רופאת משפחה במכבי חריש הצילה את חייה של מטופלת שפיתחה התקף אלרגיה חמור  

מימין: ד"ר מירב בנצקי, שרה אורלוי וילדיה

"הצוות של מכבי הם מלאכים שהצילו את חיי וטיפלו בילדים שלי. אין לי מספיק מילים כדי להודות להם" – כך הגיבה המטופלת שהגיעה לביקור אצל רופאת המשפחה, חטפה התקף אלרגיה מסכן חיים בכניסה לבית המרקחת, וניצלה בזכות טיפול מקצועי ומסור


לוח דירות חריש

לוח דירות חריש


 שרה אורלוי (34) תושבת חריש, ביקרה לפני כחודש במרכז הרפואי של מכבי שירותי בריאות בשדרת דרך ארץ בעיר, בעקבות התקף אלרגיה שחוותה כמה ימים קודם לכן.

"תמיד הייתי ילדה קצת אלרגית אבל אחרי הלידות הרגשתי שהמצב של האלרגיה מדרדר. עשיתי בדיקות וגילו שאני אלרגית לחומר ניקל ולפריחה של עצים. ביום שבת התחלתי להרגיש שהלשון והפנים שלי מתנפחות. רצתי עם בעלי למיון ושם טיפלו בי וביקשו שאגיע לרופא המשפחה שלי כדי לקבל תרופות נגד אלרגיה".

סניף קופת חולים מכבי בחריש
סניף קופת חולים מכבי בחריש

שרה הגיעה לרופא המשפחה שלה במכבי שירותי בריאות בחריש, ובתום הביקור ניגשה לבית המרקחת הסמוך כדי לרכוש את התרופות. את מה שקרה כמה רגעים אחרי כן היא משחזרת: "פתאום הרגשתי שהפנים והלשון שלי מתנפחות, בדיוק כפי שקרה לי ביום שבת. הבנתי מיד שמדובר בהתקף אלרגיה אבל לא ידעתי מה לעשות. שני הילדים הקטנים שלי היו איתי והרגשתי שמרגע לרגע המצב רק מחמיר".

בהחלטה של רגע, שרה החליטה לחזור לקופת החולים עם ילדיה ולהזעיק עזרה. היא נכנסה בריצה לתוך המרכז הרפואי והצליחה, בקושי רב, להסביר למזכירה שהיא חווה התקף אלרגיה. המזכירה הבינה את דחיפות המקרה והזעיקה את ד"ר מירב בנצקי, מומחית ברפואת משפחה של מכבי בחריש.

מכבי שירותי בריאות
מכבי חריש, שדרת דרך ארץ

"המזכירה נכנסה לחדר וביקשה שאצא בדחיפות לחדר ההמתנה", נזכרת ד"ר בנצקי ששהתה באותה עת עם מטופל בחדרה. "כשהגעתי לשם ראיתי את שרה באמצע התקף אלרגיה כששני ילדיה צמודים אליה ולא מבינים מה קורה. במקרה של התקף אלרגיה הזמן עובד לרעתנו. בכל רגע שעובר המצב מחמיר. קראתי לצוות הסיעוד, האחיות אוריה ורות, והתחלנו במתן טיפול רפואי כדי לעצור את התקף האלרגיה. הזרקנו לשרה אפיפן והתחלנו במתן חמצן וסטרואידים. במקביל הזעקנו ניידת טיפול נמרץ. כל הצוות הרפואי שנכח במקום באותו זמן נרתם לטפל במקרה".

צוות המזכירות שנכח במקום, אושרת, מאיה וחגית, לא נשאר אדיש למראה הילדים הקטנים של שרה. הם לקחו אותם הצידה, שיחקו איתם, טיפלו בהם והרגיעו אותם כדי שלא ילחצו מהסיטואציה. "האנושיות וטוב הלב של הצוות היה מרגש. הן הבינו שיש פה שני ילדים שעלולים להיבהל ואפילו להישאר בטראומה מהמקרה הזה אז הן טיפלו בהם בזמן שאני קיבלתי טיפול שהציל את חיי", משתפת שרה.

לפני כמה ימים חזרה שרה למרכז הרפואי כדי להודות לצוות שהציל את חייה. "מבחינתי אתם המלאכים שלי, אין לי מספיק מילים כדי להודות לכם על כך שברגעים הדרמטיים האלה נתתם לי להרגיש בידיים טובות".

מעוניינים לעבור למכבי? היכנסו ללינק ותוכלו ליהנות מסטנדרט הבריאות הגבוה בישראל

https://camp.maccabi4u.net/move_hasharon/

לקריאה נוספת: מכבי אקטיבי: בפעם הראשונה בחריש

-תוכן מקודם-

פרוייקטים בחריש

לוח דירות חריש

השאר תגובה

פרויקטים