החלו העבודות לסלילת כביש הכניסה הדרומי לעיר

הדמיית הכניסה הדרומית לחריש

350 מיליון שקלים יושקעו בסלילת כביש חדש שיהווה כניסה דרומית לעיר. הכביש באורך של כ-2.5 קילומטרים הוא דו נתיבי ועם שלושה מסלולים, וכולל גם הקמת ארבעה גשרים. הצפי לפתיחת הכביש: עוד שנתיים וחצי


לוח דירות חריש

לוח דירות חריש


שמונה שנים לאחר האכלוס הראשון של תושבים בחריש החדשה, וכשנתיים לאחר פתיחת מחלף מג"ב, שפתר חלקית את עומסי התנועה החריגים שהיו בעיר, החלו העבודות בשטח לסלילת  כניסה נוספת לעיר. משרד התחבורה באמצעות חברת נתיבי ישראל משקיע כ-350 מיליון שקלים בסלילת הכניסה הדרומית לעיר.

611 כניסה דרומית כביש
העבודות להקמת הצומת החדש שיחבר את הכביש החדש לכביש 574. צילום: דוברות עיריית חריש

הכביש החדש ייצא משדרות האחווה, יתחבר לכביש 574 (מדרום לשער מנשה) ויהיה בעל שלושה נתיבים לכל כיוון.

העבודות יסתיימו ברבעון הראשון של שנת 2026. צילום תחילת העבודות: דוברות עיריית חריש

פרויקט הקמת הכביש כולל בין היתר את הקמתם של ארבעה גשרים, שביל אופניים לכל אורכו, מעברים לבעלי חיים, שיקום נופי ועוד. לדברי עיריית חריש, כביש 611 החדש יהיה הבסיס לחיבור ישיר של חריש לכביש 6 בהמשך.

הכניסה הדרומית: בסיס לחיבור ישיר של חריש לכביש 6

בפרויקט על כביש 611 בהצטלבות עם כביש 574 יסלל הכביש באורך של כ- 2.5 קילומטרים והוא כולל גם הקמת ארבעה גשרים, אחד שיוקם מעל כביש 6 ונוספים מעל נחל נרבתה החוצה במקום. בנוסף, כולל הכביש גם תאורה חדשנית לאורכו והסדרה של מעברים אקולוגיים לטובת בעלי החיים באזור.

הדמיה: אחד הגשרים מתוך ארבעה מתוכננים יעבור מעל כביש 6

להערכת חברת נתיבי ישראל פרויקט הקמת הכניסה הנוספת לעיר עתיד להסתיים ברבעון הראשון לשנת 2026.

דימה פריצקר: "פועלים להפחית את עומסי התנועה בכניסה לעיר"

המהנדס דימה פריצקר, מנהל אגף צפון בחטיבת ההנדסה ופיתוח של חברת נתיבי ישראל: "לפני שנתיים בלבד חברת נתיבי ישראל השלימה את הקמת המחלף משמר הגבול ובכך יצרה גישה מהירה לעיר שבה קצב התושבים גדל מדי שנה בעשרות אחוזים. כעת, אנחנו פועלים להסדרת גישה נוספת לעיר, הפעם מחלקה הדרומי, כדי להפחית את עומסי התנועה בכניסה לעיר לרווחת התושבים ומשתמשי הדרך".


פרוייקטים בחריש

לוח דירות חריש

תגובה אחת לפוסט זה
  1. חלם!
    ככה זה בישראל – עושים בלי לתכנן ובלי לחשוב
    כביש 3 נתיבים לכל כיוון זה נהדר
    אבל בחיבור למ574 לכל הכיוונים יש רק נתיב אחד משמע פקקי ענק בצוואר הבקבוק. כמי שגר באיזור גם היום כאשר אין תנועה מחריש יש פקקי ענק ולחשוב שחלק מהתנועה תגיע כתוספת מחריש ובשלושה נתיבים שיתכנסו לאחד הרי שיש לכך רק הגדרה אחת – הזייה!
    חלם זה שידרוג לעומת מה שקורה ב'שכונה' שלנו

השאר תגובה

פרויקטים