תגובה

פרויקטים

הירשמו לניוזלטר שלנו

וקבלו עדכונים על חריש ישירות לתיבת המייל

בכל שלב ניתן להסיר את הרישום לניוזלטר בלחיצה על קישור בתחתית המייל

תודה! נרשמתם בהצלחה

הירשמו לניוזלטר שלנו

וקבלו עדכונים על חריש ישירות לתיבת המייל

בכל שלב ניתן להסיר את הרישום לניוזלטר בלחיצה על קישור בתחתית המייל

תודה! נרשמתם בהצלחה