אושר: הוועדה המיוחדת לתכנון ובנייה תפעל שנתיים נוספות בחריש

לאחר 13 שנות פעילות אושר בחקיקה המשך פעילות הוועדה המיוחדת לתכנון ובנייה חריש בשנתיים נוספות. הוועדה, שהיא בעלת סמכויות של רשות רישוי, ועדה מקומית וועדה מחוזית גם יחד, תפעל לקידום שטחי המסחר והתעסוקה בעיר

משרדי הוועדה המיוחדת בפארק המועצה חריש; צילום: לידור שקד

בהצבעה שנערכה הלילה (רביעי) בכנסת התקבל התיקון לחוק התכנון והבנייה, סעיף 137 הקובע כי הוועדה המיוחדת לתכנון ובנייה תשלים קדנציה של שנתיים נוספות בעיר.

הוועדה המיוחדת פועלת בחריש כבר 13 שנים והיא בעלת סמכויות של רשות רישוי, ועדה מקומית וועדה מחוזית גם יחד. בהתאם, הכרעותיה עצמאיות והיא אינה נדרשת לאישורים של מוסדות תכנון אחרים.

חריש מהאוויר 2020
ניפקה התרי בנייה ללמעלה מ-12 אלף יחידות דיור

הוועדה המיוחדת החלה לפעול בשנת 2009 מכוח סעיף 32 בחוק התכנון והבנייה והיא נועדה להסיר חסמים ולזרז תהליכים בהקמת העיר החדשה בישראל. מאז זכתה הוועדה להארכת כהונתה פעמיים נוספות, בשנת 2013 תפקידה הוארך בחמש שנים ובשנת 2018 כהונתה הוארכה בשלוש שנים בלבד, כפשרה שהציע ח"כ יואב קיש בשל הסתייגויות שהעלו חברי כנסת ערביים בנושא. כעת, עם הארכת פעולתה בשנתיים נוספות הוועדה תשלים כהונה של 15 שנים בהן היא עיצבה ומעצבת את פני העיר חריש ואת סביבותיה.

חוק חריש הוועדה המיוחדת
ההצבעה אמש בכנסת להארכת מנדט הוועדה המיוחדת

כאמור, הארכת פעילותה בשנתיים נוספות הצריכה חקיקה מיוחדת, שאושרה אמש במליאת הכנסת. חודשיים לפני תום פעילותה פנו עיריית חריש והעומד בראשה לשרת הפנים איילת שקד  וביקשו ממנה להאריך את פעילות הוועדה בשנתיים נוספות. המטרה המוצהרת לדברי ראש העיר היא מתן קדימות לפיתוח וקידום אזורי התעסוקה בעיר.

"בדרך כלל ראשי רשויות לא רוצים וועדות תכנון שכאלה אלא מעדיפים את הסמכויות והכוח בידיים שלהם", הסביר יצחק קשת. "במשרדי הממשלה נדהמו לשמוע את דעתי בנושא, אני לא מחפש אגו אלא לרתום את כלל הגורמים הכי חזקים ולהעניק קרדיט לכולם למען קידום העיר, זוהי הדרך הנכונה להצליח".

שטח תכנית הטרפז בחריש להקמת מגדלים
שטח תוכנית הטרפז בחריש – בתחום מנדט הוועדה

ב-13 השנים בהן פעלה הוועדה המיוחדת בעיר היא הנפיקה היתרי בנייה לכ-12 אלף יחידות דיור, סיימה את התכנון המפורט לאכלוס הצפוי של 56,000 תושבים ואישרה את התוכנית לקידום רובע חריש דרום. כעת תתמקד הוועדה בקידום התוכניות של חריש דרום, שכונת מעו"ף ומתחם הטרפז, בהם מרוכזים מרבית שטחי התעסוקה והמסחר של העיר חריש, והתקווה היא כי מהירות קידום התוכניות תפעל לטובת העיר וקופת העירייה. "לערים אחרות לקח עשור שנים לפחות כדי להביא להקמה של אזור תעשיה בשטחן", סיכם קשת.

בהתאם לחוק שאושר, הוועדה לא תוכל לקדם ולטפל בשטחי ההרחבה שנמסרו לחריש בחודש הקודם, כדוגמת חריש צפון. אלה יטופלו על ידי הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה – חיפה.

לקריאה נוספת: בדרך ל-100,000 תושבים ואזורי תעסוקה: הרחבת חריש אושרה


לוח דירות חריש

פרוייקטים בחריש

תגובה אחת לפוסט זה

השאר תגובה

פרויקטים