עיר לכולם: הונחה אבן הפינה להקמת בית קהילה לאזרחים ותיקים

בית קהילה לגיל השלישי; הדמייה: אדריכל רועי יצחקי

בית הקהילה לאזרחים ותיקים יוקם ברחוב אורן בשכונת החורש, והוא יהיה בית למגוון פעילויות האזרחים הוותיקים בחריש. המשנה לראש העיר: "עיר שלא מכבדת את יקיריה המבוגרים אין לה יכולת לגדל כראוי את בני הדור הצעיר"

העירייה הניחה השבוע את אבן הפינה להקמת בית קהילה לאזרחים ותיקים. שלב התכנון הסתיים, ובחודשים הקרובים מתוכננת להתחיל הבנייה. בית הקהילה לאזרחים ותיקים יוקם ברחוב אורן בשכונת החורש, והוא יהיה בית למגוון פעילויות האזרחים הוותיקים בחריש: פרויקט "בית קפה קהילתי", פעילויות "בית שמח", הרצאות, סדנאות, מפגשים חברתיים ועוד.

טקס הנחת אבן הפינה להקמת בית הקהילה לבני הגיל השלישי

בשנים האחרונות ניכרת מגמה עירונית של אזרחים ותיקים שמגיעים להשתקע בחריש בעקבות ילדיהם. המיקום הנבחר – צמוד לגנים ובית ספר וכן למרכז מסחרי – הוא אמירה עירונית: חריש היא עיר רב-גילית שמציבה את האזרחים הוותיקים במרכז החברה ולא דוחקת אותם לשוליים. על אף שרוב אוכלוסיית העיר צעירה וכמעט 50 אחוז מהתושבים הם ילדים ונוער בני פחות מ-18, העירייה משקיעה משאבים ורואה חשיבות יתרה בשירותים לגיל השלישי.

בית הקהילה לאזרחים ותיקים ישתרע על שטח של כ-270 מ"ר. יהיו בו שלושה אולמות פעילות בגודל של כ-40 מ"ר כל אחד, שניתן יהיה לחבר אותם לאולם אחד גדול על ידי קירות הזזה. נוסף על כך, מתוכננת במבנה מבואה גדולה (לובי) שתוכל לשמש חלל פעילות נוסף ומקום למפגשים חברתיים. צמוד למבנה תוקם חצר שתהיה מקושרת לגינה הציבורית הסמוכה. מבחוץ יעוצב המבנה בעיצוב אדריכלי מיוחד עם קיר משופע, ובכניסה קיר חיצוני במראה חמים עם קורות דמויות עץ.

עידית ינטוב הגיל השלישי בית קהילה
ינטוב: "הקמת בית קבע לאוכלוסייה הוותיקה היא חשובה וקריטית לתושבים ולעתיד של כולנו"

המשנה לראש העיר עידית ינטוב: "הקמת מבנה קבע לציבור כל כך יקר וחשוב היא אבן דרך במסע שלי לפיתוח העיר. הקמת בית קבע לאוכלוסייה הוותיקה היא חשובה וקריטית לתושבים ולעתיד של כולנו. עיר שלא מכבדת את יקיריה המבוגרים אין לה יכולת לגדל כראוי את בני הדור הצעיר".

מנהלת היחידה לאזרחים ותיקים בעירייה, עו"ס אירית קסטן: "המבוגרים הם נכס חשוב לחריש ולמרחב העירוני שלנו, ובית הקהילה ישמש מקום שבו יוכלו ליהנות ממגוון פעילויות וגם מקום מפגש שבו יוכלו להמשיך להיות מעורבים ומשפיעים".

לקריאה נוספת: 'תור הזהב' של הגיל השלישי בחריש


פרוייקטים בחריש

לוח דירות חריש

השאר תגובה

פרויקטים