לראשונה בחריש: גני ילדים בשיטת החינוך המונטסורי

החל משנת הלימודים הבאה יפעלו בחריש שני "קאסה די במביני" – גני ילדים בשיטת מונטסורי. הגנים יפעלו במסגרת עירונית וינוהלו על ידי אנשי חינוך שיוכשרו לכך. אורנית אביטן-ג'ורנו וקרן הורגן, שתי אמהות שיזמו את המהלך בשיתוף עם עיריית חריש, מתרגשות: "החלום מתגשם", "זוהי בשורה לחינוך בחריש"

גן ילדים בשיטת מונטסורי; צילום: ויקיפדיה

עיריית חריש תפתח בשנת הלימודים תשפ"ג שני גני ילדים על פי גישת החינוך המונטסורי לגילי 5-4, גן ממלכתי וגן ממלכתי-דתי. שיטת החינוך המונטסורי תופסת תאוצה בשנים האחרונות והופכת להיות מבוקשת יותר ויותר על ידי הורים לילדים בגיל הרך.

בישראל פועלים עשרות מוסדות חינוך, גני ילדים ובתי ספר, בגישה המונטסורית. הגישה החינוכית, שנוסדה על ידי האיטלקיה מריה מונטסורי, מבקשת להעניק לילד כלים וכישורי חיים על ידי עזרים שתפקידם לעורר סקרנות ולאפשר למידה ספונטנית. הסביבה המונטסורית מבקשת להנגיש לילד את העולם ולאפשר לו להתנסות עצמאית בכישורי חיים שונים. כך לדוגמה, בגני הילדים של מונטסורי מותקן כיור נמוך שיאפשר לילדים לשטוף את הכלים בעצמם, נבנות עמדות פעילות של כביסה וניקיון, והילדים משתתפים באורח פעיל בהכנת אוכל והגשתו לצלחות.

שיטת מונטסורי: התנסות מעשית בעולם. צילום: טרה ווינסטד

ראש העיר: "למידה ממוקדמת לומד"

את הגנים ינהלו אנשי צוות חינוכי שהוכשרו לכך. ראש העיר יצחק קשת נפגש ביום חמישי עם הדר פלד, מלווה מקצועית לרשויות בהקמת מסגרות חינוך מונטסוריות, ועם האימהות קרן הורגן ואורנית אביטן ג'ורנו שפעלו על מנת לקדם את פתיחת הגנים בעיר. "אנחנו פותחים את הגנים המונטסוריים בהתאם למדיניות החינוכית שלנו לאפשר לכל ילד לצמוח בדרכו על ידי התאמת דרכי הלמידה לכל תלמיד. אנחנו מאמינים שהלמידה צריכה להתעצב מחדש, לעורר סקרנות ויצירתיות ולהיות ממוקדת לומד", ציין קשת.

מימין: הדר פלד, יצחק קשת, קרן הורגן ואורנית אביטן-ג'ורנו; צילום: דוברות עיריית חריש

ההרשמה לגנים המונטסוריים העירוניים בחריש תיפתח בתקופת הרישום למוסדות החינוך לשנת הלימודים תשפ"ג שמתחילה כבר מחר (3 בינואר). ההחלטה על מיקומי הגנים תתקבל בחודשי הקיץ בהתאם למספר הנרשמים ומתוך ראייה כלל מערכתית מול כלל הצרכים החינוכיים.

קרן הורגן, מיוזמות המהלך להקמת הגנים ציינה בהתרגשות: "לפני שנה הבעתי משאלה לעולם. שאלתי מי מצטרף אליי בהגשמת החלום ואנשים טובים ונפלאים הצטרפו. היום אני גאה ונרגשת לספר לכם שהחלום מתגשם. שני גני עירייה מונטסוריים נפתחים בחריש". הורגן הודתה לעומדים בראש הרשות כמו גם לאורנית אביטן-ג'ורנו, שותפתה למסע.

אורנית אביטן-ג'ורנו: "בשורה לחינוך בחריש"

אביטן-ג'ורנו שמחה גם היא על פתיחת מסגרות עירוניות בשיטת חינוך מונטסורי, וזאת בניגוד למתרחש בערים אחרות בהן הגנים נפתחים במסגרות פרטיות בלבד. "זוהי בשורה לחינוך בעיר חריש. זו אופציה נהדרת לילדים שיגדלו ויקבלו חינוך מותאם ומגוון", היא סיכמה.


לוח דירות חריש

פרוייקטים בחריש

השאר תגובה

פרויקטים