בין המחלף למסוף: פורסמה תוכנית העבודה לפיתוח התחבורה בשנת 2022

ברבעון הראשון של שנת 2022 ייפתח לתנועה מחלף מג”ב וברבעון האחרון מסוף התחבורה המערבי יחל לפעול. בין לבין, תדירות קווי האוטובוס לתל אביב וחיפה תוכפל, יושק קו בין-עירוני חדש למרכז ותתקבל ההכרעה הסופית על תוואי הרכבת. אלו אבני הדרך בתכנית התחבורה שהציגה עיריית חריש

עיריית חריש פרסמה השבוע את תכנית התחבורה המתוכננת לשנה הקרובה, 2022. על פי התכנית בינואר ייפתח מחלף מג"ב לתנועה. המחלף יבטל את צומת מג"ב, את הכיכר ואת קטע הכביש שבין הצומת לכיכר וצפוי להקל מעט על עומסי התנועה בדרכי הגישה לעיר.

תכנית התחבורה לשנת 2022. מקור: עיריית חריש

קו חדש למרכז: היעד טרם נקבע

ברבעון הראשון של שנת 2022 תדירות קווי האוטובוס לחיפה ולתל אביב צפויה להכפיל עצמה, כך לפי הודעת העירייה. קו 631 לחיפה וקו 632 לתל אביב יצאו בתדירות גבוהה פי שניים החל מהרבעון הראשון של השנה. עוד מתוכנן קו בין עירוני נוסף חדש מחריש לאזור המרכז. היעד טרם נקבע.

שלמה קליין: לא מתוכנן קו לבני ברק

לדברי סגן ראש העיר שלמה קליין בקרוב תצא העירייה לסקר צרכים בקרב תושבי חריש ובהתאם לתוצאותיו יקבע מסלול הקו והיעד הסופי. "תכנון הקו מתבסס על שני עקרונות, האחד, שרותיות – שיתן מענה לכמה שיותר צרכים של תושבים. השני, קישוריות – קו שיגיע למקומות עם קישוריות גבוהה על מנת שניתן יהיה להמשיך בתחבורה ציבורית למספר רב של יעדים".

לקווים הבין עירוניים לתל אביב וחיפה יצטרף קו נוסף למרכז. צילום: דוברות קווים

קליין מציין כי בשלב זה לא מתוכנן קו תחבורה לבני ברק, וזאת בניגוד להחלטה שקידם סגן שר התחבורה היוצא, ח"כ אורי מקלב, שהודיע ביומה האחרון של הממשלה הקודמת על הפעלת קו 634, קו שירות חדש מחריש לבני ברק. 

קו עירוני חדש נוסף יחל לפעול גם הוא ברבעון הראשון של השנה. קו האוטובוס הפנימי יצטרף לקו 22 שפועל כעת. לדברי מהנדסת העיר שרון פישמן, עם השקת הקו החדש, יחול שינוי גם במסלול הנוכחי של קו 22 שפועל כיום כקו מאסף. מסלול שני הקווים יהיה קצר יחסית במטרה לשפר את התדירות והיעילות של מערך הקווים הפנימיים בחריש. בתכנון המסלול ניתן דגש על נגישות משכונות העיר למוקדי פעילות כמו בתי ספר ומתנ"סים.

יחל לפעול קו עירוני נוסף. מסלול קו 22 ישתנה

מסוף תחבורה ציבורית

ברבעון השני של שנת 2022 יחלו העבודות להקמת מסוף התחבורה הציבורית במערב חריש. כזכור, שרת התחבורה מרב מיכאלי אישרה באוקטובר 2021 תקציב בסך 32 מיליון שקלים להקמת מסוף בסמוך לכניסה לשדרת דרך ארץ.

אוטובוס מסוף תחבורה מתוך עמוד הפייסבוק של משרד התחבורה
מסוף תחבורה בישראל. מתוך עמוד הפייסבוק של משרד התחבורה

מסוף “מערב חריש” ישתרע על פני שטח של כ-5.5 דונם, ויכלול עשרה רציפי אוטובוסים וחנייה ל-37 אוטובוסים. המרכז יכלול אולם נוסעים בגודל של 540 מ”ר וכן קפיטריה, מודיעין, חדר אבידות ומציאות, חדר נהגים ומשרדים. המסוף ישמש את קווי התחבורה הציבורית העירוניים והבין-עירוניים של העיר חריש ויאפשר את הגדלת נפח קווי התחבורה העירוניים והבין-עירוניים. לדברי העירייה העבודות להקמתו יקודמו בקצב מהיר (6-9 חודשים בלבד) ופתיחתו לפעילות מתוכננת לדצמבר 2022.

כביש גישה דרומי והחלטה על תוואי הרכבת

ברבעון השלישי של שנת 2022 יפורסם המכרז לתכנון ולביצוע כביש גישה נוסף לחריש מכיוון דרום. כזכור, באוגוסט 2021 הודיעה שרת התחבורה מרב מיכאלי על הקצאת תקציב בסך 300 מיליון שקלים להקמת כביש הגישה הדרומי לעיר כחלק מכביש 611.

תוואי כביש 611 העתידי - כביש הגישה הדרומי לחריש
כביש הגישה הדרומי, תוואי כביש 611 העתידי

קליין מציין כי שלב התכנון המפורט של הכניסה הדרומית לעיר הסתיים וחברת נתיבי ישראל עתידה להוציא מכרז לבחירת קבלן מבצע, ברבעון השלישי של השנה. עבודות ראשוניות להקמת הפרויקט כבר בוצעו בשטח, ביניהן: סקר עצים, בדיקות של רשות העתיקות, בדיקות קרקע, סימון תוואי ועוד. על פי הלוח הזמנים המתוכנן, כביש הגישה ייפתח לתנועה בשנת 2025.

עבודות ארכיאולוגיות מקדימות כהכנה לביצוע סלילת הכביש. צילום: ינון בירן

ברבעון השלישי של השנה צפויה להתקבל גם ההכרעה הסופית על תוואי הרכבת הסופי. בימים אלו, המועצה הארצית לתכנון ובנייה בוחנת את החלופות השונות לבחירת מסלול תוואי הרכבת. החלופה אותה מקדמת עיריית חריש היא הקמת מנהרה למעבר הרכבת מתחת לשטח הבנוי של חריש, חלופה שיקרה במאות מיליוני שקלים מהחלופה עליה המליצה וועדת הגבולות.

חלופה 4 מבט מדרום לצפון רכבת ישראל נתיבי ישראל
החלופה המועדפת על הנהגת העיר חריש -מבט מדרום לצפון הדמייה: נתיבי ישראל

ראש העיר יצחק קשת: "אתגר התחבורה הוא המשמעותי ביותר שעומד לפתחנו. עומסי התנועה הם בעיה ארצית שמחריפה בקצב מהיר מאוד בכל עורקי התנועה בישראל. בחריש – עיר שנמצאת בשלבי התפתחות וצמיחה, מרגישים זאת היטב. מורכבותו של האתגר נעוצה בעובדה שמערך התחבורה הבין-עירוני לא נמצא באחריותנו וסמכותנו, לכו אנו פועלים, ביחד עם סגני שלמה קליין האחראי על תחום התחבורה במועצת העיר, מול הגורמים הממשלתיים, מציגים את הנתונים ודורשים את התקציבים כדילתת מענה לתושבי חריש. תחום התחבורה עומד בעדיפות עליונה בעירייה ומושקעים בו כל המשאבים הנדרשים".

לקריאה נוספת: שרת התחבורה הכריעה: 300 מיליון שקלים יוקצו להקמת כביש הגישה הדרומי לחריש


לוח דירות חריש

פרוייקטים בחריש

7 תגובות לפוסט זה
  1. מר שלמה קליין
    מה כל כך מפריע לך שיהיה קו לבני ברק?
    יש בעיר מאות משפחות חרדיות שזקוקות לקו זה!
    לרובם אין רכבים פרטיים זה הקו הכי נצרך כרגע
    מבני ברק יש אוטבוסים תדירים לכל הארץ במקום השני אחרי תל אביב!
    כך שזה יעזור לכווווולם.

  2. אח איזה כיף
    לא יהיה לבני ברק אוטובוס….
    קליין תתבייש לך,
    איזה שנאת דת מדהימה יש לך
    תתפטר!

  3. לא מבין למה אין תחבורה לבני ברק. חאלס חריש זו עיר גם של חרדים וגם של חילונים ,כמו שיש קו לתל אביב ולחיפה שיהיה גם לבני ברק.

  4. למה שנפגשים עם רש העיר הוא אומר שהואר פועל להפעלת קו תח"צ לבני ברק בכל כל וכמה הוא יכול להסגן שלו אומר שלא יהיה קו לבני ברק?

  5. למה אין אוטובוס לבירת ישראל? יש עוד עיר בארץ שאין בה אוטובוס ישיר לירושלים?

  6. שלמה קליין מבין שקשת מזכיר את השם שלו כדי שיהיה את מי להאשים לקראת הבחירות?

  7. רוצים קו לבני ברק. זה מאוד נחוץ. יש הרבה תושבים חרדים בעיר שזקוקים לקו זה. כמו כן מה עם קו לירושלים בירת ישראל? מאוד נשמח לשיפורים הנ"ל. בתקווה שתתיחסו לדברים ותפעלו לקדם את זה.

השאר תגובה

פרויקטים

הירשמו לניוזלטר שלנו

וקבלו עדכונים על חריש ישירות לתיבת המייל

בכל שלב ניתן להסיר את הרישום לניוזלטר בלחיצה על קישור בתחתית המייל

תודה! נרשמתם בהצלחה

הירשמו לניוזלטר שלנו

וקבלו עדכונים על חריש ישירות לתיבת המייל

בכל שלב ניתן להסיר את הרישום לניוזלטר בלחיצה על קישור בתחתית המייל

תודה! נרשמתם בהצלחה