קו אוטובוס חדש לפארק העסקים קיסריה ותגבור הקווים הקיימים

תחבורה ציבורית בחריש. צילום: דניאל שחר

החודש יחל לפעול קו אוטובוס חדש לפארק העסקים קיסריה, וקווי האוטובוס הבין-עירוניים לתל אביב, חיפה, חדרה, בנימינה וחדרה יתוגברו משמעותית

החל מה-22 בספטמבר תתוגבר באופן משמעותי תדירות קווי התחבורה הציבורית לחריש, וגם יחל לפעול קו חדש לפארק העסקים קיסריה, לטובת תושבי חריש שעובדים במקום. מסלול הקו חדש – מס' 160 – יעבור דרך שדרות דרך ארץ ומחלף מג"ב וימשיך דרך פרדס חנה עד ליעדו בפארק העסקים קיסריה. בקו יהיו 28 נסיעות יומיות (14 לכל כיוון) בתדירות של פעם בחצי שעה במהלך היום ובפעם בשעה בשעות הערב.

עוד במסגרת תגבור הקווים החל מחודש זה: 

קו 632: תדירות הנסיעות בקו 632 מחריש לתל אביב תתוגבר. הפעילות היומית בקו תוארך עד לשעה 23:00 (עד כה האוטובוס האחרון מחריש יצא בשעה 16:30 ומתל אביב בשעה 19:05), והקו יחל לפעול גם בימי שישי ובמוצאי שבת.

קו 631: הפעילות היומית בקו 631 מחריש לחיפה תוארך עד לשעה 23:00 (עד כה האוטובוס האחרון מחריש יצא בשעה 16:15 ומתל אביב בשעה 18:00). קו 631 יחל לפעול גם בימי שישי ובמוצאי שבת.

קו 60: מחריש לחדרה יתוגבר ב-21 נסיעות יומיות, ושעות הפעילות של הקו יהיו 23:40-5:35 (בימי חול). הנסיעות בקו יהיו בתדירות של פעם בחצי שעה במהלך היום ובפעם בשעה בשעות הערב.

קו 71: מחריש לתחנת הרכבת בבנימינה יתוגבר גם הוא ב-15 נסיעות יומיות, ושעות הפעילות של הקו יהיו 23:00-5:05 (בימי חול). הנסיעות בקו יהיו בתדירות של פעם בחצי שעה במהלך היום ובפעם בשעה בשעות הערב.

בהמשך: קו חדש למרכז

המהלך הנוכחי של תגבור התחבורה הציבורית לחריש היה אמור לצאת לפועל עוד ברבעון הראשון של השנה. הוא תוקצב מראש במסגרת תקציב המדינה ובמסגרת החלטת הממשלה לחריש, אבל מחסור באוטובוסים בעקבות משבר הרכב העולמי ועיכובים בתהליכי הרכבת האוטובוסים בישראל גרמו לדחייה משמעותית ביישום המהלך.

מסוף זמני בשכונת מעו"ף. צילום: דוברות עיריית חריש

בפעימת התגבור הבאה מתוכנן קו חדש לאזור המרכז, וכן קו אוטובוס פנימי נוסף בחריש שיצטרף לקו 22 שפועל כיום. עם תחילת פעילותו של הקו החדש יחול שינוי גם במסלולו של קו 22, שכיום פועל כקו מאסף. מסלולי שני הקווים יהיו קצרים יחסית, במטרה לשפר את התדירות והיעילות של מערך הקווים הפנימיים בחריש. בתכנון המסלולים הושם דגש על נגישות מהשכונות למוקדי פעילות כמו בתי ספר, מבני ציבור וכד'.

ראש העיר יצחק קשת: "אנחנו פועלים כדי לקדם פעימות תגבור נוספות בתחבורה הציבורית, וממשיכים לעמוד בקשר רציף עם משרד התחבורה בעניין הקצאת האוטובוסים החדשים כדי שהמהלכים הבאים ייצאו לפועל בהקדם האפשרי וללא עיכובים נוספים".

לקריאה נוספת: בין המחלף למסוף: פורסמה תוכנית העבודה לפיתוח התחבורה בשנת 2022


פרוייקטים בחריש

לוח דירות חריש

השאר תגובה

פרויקטים